Gå til innhold

5 måneder og 8 kg.. Er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke lengde - men bittelitt under snittet tror jeg. Synes dere det høres ut som jeg har en gedigen jente?

Det rare er at hun drikker lite melk synes jeg. Mye mindre enn storebror gjorde (mme-babyer begge to)... Hun drikker 4-5 flasker a 150 ml, og spiser en porsjon grøt iløpet av døgnet. Sover ca. 12 timer hver natt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente som er 4 måneder veier 4kg og spiser og sover ca som din.

Skrevet

Vår mme gutt vår 7.5 kg på 3 mnds kontrollen, vekt mot lengde var gjennomsnittlig. Er ein stor kar for alderen, men er ikkje feit.

Spise 4 måltid om dagen, rundt literen tilsammen.. Sove mellom 12 og 14 timer om natta..

Skrevet

Min er tre mnd og over 8 kg og 65 cm :-) han er perfekt på alle måter :-)

Skrevet

Jenta mi på 3 måneder veier 7 kg.

Skrevet (endret)

Da min jente var 5 mnd veide hun 9 kg og var 68 cm. Dvs både tung og lang. Fortsatt tung og lang (ved 15 mnd), men følger kurven sin fint :-)

(fikk morsmelk)

Endret av Valiana
Skrevet

Syns det høres litt stort ut. Min jente er 10 mnd og 9 kg.

Skrevet

Det høres helt normalt ut.

Mine gutter var 8 kg da de var 4 måneder, men etter det gikk vekten veldig sakte oppover. Snart begynner jenta di å bevege mer på seg og hun vil ikke gå opp så mye for hver måned. Gutta mine la på seg 3 kg fra de var 4 måneder til 12 måneder, så for din del ville jeg ikke bekymre meg for at hun er for stor. Det jevner seg ut med tida :)

Skrevet

Vet av en liten gutt som var 8 kg da han var fire måneder. Absolutt ingen krise, barn utvikler seg så forskjellig!

Er du veldig bekymret får du ta det opp med en helsesøster, men du trenger nok ikke stresse pga dette.

Helt enig med ærlig talt, det jevner seg ut etter hvert :-)

Skrevet

Min er 8 mnd og veier 8 kilo. Tror ikke du skal bekymre deg over at jenta di er for stor. Jeg kjenner en baby som er 6 mnd og 12,5 kilo(!). Helsesøster sier ingenting på det.

Skrevet

Min var rundt 10kg da han var 5mnd:) og han fikk bare morsmelk på det tidspunktet. Så ja, stor for alderen, men hs eller lege har ikke sagt noe på det:) sier bare jeg har fløte til melk, hehe ;)

Skrevet
Min var rundt 10kg da han var 5mnd:) og han fikk bare morsmelk på det tidspunktet. Så ja, stor for alderen, men hs eller lege har ikke sagt noe på det:) sier bare jeg har fløte til melk, hehe ;)

Det veide min og :D

Nå er hun 19 mnd og 13 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...