Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Hei jeg fødte for 3 mnd siden og har blitt gravid igjen. Da lurer jeg på om jeg har krav på foreldrepenger/permisjonspenger på nestenmann? Jeg har permisjon nå frem til februar.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Foreldrepenger teller som opptjening til nye foreldrepenger ja.
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 Velkommen i klubben! ble også gravid med nummer 2 etter 3 mnd. De er nå 4 og 5, og nummer tre har også kommet til verden. Vet ikke om reglene i nav har endret seg. Jeg hadde 80 % med nummer 1, for å ha lengst mulig fri. Fikk samme beregningsgrunnlaget på nr 2, og hadde da helt lik utbetaling på nummer 2. Lykke til med svangerskapet!!!!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Ja, du har krav på foreldrepenger, men jeg tror ikke du får samme beregningsgrunnlag. Dette bør du undersøke med NAV, for om du har et 80% grunnlag nå, kan du ende meg et beregningsgrunnlag på 80% av 80%
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 Nå er det mulig jeg er helt på jordet, men er det sånn at dersom far ikke tar ut fedrekvota før neste barn blir født mister han den? At han da bare får 12 uker for set siste barnet?
Nissefisen Skrevet 30. juli 2012 #6 Skrevet 30. juli 2012 Han må søke før din er over, hvis ikke mister han den. Han kan jo søke om gradert uttak om han vil og det passer dere? Har du 80% lønn så må han også ha det.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #7 Skrevet 30. juli 2012 Nå er det mulig jeg er helt på jordet, men er det sånn at dersom far ikke tar ut fedrekvota før neste barn blir født mister han den? At han da bare får 12 uker for set siste barnet? Ja har han ikke tatt ut fedrekvoten før neste unge blir født mister han den. Hjelper da ikke å søke om utsettelse.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #8 Skrevet 30. juli 2012 Nå er det mulig jeg er helt på jordet, men er det sånn at dersom far ikke tar ut fedrekvota før neste barn blir født mister han den? At han da bare får 12 uker for set siste barnet? Ja har han ikke tatt ut fedrekvoten før neste unge blir født mister han den. Hjelper da ikke å søke om utsettelse. Gjelder dette også dersom mor ikke er er ferdig med sin perm? Mister hun også resten av permen med første når neste barn blir født?
Mor Stratos Skrevet 30. juli 2012 #9 Skrevet 30. juli 2012 Nå er det mulig jeg er helt på jordet, men er det sånn at dersom far ikke tar ut fedrekvota før neste barn blir født mister han den? At han da bare får 12 uker for set siste barnet? Ja har han ikke tatt ut fedrekvoten før neste unge blir født mister han den. Hjelper da ikke å søke om utsettelse. Gjelder dette også dersom mor ikke er er ferdig med sin perm? Mister hun også resten av permen med første når neste barn blir født? Selvfølgelig. http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+fødsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+fødsel/Foreldrepenger+ved+fødsel/Foreldrepengar+ved+fødsel.805322310.cms "Dersom de får eit barn til før stønadsperioden for det første barnet er oppbrukt, mister de retten til å ta ut dei ubrukte vekene for det første barnet. Derimot har de rett til full periode med foreldrepengar for det andre barnet. Den nye perioden startar tre veker før termindatoen."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå