Gå til innhold

Hvilken frukt i babyfeeder til baby 6mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele biter eller skjærer dere i små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melon, eple, pære, druer

Banan blir veldig gris og er vanskelig å fjerne fra nettet. Sitrus er det vel litt tidlig å gi.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Alt foruten banan og jordbær ;) Det er noe drit å få rent, kastet to nett pga det.

Deler det bare opp så jeg får puttet det ned i nettet, så gnager ungen som h*n selv vil ;)

Var en storslager hos storebror, og er snart så lillesøster får første møtet med den også ;)

Skrevet

Pære var det mest populære her i starten. Så ble favoritten kiwi, og så gikk det faktisk i kålrabi og nepe. Vi brukte babyfeederen mye. Syntes ikke det gjorde så mye om nettet ble brunt. Rent fikk vi det uansett, selv om det ble litt misfarget.

Skrevet

Ok- så kan gi all frukt nå, bortsett fra sitrus? 6 Mnd..

Ik hi

Skrevet

Gi kun en ny frukt pr dag, i tilfelle allergiske reaksjoner, så du vet hva det ble reagert på. Vet ikke med citrus. Jeg ga det også jeg. Kiwi er jo det.

Skrevet

Det finnes ingen nasjonale kostholdsråd som sier at man ikke skal gi sitrusfrukt. Er vel i grunn bare å prøve seg litt forsiktig frem. Mange som reagerer på sitrus, er gjerne ikke allergisk, men tåler ikke syrligheten så bra når de er små. (min kunne feks ikke få tomat før hun var 11-12 mnd pga det ble for surt).

Min fikk appelsin/mandarin da hun smake var ca 7 mnd, men da bare i små mengder. Mango fikk hun vel fra ca samme alder, og det var suksess!

Skrevet (endret)
Gi kun en ny frukt pr dag, i tilfelle allergiske reaksjoner, så du vet hva det ble reagert på. Vet ikke med citrus. Jeg ga det også jeg. Kiwi er jo det.

kiwi er ikke sitrus...

Endret av den perfekte mor
Skrevet

Kiwi er ikke en sitrusfrukt.

Skrevet
Det finnes ingen nasjonale kostholdsråd som sier at man ikke skal gi sitrusfrukt. Er vel i grunn bare å prøve seg litt forsiktig frem. Mange som reagerer på sitrus, er gjerne ikke allergisk, men tåler ikke syrligheten så bra når de er små. (min kunne feks ikke få tomat før hun var 11-12 mnd pga det ble for surt). Min fikk appelsin/mandarin da hun smake var ca 7 mnd, men da bare i små mengder. Mango fikk hun vel fra ca samme alder, og det var suksess!

Nei, de nasjonale rådene sier ikke det. Men allikevel fikk jeg "streng" beskjed av helsesøster om å ikke gi sitrus(dette var ved juletider i fjor og jenta mi var 8 mnd). Nå har jeg det ikke med å følge helsesøsters råd så voldsomt, så jeg hadde nok gitt sitrus om det ikke var for at eldstemann reagerte litt som baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...