MsPondus25 Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Jeg har en liten gutt som ikke har fått barnehageplass, og dermed skal til dagmamma (en god venninne). Men jeg har ikke anelse på hvordan slik fungerer, så håper noen av dere kan fortelle meg litt om dette? F.eks hva som er normal pris å betale, om man selv sørger for mat / bleier osv? Vi tror vi vil ha 60% plass, altså 3 fulle dager i uken. Håper noen kan hjelpe meg å bli litt klokere
gravid me nr 8 :-) Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Kommer litt ann på om denne dagmammaen jobber hvitt eller svart egentligt..der jeg skulle ha mitt barn skulle hun ha 7000 i mnd å da skatta hun av d å holdt bleier å mat..svart så ville hun ha 5000 i mnd å fortsatt holdt hun bleier å mat,dette var fulle dager da...men mitt barn gikk ikke til hun siden hun fikk bhg plass likevel
Tutla Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 Jeg betaler 40 kr timen, inkl mat, til en "hvit" dagmamma.
Squirrel79 Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Vi hadde "hvit" dagmamma, og betalte 5000 kroner til henne og 500 kroner i skatt pr. mnd. Dette er nå tre år siden. Da holdt vi bleier og den type ting selv, og hadde med en matpakke pr. dag. Resten av maten holdt hun. Dette var i Oslo.
Saltlakris Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 Jeg var dagmamma for barnet til ei vennine og tok 6000 kr måneden, hvitt. Dette var fulltid, hun hadde med niste og bleier selv.
MsPondus25 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2012 Takk for svar alle sammen. Jeg vet faktisk ikke om hun dkal gjøre dette svart eller ei, da vi fortsatt ikke har lagd så mye planer enda. Men greit å vite ca hvor mye folk tar o.l da vi ikke har gjort dette før, og vi vil jo at dette skal bli rettferdig for begge parter Takk for at dere tok dere tid til å svare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå