Prøverpåentil Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Vært mange slike tråder tidligere.. Men.. Trenger tips Er dette en ok sum for to voksne (snart en baby) ? Og hvordan ville dere fordelt de pengene? Jeg MÅ bli flinkere på disponering av penger så trenger noen tips
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 29. juli 2012 #2 Skrevet 29. juli 2012 Hvis du tror 15 000 igjen ETTER regninger er lite, trenger du seriøst hjelp
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 For øvrig ville jeg lagt minst halvparten i å betale ned huslånet. Hvis du ikke har lån, sett det inn på BSU.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 29. juli 2012 #5 Skrevet 29. juli 2012 Klart det går fint. Det eneste du strengt tatt trenger penger til eter regninger er jo mat/husholdning. Så dere har masse på mat + masse på kos+ masse til sparing =)
Prøverpåentil Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 29. juli 2012 Hehe jeg sa jo egentlig ikke det:) Men lurer litt sånn iforhold til hva som er vanlig for andre og hvordan de isåfall fordeler pengene.. Feks hvor mye som går til mat og diverse Vi bruker og bruker så er aldri noe orden...og når man holder på sånn så har man aldri nok penger:p hehe
Prøverpåentil Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2012 For øvrig ville jeg lagt minst halvparten i å betale ned huslånet. Hvis du ikke har lån, sett det inn på BSU. hva mener du? ta halvparten av pengene i har igjen etter regninger til huslånet? Altså 7500?
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 29. juli 2012 #8 Skrevet 29. juli 2012 Hehe jeg sa jo egentlig ikke det:) Men lurer litt sånn iforhold til hva som er vanlig for andre og hvordan de isåfall fordeler pengene.. Feks hvor mye som går til mat og diverse Vi bruker og bruker så er aldri noe orden...og når man holder på sånn så har man aldri nok penger:p hehe Det kan jeg ikke forstå, vi snakker om MYE penger her. Dere må sette dere ned og se hva dere egentlig bruker penger på - hva er nødvendig, og hva kan dere leve uten. Dere trenger jo ikke å spise ute hver eneste dag. Hvis dere handler én dag i uka sparer dere automatisk mye. Sett dere ned og lag handlelister, og hold dere til dem! Etter å ha betalt alle regningene deres, trenger dere ikke mer enn det som dekker mat, bensin og litt kos. Her i huset utgjør det maks 4000 hver måned.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. juli 2012 #9 Skrevet 29. juli 2012 For oss som har fire barn er 15 000 kr veldig lite etter regninger (går jo ca 12 000 -13 000 kr bare i mat ++ og 2000 kr i drivstoff til bilene), så at det er mye er vel relativt Med bare to voksne (og en baby) burde det imidlertid være rikelig. Vil tro dere klarer dere med ca 5000 kr til mat, noe til drivstoff til bil om dere har det (ca 1000 kr?), ville spart en 1000-2000 kr og kjøpt en del klær på salg til barnet blir eldre av dyre ting.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 29. juli 2012 #10 Skrevet 29. juli 2012 For øvrig ville jeg lagt minst halvparten i å betale ned huslånet. Hvis du ikke har lån, sett det inn på BSU. hva mener du? ta halvparten av pengene i har igjen etter regninger til huslånet? Altså 7500? JEPP! Det er den absolutt smarteste måten å spare på Men det må dere jo se på selv, hva vil dere bruke alle de ekstra pengene på, og hvor mye kan dere spare. Husk at det også er lurt å ha en bufferkonto med litt penger på, i tilfelle uforutsette utgifter.
Prøverpåentil Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 29. juli 2012 For øvrig ville jeg lagt minst halvparten i å betale ned huslånet. Hvis du ikke har lån, sett det inn på BSU. hva mener du? ta halvparten av pengene i har igjen etter regninger til huslånet? Altså 7500? JEPP! Det er den absolutt smarteste måten å spare på Men det må dere jo se på selv, hva vil dere bruke alle de ekstra pengene på, og hvor mye kan dere spare. Husk at det også er lurt å ha en bufferkonto med litt penger på, i tilfelle uforutsette utgifter. jo det er sikkert smart. Men å ha 7500 kr å bruke på mat kos og fritid syns jeg virker litt lite:) man vil jo kose seg litt når man har mulighet:) Men ja.. Vi har en liten bufferkonto.. Lurt å ha:)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #12 Skrevet 29. juli 2012 For oss som har fire barn er 15 000 kr veldig lite etter regninger (går jo ca 12 000 -13 000 kr bare i mat ++ og 2000 kr i drivstoff til bilene), så at det er mye er vel relativt Med bare to voksne (og en baby) burde det imidlertid være rikelig. Vil tro dere klarer dere med ca 5000 kr til mat, noe til drivstoff til bil om dere har det (ca 1000 kr?), ville spart en 1000-2000 kr og kjøpt en del klær på salg til barnet blir eldre av dyre ting. Dere burde fint greie å ha allsidig og sunt kosthold på halvparten av hva dere brukere på mat. Det er jo rent sløseri. Om jeg hadde hatt fire barn så hadde jeg seriøst vurdert å spare stort, før jeg koste vekk unødvendig med tusenlapper på mat. Du kan ikke seriøst si at 15.000,- etter regninger er lite for dere pga et unødvendig stort matbudsjett. Vil jo være enig i at det ikke er fett med 15.000,- på en så stor familie, og om man skal bruke 13.000,- på mat blir dt jo umulig.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #13 Skrevet 29. juli 2012 Vært mange slike tråder tidligere.. Men.. Trenger tips Er dette en ok sum for to voksne (snart en baby) ? Og hvordan ville dere fordelt de pengene? Jeg Må bli flinkere på disponering av penger så trenger noen tips Jeg har også 15000kr etter betalte regninger, vi er 1 voksen og to bhg barn da. Jeg har regnet 6000kr til mat og annet som kjøpes i de butikkene (såpe, dopapir også videre. 1000kr til klær 1000kr til transport (busskort til meg pluss litt i tilfelle jeg må noe sted med barna.) 1000kr i sparing til barna 1000kr i sparing til meg (sperret for uttak) 1000kr til bufferkontoen 500kr til bursdagsgaver eller annet som dukker opp, turer med bhg også vidre. Og resten går ned som ekstra på kredittgjeld. Har 35 tusen igjen å betale ned på det og når jeg da er gjeldsfri blir det dyttet over til sparing, og da går jo 1500 bort fra regninger i mnd også så jeg kan spare mer. Bruker stort sett ikke mer en rundt 4000kr i mat ++ i mnd så det som er igjen på slutten av hver mnd blir ført til sparekontoen, eller brukt på ting barna trenger om det er noe de trenger . Det viktigste er å bli flink til å se hva man faktisk bruker penger til, hva man faktisk trenger å ikke. For bare bruker man uten å tenke så forsvinner gjerne pengene fort Lag et skikkelig budsjett om hvor mye dere vil bruke til de forskjellige ting og hva som regnes under hver post.
☆☆☆ Skrevet 30. juli 2012 #14 Skrevet 30. juli 2012 (endret) Jeg har også 15000kr etter betalte regninger, vi er 1 voksen og to bhg barn da. Jeg har regnet 6000kr til mat og annet som kjøpes i de butikkene (såpe, dopapir også videre. 1000kr til klær 1000kr til transport (busskort til meg pluss litt i tilfelle jeg må noe sted med barna.) 1000kr i sparing til barna 1000kr i sparing til meg (sperret for uttak) 1000kr til bufferkontoen 500kr til bursdagsgaver eller annet som dukker opp, turer med bhg også vidre. Og resten går ned som ekstra på kredittgjeld. Har 35 tusen igjen å betale ned på det og når jeg da er gjeldsfri blir det dyttet over til sparing, og da går jo 1500 bort fra regninger i mnd også så jeg kan spare mer. Bruker stort sett ikke mer en rundt 4000kr i mat ++ i mnd så det som er igjen på slutten av hver mnd blir ført til sparekontoen, eller brukt på ting barna trenger om det er noe de trenger . Det viktigste er å bli flink til å se hva man faktisk bruker penger til, hva man faktisk trenger å ikke. For bare bruker man uten å tenke så forsvinner gjerne pengene fort Lag et skikkelig budsjett om hvor mye dere vil bruke til de forskjellige ting og hva som regnes under hver post. Hvorfor sparer du når du har kredittgjeld? Det er mye mer økonomisk å bruke de tre tusenlappene på å betale ned fortest mulig og deretter starte sparing.. Endret 30. juli 2012 av ★
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2012 #15 Skrevet 30. juli 2012 da er du heldig, jeg har kun 13 000 pr mnd å leve for jeg, og da har jeg alle utgifter som jeg må betale med disse pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå