Gå til innhold

Andre her med sære interesser for ting? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært opptatt av gamle egypt siden jeg var liten jente. Alltid følt at det er noe der som tiltrekker meg. Leste alt av bøker beregnet for barn om egypt, så alle filmer! Drømte om å være se ut som Nefertiti og i min spede ungdom idealiserte jeg den tids utseende og mote som det vakreste!

Etterhvert som jeg begynte å lese om historie på videregående nivå fattet jeg en annen virkelighet av Egypt. Mystikken kom frem og alle de skjulte gåtene og betydningene av deres skrifter og tegn. Pyramidenes oppstandelse og i senere tid har jeg lest mye om teorier som bygger seg på de kongelige. Jeg har bært Ankh rundt halsen i 15 år.

Fortsatt dagdrømmer jeg om Egypt. Kommer vel alltid til å ha denne interessen?

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så merkelig :-) Er skap-egypter selv jeg! Er makeup artist så jeg legger ofte arabisk eye makeup på meg selv. Jeg har mange venner på fb fra Kairo og har lært meg en del ord og å si korte setninger. Superfascinert over pyramidene, faraoene og dronningene. Dessuten hører jeg på arabisk musikk og magedanser på amatørnivå:-)

En annen interesse jeg har er tornadoer. Skikkelig geek og bruker flere timer hver dag på å studere tornadoer og superceller. Går helt bananas når det tordner her :) Snakker privat med de mest kjente meteorologene i USA og diskuterer været der med dem. Kommer til å reise dit og bli med på tornado tour en gang :) Er også intr. i astronomi og kan peke ut samtlige stjerner og planeter på himmelen igjennom hele mørketiden (de bytter plass fra mnd til mnd).

Skrevet (endret)

Jeg har en stor intr.for 2.verdenskrig.har sett alt av dokumentarer og fijmer og lest en del.

Vet ikke hvorfor,men kanskje fordi det fortsatt er så mange ubesvarte gåter rundt alt som var og hvordan EN mann klarte å få gjennomført

noe så helt forferdelig.spesielt med tanke på jødeforfølgelsen og konsentrasjonsleirene.syns alt rundt 2.verdenskrig er facinerende på en trist måte,om du skjønner hva jeg mener..

Endret av mee3
Skrevet

Barneutstyr :o

Før jeg fikk barn kunne jeg kjøpe barnevogn, bilstoler, bæreseler ol bare for å teste.. Så solgte jeg det for samme pris senere!

Alltid fått med meg siste skrik, leser alt jeg kommer over av tester ol. Da jeg var 7-8 år kunne jeg gå i barneforretninger å hente alle typer barnevognsblader, prøvetrille vogner og skyldte på at mamma ba meg dra å hente ditt og datt :P

Glad jeg ikke bor i den byen lengre!!

En like interessert den dag i dag, men på en litt annen måte siden jeg har barn.

Ellers har jeg ingenting hvor jeg sluker alt av info.

Skrevet

Det okkulte :P Noe som egentlig er litt pinlig, men men...

Skrevet

Er veldig glad i Star Wars filmene, har sett dem utallige ganger og blir ikke lei.

Ellers så er jeg glad i dokumentarer, lesestoff om kriger: Boerkrigen, vk1&vk2, borgerkrigen i Usa, eller andre konflikter. Også en interesse for det mytologiske og historie generelt :) Vet ikke om det er så sært men ;)

Skrevet

Så merkelig :-) Er skap-egypter selv jeg! Er makeup artist så jeg legger ofte arabisk eye makeup på meg selv. Jeg har mange venner på fb fra Kairo og har lært meg en del ord og å si korte setninger. Superfascinert over pyramidene, faraoene og dronningene. Dessuten hører jeg på arabisk musikk og magedanser på amatørnivå:-)

En annen interesse jeg har er tornadoer. Skikkelig geek og bruker flere timer hver dag på å studere tornadoer og superceller. Går helt bananas når det tordner her :) Snakker privat med de mest kjente meteorologene i USA og diskuterer været der med dem. Kommer til å reise dit og bli med på tornado tour en gang :) Er også intr. i astronomi og kan peke ut samtlige stjerner og planeter på himmelen igjennom hele mørketiden (de bytter plass fra mnd til mnd).

Det heter ikke arabisk sminke, arabisk er et språk! Burde du vite. Den makeupen du sannsynligvis sikter til ( katteinspirert ) er sminke som de gjør i forskjellige land der arabere bor. Men det heter fortsatt ikke arabisk sminke. At ikke folk aldri kan forstå dette !
Gjest Pusikatt
Skrevet

Nr 8:

Det er vel mer korrekt å si arabisk inspirert sminke, men hvem i helvete bryr seg? Alle forstår jo hva hun mener? Eller ble det for vanskelig for deg?

Forøvrig er det riktig å si arabisk sminke, da man sminker seg på arabisk vis.

Skrevet

Nek ! Arabisk er et språk. Ingenting som heter arabisk sminke , eller arabisk inspirert. Gud hjelpe så tette i panna dere er :-s

Skrevet

Arabisk er et språk ja. Men ikke kun et språk og ingenting annet.

Kinesisk er et språk. Vi har likevel noe som heter kinesisk mat, kinesisk kultur, kinesisk skrivemåte, kinesiske klær osv osv

På samme måte har araberne en kultur, det finnes arabisk mat, arabiske bøker, arabiske klær, arabisk sminke.

Mener du at man kan si katteinspirtert sminke, men ikke arabisk inspirert?

Er det fordi kattene sminker seg, men ikke araberne? Så det er riktig å si katteinspirert. Men man kan ikke si arabisk inspirert?

Skjønte du virkelig ikke at hun mente sminke inspirert av den arabiske kulturen... hehehehehehehe!! "katteinspirert".....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...