Gå til innhold

Noen her som HAR lagt på seg?????


ønsker nr 2 *venter nr 2*

Anbefalte innlegg

Uke 27 og opp rundt 15 kg.............. Utgangspunktet er 61 kg fordelt på 172 cm. Men nå er jeg jammen 76 kg!!!!! Hjelpes, hvor skal dette ende??? I mitt første svangerskap stanset vekta etter rundt 20 kg opp, i mitt andre måtte jeg opp 25kg, er nå redd for at det blir mer denne gangen..... Trener ikke særlig mye, har rett og slett ikke tid - men springer rundt med ungene hele dagene, og gjør mye husarbeid på kveldene (og da tar jeg ofte litt ekstra i for å få trening, i kveld har jeg hatt to timer i hagen med tøy og bøy). Når det gjelder mat prøver jeg å holde meg sunn, men det er ikke lett når kroppen skriker etter usunn mat (fett og sukker) døgnet rundt.

Det er jo mange måter å få trening i hverdagen på. Selv gjør jeg for lite av dette, og kompenserer med å trene på treningssenter... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Uke 14+5 og gått opp 5! Men så har jeg vært deppa, trøstespist og ikke trent på lenge, på tide å begynne å trimme igjen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp rundt 3 kilo og er i uke 23. Men veier til vanlig 75 kilo og er 155 høy (lav:P). Så denne vektøkningen er relativt normal etter hva jeg har forstått. Sist stoppet vekta på 80 kilo. Veide det samme når graviditeten begynte da.

 

Om jeg kunne valgt ville jeg nok helst ha veid litt mindre i utgangspunktet og lagt på meg mer under svangerskapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpehøna: Ja Snickersen smakte fortreffelig!!!!!! :D :D

 

Og kaffe, ja det drikker jeg to kopper av hver dag. Holder meg langt innenfor en liter koffein pr dag, og jeg kan ikke bekymre meg såååååå mye for alt mulig

 

Ble litt glad over at flere har svart her inne med vektOPPgang. I den virkelige verden, er de tallene som dere har kommet med mye mye mer gjenkjennelig enn det som virker å være her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kontroll i dag på sjukehusrt men skal ikkje veie meg før jorfmor har komt igjen fra ferie, litt greit å bruke samme vekta. Har slitt med å gå opp i vekt pga voldsom kvalme (muligens mer kvalme siden vi venta tvillinga) og sterkt enedra lukte og smakssans. Det har ikkje akkorat hjelpt på matlysta.

Men nå ete eg godt og e heelt sikker på at eg må ha gått opp i vekt :-D tippa eg har gått opp 2-3 kg nå i løpet av en kort periode. E 22+1 i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 uker i dag, har vel gått opp rundt 10 kg, satser på å havne rundt 12-14 kg. Da er jeg fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uke 27 og gått opp 6 kg :)

enig i at det er mye fokus på vekt, liker heller ikke det..

det er alltid noen som er negative når noen har gått opp veldig lite i vekt! hvorfor være så opptatt av alle andre?? ;)

slapp av å nyyyyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal da være helt normalt med "litt å ta i" under graviditeten :) Uke 26 her og 8 kg til nå, hvor 4 av de har kommet bare de siste 3 ukene.. Kremt..;) Så før det stod det ganske stille.

 

Er vel det man kan kalle "smålig kompakt gravid" med kun mine 159 på sokkelesten, så her synes det fort når rumpa eser ut og magen strutter som bare det. Men jeg koser meg med det! Det er deilig med litt apetitt igjen etter kvalmen som varte i ca.4 måneder. Så her får det komme på det som kommer - og ammes vekk det som kan etterpå kombinert med deilige, lange trilleturer :) Sist gikk jeg opp nærmere 20 kg så regner ikke med at jeg blir så mye mindre denne gangen.

 

Er kanskje ikke den mest aktive utenom jobb siden jeg denne gangen har fått bekkenløsning, men gjør så godt jeg kan og er ikke helt i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, og til og med i denne tråden kommer de snikende de som "ååh har gått opp to kilo er i uke 27"! Det er jo ikke å gå opp!!

 

Jeg er 21+2 og har offisielt gått opp 10,3 kilo!! Var gått opp seks/sju kilo allerede før fullgåtte ni uker. Skjønner ikke hvordan det går an. Jeg spiser ikke mer enn vanlig, spiser ikke søtt og godteri, beveger meg like mye (lite) som før, og jeg forstår rett og slett ikke hvorfor kiloene insisterer så iherdig på å komme hoppende!

 

Startvekt var 57, og i dag på svangerskapskontrollen så var jeg 67,3. Det meste jeg noen gang har veid. Altså, greit nok det, altså. Det er de resterende kiloene jeg er redd for. Fortsatt kan jeg jo rekke å legge på 20 kilo til, og det..dét vil jeg ikke!! (Bank i bordet!)

 

(Og da har jeg til og med kastet opp hver dag og vært kvalm og dårlig fra uke 9 til 18..åh, jeg skjønner ikke dette!)

