Gå til innhold

Hunden min ble sparket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet her var at jeg og hunden skulle inn og naboen skulle ut. Han begynte å rope om at bikkja skulle drepe han og så sparket han bikkja mi midt i ansiktet. Jeg rakk ikke reagere før hunden min glefset etter han og knurret. Altså hun beit han ikke eller noe, så han fikk ingen skader, men hun var ikke spesielt fornøyd med å bli sparket i ansiktet. Dessuten var det ikke en liten dult som var et uhell, det var et spark ment for å skade.

Jeg har aldri sett hunden min så sinna i hele sitt liv. Nå har hun i tillegg lagt denne mannen for hat og går klikk mongo hver gang hun ser han. Han roper og hyler hver gang han ser oss også så det gjør jo ikke akkurat situasjonen bedre. Jeg korrigerer henne selvfølgelig når hun reagerer for jeg vil jo at hun skal slutte å reagere på denne mannen, men jeg må ærlig innrømme at jeg er redd for at hun skal skade han. Jeg vil jo ikke det.

Hun har gått fra å være en trygg og rolig hund, til å bli stressa og veldig påpasselig. Jeg er redd for at hun kommer til å ta et jafs av han vis vi uheldigvis møter han i døra igjen og avstanden blir liten. Hva blir det neste...munnkurv inn og ut døra?

Noen med hund her som har opplevd noe av det samme eller har noen tips eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klikk mongo??? Hva er det for en skrivemåte da?

Skrevet

Jeg har ingen råd å komme med dessverre, men det er jo ikke rart at bikkja reagerer.. hunder er ikke dumme, de skjønner når noen ikke liker dem og når de i tillegg har blitt sparket av personen, så vil nok ikke den personen bli glemt ;)

Men hva pokker er det for nabo du har a? Høres jo helt ustabil ut.. mulig du burde prata med politi eller noe om han faktisk står å roper ting og provoserer, og spesielt om han rører bikkja di igjen!

Skrevet (endret)

Herre, spiller det virkelig noen rolle hvordan hun uttrykker seg? Hvis du ikke har noe å bidra med så gå vekk.

Til Hi.

Jeg har ikke noen råd å komme med. Det beste hadde jo vært om du hadde klart å få denne fyren til å forstå at hans oppførsel og reaksjonsmønster er det som skaper hundens agressjon. Det er jo klart at hunden din ikke liker ham etter en slik behandling.

Kanskje en prat med en dyrelege hadde gitt noen bedre råd?

Endret av Miip
Skrevet

Hunden din kommer nok ikke til å glemme denne mannen, ei heller hvordan han oppførte seg. Like fullt hadde ikke vi glemt det hvis en fremmed kom bort og slo oss ned. Vi hadde vel vært skeptisk til mennesket en stund?

Dessuten er hunder god til å plukke opp hvilke mennesker som ikke er like hyggelige, og reagerer ofte forskjellig på folk. Hunden din forsvarer seg automatisk ved synet av mannen, og jeg hadde nok ikke gjort mer enn å holde hunden igjen og prøve å roe ham ned. Jeg ville aldri unnskyldt meg til idioten som skapte denne usikkerheten for hunden. Det han gjorde var forferdelig, og jeg hadde anmeldt ham hvis det var min hund. Nå er det kanskje for sent, riktignok.

Skrevet

Det er faktisk ulovlig å utøve vold mot dyr i norge. Anmeld naboen for dyremisshandling (eller true med det).

Hundens reaksjon etter å ha blitt misshandlet er jo selvsagt normalt. Selv du ville ha prøvd å forsvare deg om noen misshandlet deg.

å irettesette hunden med en gang er korrekt, men husk også å trøste hunden når dere har kommet der vekk fra situasjonen.

Har selv en nabo som hyler og skriker om at hunden min dreper henne (selv når den står i bånd med meg 20 m unna, om blikk kunne drepe hehe). Jeg bare ser stykt på dama, men sambo har fikk nok en gang og satte henne på plass. Voksen dame som står å hyler å skriker og roper etter hjelp for hun blir drept av en hund som er i bånd ett stykke unna bak et gjerde... jaja.

har ingen bedre råd å komme med enn å snakke med vedkomende, og si at du kommer til å anmelde hendelsen eller anmelde om det skjer igjen.

Skrevet

huff, utrolig dårlig gjort å gjøre sånt mot hunden din.. eneste rådet jeg har er å snakke til naboen, be han roe seg i nærheten av hunden i tillegg til at du kan rose/gi godbit til hunden dersom den klarer å gå forbi rolig uten å bli oppjaget av naboen. og ta hunden på motsatt side av deg ved møte med naboen og prøv å forhold deg rolig, så kan det hende det smitter over på hunden din :)

Skrevet

Ha bånd på hunden din. Min erfaring er desverre t hunder har veldig hukommelse når det gjelder negative opplevelser. Dette kan bli forferdelig om noen år om du ikke prøver å få fikset det. Ring på hos idiot naboen og forklar at det ikke hjelper å skrike og at hunden din alltid er i bånd og at dette ikke skal gjenta sef, selvom du sikkert har lyst til å slå han i hodet. Jeg vet ikke engang hvordan jeg hadde reagert. Men det virker litt som om du er en av de som ikke passer nok på hunden din.

Skrevet

Du må selvfølgelig ha bånd på hunden hele tiden slik at du har fysisk kontroll. Ellers kan du kansje få hjelp i en hundeklubb. Enten kan dere gå kurs som kansje kan hjelpe eller få privattimer der dere kan forsøke å bedre forholdet til akurat denne mannen.

Skrevet

Jeg har ingen råd om det med hunden, men du må anmelde mannen som sparket hunden din!!!

Skrevet

Huff, vanskelig situasjon. Det blir jo ikke bedre av at du tar hunden for å være aggresiv, for hvis den er det kun mot han, så vil den jo få kjeft når den mannen er i nærheten, også blir den mannen enda mer negativt i hunden sine øyne. Hmmm.. Jeg vet ikke hva som lønner seg, kanskje prøve å avlede hunden når dere går forbi denne mannen, også gi masse ros hvis ho klarer å ikke fokusere på han? Ta eventuelt med en leke ho er gla i, gobiter, det som skal til for å ta oppmerksomheten hennes bort fra han :-) Lykke til hvertfall, kjip situasjon å komme opp i! :-)

Skrevet

Ta deg en tur til naboen, uten hund og forklar hvordan du opplever hans og hunden ditt sitt forhold. Si at du syns det er vanskelig men at det er kun han du sliter med å møte nettopp fordi han oppfører seg slik mot hunden din. Kanskje kan dere bli enig om at han eller du venter om begge skal inn/ut døra samtidig. Enkle kjøreregler.

Er ekstremt mange dumme folk som hyler og skriker til hunder de ikke kjenner. Vi har opplevd flere ganger å stoppe på bilturer gjerne på bensinstasjoner for å lufte hunder og barn. Da folk spør om det er farlige hunder. Ja svarer mannen min, det er derfor jeg har de i bilen med 3 unger. De blir litt paffe da.

Skrevet

Hvilken type hund er det du har da? En kompis av mannen har en rottweiler og kan ikke for alt i verden skjønne at noen er redd den...

Skrevet

Men, hvorfor sparket naboen din hunden din? Noen er veldig redd for hunder og det må hundeeiere respektere. Jeg har hatt flere hunder,men er faktisk redd hunder jeg ikke kjenner og jeg hater løse hunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...