Gå til innhold

Tips til leker/aktiviteter på 5-års bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min blir 5 år om tre uker, og vi har leid et lokale ( har det trangt hjemme).

Det er et normal stort selskapslokale, med en liten uteplass med benker og grill.Stedet er innegjerdet så de kan løpe ute hvis det er fint vær.

Her er planen så langt:

Grillmat (pølser,maiskolber, grønnssaksspyd etc)

Stolleken

Fake tatoveringer (for de som vil)

Enkel ansiktsmaling (for de som vil,)

"Musikkleken" ( alle må stå helt stille når musikken stopper)

Fiske etter godtepose (før de drar hjem)

Ballonger

Papirfly (dette syns guttene i bhg er veldig festlig)

Noen som har andre/bedre forlslag?

Erfaringer med hva som slått an hos dere?

Tar gjerne imot tips og erfaringer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres allerede ut som du har masse spennende planer.:) Noe som jeg vet er populært er å kaste dartpiler på vannballonger, alltid stor stas. :)

Skrevet

Fridans/herjing til musikk og kalle det disco er gøy.

En ting som har vært gøy her er å kaste erteposer på blikkbokser, stable blikkbokser i en pyramide og la de kaste på dem.

Men jeg tror ikke du trenger mer organisert lek altså, de vil gjerne ha mest mulig frilek, løpe rundt og bare kose seg uten å måtte høre etter, konsentrere seg, høre hva du sier, stå stille mens du organiserer osv, nesten umulig å få med en gjeng oppgira 5-åringen med på mer enn et par aktiviteter.

Skrevet

Ok, takk for svar :-)

Har ikke tenkt å ha et voldsomt organisert tidsskjema, mat og kakespisng må jo foregå omtrent i fellesskap, men ellers har jeg tenkt å ta det som det kommer - hvis de har det kjempegøy med frilek, er det ikke vits i å stoppe dem og "tvinge" dem inn i organiserte former.

Tar gjerne imot flere tips:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...