Endret av Ahavis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt på meg! Er straks i uke 15, og har lagt på meg 3,5 kg. På min vekt hjemme vel og merke. På vekta til legen tror jeg det er nærmere 5- 6 :)

Vektoppgangen er grei den, men jeg sliter med å få i meg sunne ting. Blir kvalm av frukt og fisk, og har heller ikke orket å røre så mye på meg. Satser på at det blir bedre tider, og at lysta på frukt og grønnsaker snart fortrenger lysta på salt og fett. Bær har jeg lyst på da, og nå er bærsesongen i gang, så da er det ut i skogen og plukke! Får trim også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av - gravide legger på seg! Jeg har gått opp 5 kg, er 24+5. Var 59 kg før jeg ble gravid og er nå rundt 64. Tror flertallet av de som skriver at de ikke legger på seg 1) har hypermesis og har kastet opp stort sett hele tiden og kanskje vært inne på sykehuset og fått intravenøst opp til flere ganger eller 2) veier mye i utgangspunktet og bør ikke gå opp så mye.

 

Jeg er 24 + 6 og også gått opp 5 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22+0 i dag, og i går så jeg at jeg endelig hadde gått opp litt. 3 kg på 2 mnd. De 2 siste kg har kommet raskt, den første kiloen kom snikende. Men jeg er ikke akkurat urolig, det blir vel nok etterhvert. Dessuten legger man ikke akkurat på seg av å være kvalm, spy og ha dårlig matlyst i begynnelsen så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 29, 11 kilo opp, og plager meg ikke.... Kiloene går jo av igjen etterpå de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde egentlig sluttet å lese trådene om vekt, men likte denne godt! ;)

 

Jeg var normalt slank i utgangspunktet, 165 og ca 56 - 57 kilo. ( varierer jo alltid litt)

 

På første kontroll i uke 13 var jeg 57 kilo.

Etter uke 16 begynte det å komme for alvor, og magen vokser i rykk og napp.

Kvalmen slapp taket rundt uke 16/17.

 

På kontroll rundt uke 25 hadde jeg lagt på meg litt over 8 kg tror jeg det var.

 

Nå er jeg i uke 27, og ha vært et par uker i Italia. Brød, ost, pasta, pizza og gelatto.. Nam.. Og masse frukt :)

 

Får se om jeg orker å veie meg i morgen.. Jeg tar en sjokoladetrøffel og tenker nøye over saken! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg hit fra 3.trimester for denne tråden digger jeg! Er 28+5 i dag og har lagt på meg 8.5 kg (eller det var på fredag da. Sikkert blitt litt mer til nå ettersom freia driver og roper på meg i ett kjør...). Forrige gang i samme uke hadde jeg lagt på meg 14 kg, men jeg var allerede overvektig da jeg ble gravid denne gangen, så det hjelper jo sikkert på litt ihvertfall... (merkelig ting å trøste seg med, hæh? Hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 kg på 19 uker... De første 8 kom innen uke 12. Gått opp to buksestørrelser og må nå begynne med mammabukser da vanlige bukser er blitt ubehagelig pga linninga. Kjenner livmora godt, navelhøyde :) men ser mest bare feit ut! Ikke morro for spiser ikke snop, spiser normal mat, om enn noe mer, og rører meg kanskje noe mindre pga bekken. Men skal være mer bevisst framover så resten av vektoppgangen er reelle babykilo og ikke mine egne kilo... Fikk meg et puff og en aha-opplevelse da glukosetoleransetesten var i grenselandet (7,3 etter 2 timer). Pluss har vært hos kiropraktor med bekken og skal gå tur hver kveld med øvelser etterpå. Var heldigvis låsning ikke løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med mammabukser i uke 8, jeg.. Hehe :)

Det var så vondt over symfysen med vanlige bukser. Har ikke angret en dag!

 

Oppfølging fra i går:

Veide meg i morges, er 26+6 i dag og veier 67,5 kg. Opp 10,5 kg ca siden første kontroll.

 

Må jo også ta høyde for a kroppen normalt varierer med ca 3 kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to uker siden jeg veide meg, og da hadde jeg gått opp 8 kg (ny vekt, så er ikke helt sikker på om det stemmer). Var da i uke 24. Magen vokser for hver dag, og buksene strammer over lår og rompe. Har to barn i magen, så regner med at vekta kommer til å fortsette å gå opp i god fart:D Men bryr meg fint lite, for satser på at jeg tar av meg igjen når barna kommer:) Dessuten er jorfbærmilkshake sykt godt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forige svangerskap gikk jeg fra 53 til 83 så 30kg opp.. Er 1.70 høy..

 

Nå hadde jeg litt ekstra på kroppen etter at jeg hadde kyssesyken like før jeg ble gravid så la på meg siden jeg ikke klarte være like aktiv..

 

Er 27 uker å lagt på meg 7kg til nå.. Håper jeg klarer å holde meg under 80 kg denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 21+6 i dag.

Opp 9 kilo så langt :) hehe.. og med ca 15-20 kilo overvekt fra før svangerskapet begyntet så er jeg nå akkurat bikket de magiske 100!!

Huhei vor det går :( Det blir garantert værre før det blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 21+4 idag.

Opp 1,8 kg hittil. Veide 75 kg før jeg ble gravid og er (fortsatt ;) ) bare 158 høy. Har slitt mye med svimmelhet og kvalme, sliter fortsatt med å få i meg mat. Men jeg merker at armene og beina mine har krympa og jeg har fått mer mage :) Stresser overhode ikke med vekta, så sant baby har det bra så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...