Gå til innhold

kaloriinntak, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har erfaring med grete roede? bestemte meg for å finne ut hvot mye jeg får i meg siden jeg er gravid, og føler selv jeg spiser nok.

fått slag på slag i trynet over noen dager der jeg ser at jeg faktisk bare får i meg ca 800 kalorier i døgnet !! har dere erfaring? er denne siden nøyaktig???

Videoannonse
Annonse
Gjest Siklerotte
Skrevet
noen som har erfaring med grete roede? bestemte meg for å finne ut hvot mye jeg får i meg siden jeg er gravid, og føler selv jeg spiser nok. fått slag på slag i trynet over noen dager der jeg ser at jeg faktisk bare får i meg ca 800 kalorier i døgnet !! har dere erfaring? er denne siden nøyaktig???

Hva spiser du i løpet av en dag da?

Skrevet

Den siden er veldig bra og presis synes jeg. Veier du all maten da, og skriver inn hver eneste lille ting? For 800 kcl er jo altfor, altfor lite... Lurer litt på hva du spiser på en dag?

Skrevet

ja jeg veier hver minste lille ting. kjøpte vekt forrige uke kun for å finne ut av hva jeg får i meg, så har vært veldig nøyaktig for jeg ville ha riktig svar.

begynte bare å lure på om siden kanskje var litt unøyaktig i beregning av kalorier. en annen ting jeg reagerer på er at det meste går som "nei" eller "litt" mat, lite registreres som "ja" mat.

til og med laksen jeg spiste i dag gikk som "litt" mat. frokosten bestod f.eks av havregryn med vaniljeyoghurt og friske blåbær. ikke engang blåbær var "ja" mat. og jeg som trodde jeg var veldig sunn ! :P

Skrevet

Blåbær er sunt, men ikke så sunt at du kan bøtte i deg uten hemninger, det er ganske mye kalorier i det. Derfor er det litt-mat. Det som er listet som ja-mat hos GR er bare magre grønnsaker.

Skrevet

Grethe Roede er en veldig fin side å bruke det altså.

Er veldig mye litt-mat i Grethe Roede, det er jo fordi det er få ting man kan spise ubegrenset av ;)

Blåbær er veldig sunt, men man skal ikke spise ubegrenset av noe frukt/bær for det er mye fruktsukker osv. Men en neve blåbær er veldig greit til frokost, og det fikk du jo opp også, det var greit med litt.

Skrevet

ja synes det virker som en flott side :) bare litt sjokka over hvor lite av det jeg spiser som er ja mat ;) men da skjønner jeg :)

har i hvert fall innsett at kaloriinntaket må opp opp opp !! :)

Skrevet

De tingene som er ja-mat i Grethe Roede kan du nesten spise ubegrenset av uten å få i deg annet enn næring. Det er mat med like kalorier og litt eller mye næring, som f.eks agurk, tomat, gulrot, brokkoli o.l.

Skrevet

ok, da skjønner jeg greia :) noen som vet hva frimerke betyr forresten?

Skrevet

et frimerke er 25kalorier. når man er på diett på grete roede så får man 14frimerker pr uke. altså 14x25kalorier. disse kan du fordele ut over uken som du selv vil.. f.eks om du har veldig lyst på litt sjokolade eller noe så regner du ut hvor mye kcal det er i det du vil spise også legger du det inn som frimerker.

Skrevet

ok :) nå er jo ikke jeg på diett akkurat, men greit å vite. skal man bruke frimerke når man har nådd "dagskvoten" sin med kalorier, eller kan man brule de når som helst? Altså, hvis man har fått i seg 1600 kalorier som er anbefalt, kan man bruke frimerke hvis man spiser noe mer utover de 1600 kaloriene? Eller skal jeg bruke det hvis deg starter dagen med en sjokoladebit, selv om jeg har spist 0 kalorier den dagen?

Og er frimerke kun godte? Kun nei-mat? Eller kan det like gjerne være en gulrot?

Ja huff, jeg vet jeg maser og at jeg er dum og ny på området, så svar den som gidder, og hvis ikke takker jeg for nyttige svar så langt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...