med nr 3 i magen Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Hei! Jeg har tre barn, men bor ikke med barnefar til den ene. Ifølge avtale skal han jenta fra tors til mandag annenhver uke. jenta går i bhg der jeg bor, jeg har flytta en halvtime unna han. han mener det er jeg som ska ordne med dagmamma å betale dette. Men jeg mener det er hans oppgave å ordne med dagmamma å betale dette. får han trenger dagmamma til jenta på tors å mandag mens han er på jobb...vet dere hvordan dette er? er det mitt ansvar å ordne med det eller er det far? takk får alle svar:)
Gjest mphs Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Han får bruke ungens bhg eller skaffe annen pass selv.
med nr 3 i magen Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2012 det mener jeg også. takk får svar:)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Når han har barnet er det selvsagt hans oppgave å skaffe barnepass dersom han trenger det
Gjest Filifjonka Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 En halvtimes kjøring er ikke lenger enn at han, for barnets skyld, bør ta seg tid til å kjøre henne til den barnehagen hun er vant til. Ikke dra inne flere omsorgspersoner og dytte henne gjennom nok en tilvenning til en eller annen tilfeldig dagmamma.
med nr 3 i magen Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2012 han rekker ikke å hente å levere henne da, med tanke på jobben. det som er problemet. vis ikke hadde det såklart vært d beste å hadd henne i bhgen hun går i de dagene han har henne.
einog2 Skrevet 30. juli 2012 #7 Skrevet 30. juli 2012 mi meining er om han skal ha henne så lenge hvorfor ikke ordne seg fri fra jobben de dagene? er ikke en dagmamma som skal ha henne når faren har henne??!
fikas Skrevet 30. juli 2012 #8 Skrevet 30. juli 2012 mi meining er om han skal ha henne så lenge hvorfor ikke ordne seg fri fra jobben de dagene? er ikke en dagmamma som skal ha henne når faren har henne??! Hehe, nå håper jeg du var litt rask i avtrekkeren! Eller mener du at det minste far kan gjøre er å ta fri to dager annenhver uke? Jeg kan godt se for meg at det kan bli vanskelig. Det blir som å si at moren skal si opp jobben- hun har jo valgt å få barnet...?! Når det er sagt så syns jeg synd på barn som er delt mellom foreldrene og må ha fler bhg/dagmammaer å forholde seg til, selv om det dessverre er vanligere og vanligere! Men, det er nå en gang sånn at så lenge far har barnet de dagene og han ikke har mulighet til å se til barnet selv så må han sørge for barnepass selv?! Det er i allefall min første tanke at det er hans ansvar!
Isola&Lille+julegave Skrevet 2. august 2012 #9 Skrevet 2. august 2012 Han får jobbe 1 time mindre de dagene han har henne og kjøre henne i bhg. Får heller ta det igjen når han ikke har henne. Ellers får han rett og slett bare ha henne når han har tid, annenhver helg!
Gjest Kornblå Skrevet 2. august 2012 #10 Skrevet 2. august 2012 Så sant han ikke har en jobb som er helt absolutt i kravet til arbeidstid, er jeg enig i at han burde jobbe mindre akkurat de dagene han har henne slik at han rekker både henting og levering i barnehagen. Det blir forøvrig den samme problemstilling med skole og SFO i mange år. Han har mange andre arbeidsdager hvor han kan jobbe inn tid - dersom han har flexitid.
mamman til to gutter Skrevet 2. august 2012 #11 Skrevet 2. august 2012 Du har jo ordnet barnepass til henne, barnehagen der dere bor. Det at han ikke har tid til å kjøre 30min hver dag for å levere/hente henne er ikke ditt problem og et bør heller ikke være datteren deres sitt problem. Det syns jeg det blir hvis hun må til dagmamma et par dager annenhver helg. For barnets skyld bør han enten få en avtale med arbeidsgiver som gjør det mulig å bruke den vanlige barnehagen, eller så burde han selv skjønne at han ikke kan ha henne de dagene, men kun i helgene.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 3. august 2012 #12 Skrevet 3. august 2012 Synes heller ikke det er riktig at hun skal ha en annen barnehage/ dagmamma de dagene hun er hos ham. Skjønner jo at det blir tungvindt for ham å kjøre 1t både for henting og levering (antar at det er 30 min hver vei). Men her er det datterens behov som skal komme først! Kanskje han heller skal slutte litt tidligere på jobb fredagen for å hente henne da, og begynne litt senere på mandagen for å levere henne (så henter du). Det er jo ikke mange timene han går glipp av med henne dersom hun likevel skal tilbringe store deler av dagen i bhg/dagmamma. Kanskje du kan få han til å gå med på en slik avtale og kenskje heller tilby ham noen ekstra dager i ferier feks? Og nei, det er ikke ditt ansvar å skaffe/betale dagmamma/ bhg dersom det ikke passer ham å bruke det tilbudet datteren allerede har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå