Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Er det vanskelig? Jeg bor langt vekk fra der bunaden hører til, det gjør det kanskje vanskelig siden folk ikke får sett den før de kjøper? Jeg har en veldig pent brodert og lite brukt blå nordlandsbunad i konfirmasjonsstørrelse (str 34/36) som jeg vurderer å selge. Har hele farsslekten min i nord, og fikk bunaden derfra til konfirmasjonen, men jeg har aldri vært i nordnorge engang og det føles helt feil å gå i den bunaden. Jeg har flyttet ganske langt fra plassen jeg har vokst opp, så jeg ønsker meg veldig bunaden fra min hjemplass og ikke fra hjemplassen til bestefar... Vurderer derfor å selge nordlandsbunaden, komplett med sølv og bestille meg ny fra min hjemplass. Men lurer på om det i det hele tatt er mulig, kjøper folk brukte bunader på Finn? Vanskelig å prissette også synes jeg, alder og slitasje, sømmen, hvordan godt den er brodert osv vil jo spille inn på prisen. Kan de sette en "takst" på Norsk flid e.l., har fått skryt for hvor pent den er brodert nemlig.. Alle erfaringer og synspunkter mottas med takk
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #2 Skrevet 29. juli 2012 Det er absolutt verdt et forsøk! Naboen kjøpte en knall fin bunad på finn nå i våres, og jeg titter ofte etter en til meg selv der. Har bare dessverre ikke funnet noen fra det distriktet jeg tilhører enda. Ang hva du skal ta for den, så er det nok en god ide å høre med husfliden.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 29. juli 2012 #3 Skrevet 29. juli 2012 Ganske mange som har nordlandsbunaden, fordi den er så fin, så tipper at den ikke er den vanskeligste å selge. Sjekk litt hva bruktprisene ligger på på finn.no før du legger den ut.
Gjest Siklerotte Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Du får nok solgt, men jeg tror at etterspørselen er litt større mot våren enn nå.
Gjest sandyBay1 Skrevet 29. juli 2012 #5 Skrevet 29. juli 2012 Solgte min rett etter 17.mai jeg, og gikk på 2 dager. Men nå hadde jeg Løkenbunaden type blå Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #6 Skrevet 29. juli 2012 Takk for svar. Ja jeg tenkte legge den ut etter jul, så tiden passer til neste års konfirmanter. Ligger noen på Finn nå og prisene fra private selgere varierer fra 10.000,- til 31.000,- og det er et ganske stort sprik... Er vel en fordel at bunaden min er norsk håndtverk da, og ikke en "kinabunad". HI
Nemo_ Skrevet 29. juli 2012 #7 Skrevet 29. juli 2012 Jeg solgte min i fjord....var maaaange som ringte og var intr...jeg solgte til høystbydende:)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #8 Skrevet 29. juli 2012 Hmm, dette var jo oppløftende lesning, kanskje det er lettere enn jeg hadde trodd å selge den Tror nesten jeg vil legge den ut over jul jeg da. Tusen takk for svar dere. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå