Gå til innhold

Lite dillemma, jobb og et barn til..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en godt betalt jobb, men det er ikke innen det jeg er utdannet i.

Men nå har det seg slik at jeg savner å drive med det jeg er utdannet innen.

Det er en grunn til at jeg valgte det i første omgang.

Nå har det seg slik at det har åpnet seg en mulighet for et karriere bytte til det jeg er utdannet til....

Vi har 2 barn, men snakker om et til..

Men...

Vi begynner å bli så gamle så skal vi ha en til må vi gå for det nå, og dersom jeg skal gjøre et karriere bytte bør jeg også gjøre det nå..

Et barn til, eller ny jobb???????????????????????????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start i ny jobb og så blir du gravid :)

Skrevet

Jeg ville fått ungen mens jeg var i den godt betalte jobben du har nå. Så får du en grei sum i foreldrepenger.

Jobbe skal du gjøre resten av ditt liv og det kommer alltids nye muligheter, barn kan du bare få en begrenset periode av livet og den perioden er i ferd med å gå fra deg...

Skrevet

Dere sier noe..

Til AA2, den eventuelt nye jobben er ikke så verst betalt den heller, og NAV er oppadbegrenset til 6G så vil få utbetalt det samme i foreldrepenger med begge jobbene.

Må tenke litt til.

Er ikke sikker på om jeg har samvittighet til å bli gravid rett etter jeg har startet i en ny jobb.

Men kan kanskje tenke som en tidligere sjef jeg hadde.

Hun ble spurt om hun ikke syns det var litt risikabelt å ansette så mange jenter i ung alder i tilfelle alle går ut i permisjon samtidig.

Hvor hun svarer at det er en risiko hun er villig til å ta for å få god arbeidskraft

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...