bamby Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 (endret) AUUU!! Kjent gradvis mer smerter i høyre rumpeball, nå har smertene eskalert så jeg ikke klarer gå, stå uten det joger gjennom fot/rumpe når jeg skal bevege meg. Kjenner ingenting når jeg sitter, ligger. Selv ved bruk av krykker er det ulidelig vondt! ... Innser jeg må til legen! henvisning videre, men er vel ventetid og... Men er dette "normal" bekkenløsning eller noe annet? noen tips som helst hva jeg kan gjøre? Tok to paracet i dag og konket helt ut, sov to timer, kroppen trengte nok det! Er i uke 22, vil det vedvare lenge eller slipper fort vha kiropraktor/naprapat? føler meg totalt handikappet, flytte skal vi og! Endret 29. juli 2012 av bamby
PintSizedDictator Skrevet 29. juli 2012 #2 Skrevet 29. juli 2012 Hvis det er bekkenløsning så vil det vare ut svangerskapet og i noen tilfeller etter det også. Kiropraktor kan lindre en del, det hedde desverre liten effekt på meg. Hos meg startete det med smerter i hoftene som flyttet seg videre til skrittet. Det kjennes ut som om noen har tatt en slegge og dundret til. Jeg klarte ikke å snu meg i sengen, men måtte stå opp for då å legge meg ned igjen i tenkt stilling. Hittil, i dette svangerskapet, så gjør det "bare" vondt mellom bena når jeg beveger meg. Ta en prat med legen din du og finn ut av dette
bamby Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2012 Ja legen skal jeg definitivt til, leser litt forskjellig, noen blir bra med hjelp fra kiro o.l, jeg må nesten håpe det! Men er det mest hensiktsmessig bevege seg mye eller lite?
PintSizedDictator Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 De sier at det beste er å ikke sitte i ro hele dagen, for da stivner man helt til. Jeg ser logikken i den, men det kommer vel an på smertenivået vil jeg tro. Har man fryktelig vondt så har jeg hørt at svømming og det å bevege seg i vann er god trening, samtidig som det lindrer. Da slipper du å stivne helt og bli sofabunden Jeg har tenkt å gå over til svømming kontra vanlig trening når det gjør for vondt å henge med.
White*Angel Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 Hei babmy. Jeg hadde akkurat det samme som deg. begynte i uke 18. Og dette vart alt for smertefult og jobbe med så jeg ble sykmeldt. Jeg ble faktisk ikke bra før jeg hadde født. Men jeg kjenner det litt i bekkenet, men ikke den strålinga lengre. Jeg hadde ikke noe form for fysio eller noe. Jeg tok det heller litt med ro hjemme.
Malin*lykkelig* Skrevet 30. juli 2012 #6 Skrevet 30. juli 2012 Jeg hadde det som deg + smerter ved sitting/ligging i tillegg. Begynte med behandling hos manuell terapeut i uke 20, en gang i uken. Takket være dette (og fryktelig stahet jobbet jeg over 100% fram til uke 37). Brukte også bekkenbelte en periode hvor jeg dreiv og flyttet og bar og skrudde møbler. Det holdt bekken godt på plass Men i neste svangerskap skal jeg ta det roligere. Jeg hadde det så grusomt vondt på slutten og jeg sliter fortsatt to med etter fødselen. Klarer nesten ikke sitte, får ført vondt ved gange osv.
bamby Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. juli 2012 Jeg hadde det som deg + smerter ved sitting/ligging i tillegg. Begynte med behandling hos manuell terapeut i uke 20, en gang i uken. Takket være dette (og fryktelig stahet jobbet jeg over 100% fram til uke 37). Brukte også bekkenbelte en periode hvor jeg dreiv og flyttet og bar og skrudde møbler. Det holdt bekken godt på plass Men i neste svangerskap skal jeg ta det roligere. Jeg hadde det så grusomt vondt på slutten og jeg sliter fortsatt to med etter fødselen. Klarer nesten ikke sitte, får ført vondt ved gange osv. Liker ikke at du har vondt, men svaret ditt! har det som deg, vondt gå pga smerter i rumpeballen. Var hos naprapat idag, hun tok noen låsninger i ryggen, sa at pga mer belastning i korsrygg går det nedover. Fikk enkle øvelser, som utfall bare med kne nedi som jeg skal utføre. Hun klemte også mye på det utsatte området hvor musklene krampet seg. Kjenner meg bedre alt og skal igjen onsdag. Anbefaler andre også gå, heller det enn sitte på rumpa tro det går over, gjør ikke det hos meg iallfall! skal også flytte denne mnd og har et fint bekkenbelte, men nå hjalp det ikke........
Tredjemann på vei :D Skrevet 30. juli 2012 #8 Skrevet 30. juli 2012 Uff, når jeg leste dette husket jeg plutselig smertene fra siste svangerskap og fikk mindre lyst på nr.3, hehe:-p Jeg har plagdes med vondt på siden i høyre rumpeball siden høsten 2007. Var ca. 10 uker på vei da jeg begynte å kjenne det og jeg kjenner det fortsatt iblant når jeg står opp av sengen e.l. Skal definitivt trene opp rygg/mage/hofter før neste svangerskap;-)
Mango86 Skrevet 30. juli 2012 #9 Skrevet 30. juli 2012 Med meg begynte det med vond hoft, men nå har smerten flyttet seg til venstre rompeball. Etter 2 timer på føttene med trasking så er jeg helt ødelagt i både hofte og rompe. Står på venteliste til fysio... Er 100% sykmeldt, fungerer ikke på jobb nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå