Verbena Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Sånn helt egentlig! Ferie nr 1 inneholdt barna, all min familie (som vi ellers aldri ser pga de hundre mila som er mellom oss), konserter, atv-kjøring, bitelitt sol og ikke minst en mamma som laget mat. Ferie nr 2: hus uten barn (de har vært borte i 2uker og kommer ikke igjen før 12.august), mann som er på jobb (og denne uka jobber han ettermiddag og hele forbaska lørdagen.... ), bestekompis som har flytta 50mil bort (dust som han er), venninner som selvfølgelig ikke har barnefri når jeg har det.... og nå hoster jeg som en halvdød trompet i tillegg... Ja også står jeg på venteliste på alle studiealternativene mine bare for å gjøre verden helt perfekt!
Gjest Mentha Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Jeg føler med deg! Har det omtrent likt selv for tiden, bortsett fra at istedet for å kunne slaske rundt hjemme så må jeg vaske fjøs. Og så har jeg ikke vondt i halsen (enda). Kan jeg få anbefale kamillete med honning? Det er genialt mot såre struper Apropos studier så var jeg innom restetorget på samordna opptak i sta, og tror du ikke jeg plutselig er studiesøker til høsten? Hihi, spontant innfall, men et spennende studium ikke så langt unna, og uansett er et muligheter for å si nei dersom mannen setter seg på bakbeina eller drømmejobben dukker opp i mellomtiden
Verbena Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. juli 2012 Vasker gjerne fjøs bare jeg slipper å sitte her å knø alene... Kjenner meg som det gnagsåret når jeg har vært runden på telefonen til de få vennene som er i byen for å finne på noe ganske mange ganger allerede!! Heldigvis skal jeg på jobb onsdag-fredag denne uka og mandag-fredag neste uke så da får jeg værtfall noe å gjøre. MEN litt upraktisk at jeg jobber dag og gubben jobber kveld denne uka, blir ingen baby om vi ikke er i samme hus når jeg har eggløsning =P Studier er knall! Hva har du funnet for noe lurt på restetorget? Jeg står på ventelister og håper så inderlig på at noen flere skal takke nei til plass.. Håp i hengende snøre når jeg står som nr 6 på ei liste og nr 9 på ei anna!!
Gjest Mentha Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Krysser fingrene for deg! Hva er det du har søkt deg på? Søkte meg på et lite, og egentlig litt snevert studium, men likevel er det mange og åpne muligheter for jobb innen stort sett alt av matproduksjon etterpå. Tittelen blir næringsmiddelteknolog, og burde passe meg utmerket Nei det bør helst være dobbel deltagelse for at det skal bli barn.. Men spennende at dere er på prøveren, satser på at det sitter raskt, når bare mulighetene byr seg Og så er det jo så artig å øve seg! Og nei, det er faktisk ikke så verst å vaske fjøs. Mulig det bare er jeg som har blitt tilpasset det seige, rolige livet på landet, men jeg trives i fjøset, selv om det ikke finnes et eneste dyr der akkurat nå
Verbena Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. juli 2012 Kanskje vi treffes på skolen da ;-) Mulighetene for overnatting når du ikke orker å kjøre hjem er det værtfall her. For om jeg ikke husker helt feil så bor vi ikke Så ekstremt langt fra hverandre! De to ventelistene jeg står høyest opp på er årsstudium i tegnspråk og sosiologi, kjenner at akkurat i dag håper jeg mest på tegnspråk! Tror det kan bli en bra kombo med litt andre studier ettervært. øving har det vært endel av i de ukene ungene har vært borte, så jeg vil påstå at vi er ganske så gode på den biten =P Fjøsvaskingen var forresten min jobb når jeg bodde hjemme enda, deilige timer helt i fred med musikk på ørene. Det og vedstabling er egentlig utrolig god terapi når jeg tenker meg om!
Gjest Mentha Skrevet 30. juli 2012 #6 Skrevet 30. juli 2012 Hmm, kanskje det blir en eksamenspils eller vinkveld ut over året da? Spennende med tegnspråk, det har jeg alltid ønsket å kunne. Men så var det dette med tid da. Hvilken skole skal du på forresten? Ja, vet du, jeg er enig ang terapibiten. Det er fantastisk å kunne omtrent mediterer for seg selv mens man jobber. God musikk på øra, litt fysisk aktivitet og bare la tankene fly. Herlig
Verbena Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2012 Eksamenspils og vinkveld høres helt supert ut, skal klare å delta med hele sjela mi og alkoholfritt om vi skulle klare å smelle meg på tjukka Blir Hist (rotvoll) om det blir tegnspråk og NTNU (dragvoll) om det blir sosiologi! Om det blir tegnspråk kan jeg jo ta et hurtigkurs med deg ettervært vet du. Trenger sikkert noen å peive litt med arma til uansett. Jeg går frivillig til svigers å maler hus bare for den terapigreia!!
Gjest Tullmusa83 Skrevet 30. juli 2012 #8 Skrevet 30. juli 2012 Uh Mentha. Jeg begynner tredje året på matteknologi nå etter endt perm. Skal nistirre på førsteårs studentene for å gjette på hvem som vanker her inne til høsten jeg.
Gjest Mentha Skrevet 30. juli 2012 #9 Skrevet 30. juli 2012 Haha Jeg skal kle meg i mintplanter på første skoledag! Og glane litt ekstra på avgangsklassen Men! Siden du var så fin og tok opp emnet: Kan du gjøre meg den ære og fortelle meg litt inside info om studiet? Trives du? Hvordan er jobbmulighetene?
Gjest Tullmusa83 Skrevet 31. juli 2012 #10 Skrevet 31. juli 2012 (endret) Lite jobb muligheter i trondheim. Desverre, men rikelig hvis man er villig til å flytte på seg. Første halvår har kjemi, matte og fysikk som fag dette tilsvarer videregående pensum i tilleg er det et fag om matvarekunnskap og der lager man video. Mye lab og mye kjemi syns det er litt lite om mat. Siste halvdel av andre året er praksis med mindre de gjør alvor av å avskaffe det. Gleder meg til å begynne med bachelor oppgaven ser for meg at det blir litt mer mat da. Praksissen er foresten betalt hvis du ikke får praksis plass i staten. Har du barn får du plass i trondheim. De andre i klassen din risikerer å måtte flytte på seg. Fikkk praksis plass i trondheim fordi praksis kordinatoren viste at jeg var prøver så det finns andre måter å få plass i trondheim en å allerede ha barn. Endret 31. juli 2012 av Tullmusa83
bIomstre Skrevet 31. juli 2012 #11 Skrevet 31. juli 2012 (endret) Åh, studietid i Trondhjem, mimre, mimre... Der lærte jeg mye fint. Både å snakke trøndersk og å lage hjemmebrendt. Også ble jeg vanntett Klart du kommet inn med slike listenr verbena! I min tid var jeg så langt nede på lista at jeg ikke fikk et listenr en gang, men kom inn lell! Krysser fingre. Endret 31. juli 2012 av bIomstre
Gjest Tullmusa83 Skrevet 31. juli 2012 #12 Skrevet 31. juli 2012 Er jobber i trøndelag, men ikke akkurat i trondheim. Du kan jo begynne for å prøve. Sjekke jobb markedet litt på div sider.
Gjest Mentha Skrevet 31. juli 2012 #13 Skrevet 31. juli 2012 Will do! Skal snuse litt rundt og så får vi se hva det ender med
Verbena Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #14 Skrevet 31. juli 2012 (endret) Åh, studietid i Trondhjem, mimre, mimre... Der lærte jeg mye fint. BÅde Å snakke trøndersk og Å lage hjemmebrendt. OgsÅ ble jeg vanntett Klart du kommet inn med slike listenr verbena! I min tid var jeg sÅ langt nede pÅ lista at jeg ikke fikk et listenr en gang, men kom inn lell! Krysser fingre. HÅper virkelig at du har rett blomstre!! Endelig super motivert for Å gÅ skole og da mÅ man bare hoppe fort å komme igang, kjenner meg selv sÅ godt at jeg fort endrer mening. SÅ de siste foran meg pÅ lista bør forsvinne litt farlig fort! Endret 31. juli 2012 av Verbena
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå