Desemberprins kom 20des :) Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 (endret) har brukt noe som virker som en evighet på å strikke teppet til lille gutt og lur som jeg var kastet jeg siste "magebelte" til garnet med vaskeanvisning. har jo vasket masse før på håndvask i maskinen,men dette teppet ble selvsagt øDELAGT!!! kom ut som en tovet vaskeklut:(:( Forbanna møkk sier jeg bare! Så får vi se om jeg gidder å strikke nytt.... Endret 30. juli 2012 av Desmeber prins 25 des:)
lowe+spire Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Haha, beklager at jeg ler, men jeg kjenner meg såå igjen! Driver selv og strikker litt til lillegutt i magen, og frustrasjonen er STOR når det ikke går min vei
Squirrel79 Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 Jeg føler veldig med deg! Vi fikk to hjemmestrikkede tepper til mini her i huset når han ble født. Det ene klarte sambo å vaske på 40 grader slik at det ble helt tovet Og det andre klarte jeg å miste når mini var 6 mnd Har dårlig samvittighet ennå, og begge deler skjedde for 3 år siden. Har ikke turt å si noe til de som strikket
gærne ko Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Hehe, huffa. Sånt er så kjipt. Vasker sjølv heimestrikka ull-ting i maskin. På ull eller silkevask, 30 grader og med ullvaskemiddel (f.eks fra Nøstebarn, aldri Milo). Alt som skal ha håndvask vaskast i maskin her i huset, eller blir liggande uvaska på vaskerommet i år etter år...
umaja Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Huff, kjære deg, du har min medfølelse. I Myk Start-boka finnes det det et tips til hva man kan gjøre med strikketøy som har blitt "lett tovet". Det høres mest ut som babyteppet ditt har blitt ganske kraftig tovet, men kanskje er det verdt et forsøk allikevel? "Løs opp en god skvett hårbalsam i kaldt vann, og legg det uheldige plagget i. La det ligge der i ca. 20 minutter. Balsamen vil da lukke skjellaget på ullfibrene, og dermed kan du strekke plagget i fasong. Du kan også bruke skyllemiddel. Skyll plagget forsiktig." Ellers kan det også være verdt å lese denne tråden av Cathrine Gregersen (forfatter av Strikk til Nøstebarn) og lesernes erfaringer under: http://nosteblogg.bl...e-feilvask.html Håper du finner en måte å trylle tilbake det gode myke ullteppet som du har strikket til lille skatten!
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2012 teppet ble faktisk nesten like stort, er alpakka det er strikket med, så det er og forblir tovet. men i protest så skal jeg bruke det i vognen under voksiposen:) takk for sympatien jenter og heldigvis kan jeg le av det nå ha ha. Men kan trygt si at jeg skal ikke vaske vognteppet jeg hekler siden det står at garnet er perfekt til å tove med!!! ha ha:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå