Gå til innhold

Hvilket yrke kunne dere aldri tenkt dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kunne aldri blitt lege, sykepleier eller noe annet innenfor helse, rett og slett fordi jeg er en pingle når det kommer til blod, sykdom og lignende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne aldri tenkt meg å være revisor, det virker som et dødens kjedelig yrke med alt for mye overtidsarbeid. Selvfølgelig er det mange andre yrker jeg heller ikke kunne tenke meg, som f.eks renholder, butikkmedarbeider og søppelkjører. ;)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Syklepleier / hjelpepleier, tannlege, noe som innebærer mye kjøring i all slags vær (som å kjøre trailer, buss, taxi, ambulanse etc.), frisør, kokk, politiker, og sikkert flere andre yrker som jeg ikke kommer på eller vet om

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Jeg kunne aldri vært tømrer, asfaltarbeider, snekker, glassmester fordi jeg får lett neglsprett og liker ikke å fryse og å stå ute i 20 minus midt på vinteren i mørten kl 7 om morgenen å vite at dagen såvidt har begynt ville gjort meg suicidal!

Skrevet

Lege - Pingle når det kommer til sykdommer, bakterier o.l. Og et altfor stort ansvar.

Lærer - Til det trengs det tålmodighet..og evnen til å være flink til å lære bort ting

Advokat - Temperamang og manglende evne til å forholde meg rolig når jeg ser urettferdighet. F.eks avokatene til ABB..jeg hadde ikke klart å forholde meg nøytral..hadde kanskje flydd på mannen og denga han..

Politi - Er ikke akkurat en person man tar så alvorlig..jeg er for snill og for lite bestemt

Skrevet

Sykesøster, lege pågrunn av blod :P drive med masasjer, vil ikke ta på folk eller generelt tær f.eks. Kan vær en del ekle kropper selv om det er helt naturlig. Holder med mitt og de jeg bryr meg om vist du skjønner?

Dyrlege, nei de avliver dyr. Det kan være bra, men jeg takler det bare ikke... Og hjelpe pleier, NEI, for der har jeg vært før.over 1 år, ikke mer.

Skrevet

Industriarbeider kunne jeg virkelig ikke blitt. Jeg ser for meg en jobb med mye bråk, skitt og lort og at jeg er totalt utslitt og møkkete når jeg kommer hjem derfra, grusom jobb rett og slett :P

Skrevet

Tja.. egentlig mange yrker jeg godt kunne ha prøvd ut..

Men kokk og sjåfør av noe slag er ikke en av de ;)

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg kunne heller ikke jobbet innenfor helsesektoren, er ikke tøff nok for det.

Ville ikke gjort meg som kunstner, musiker eller i andre kreative yrker, rett og slett fordi jeg ikke eier kreativitet.

Taxisjåfør hadde nok ikke vært min greie det heller, rett og slett fordi jeg tror jeg hadde blitt gal av å kjøre hjem fulle folk på natten ;)

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Jeg hadde aldri overlevd som yrkessjåfør. Rett og slett fordi jeg blir døsig av mindre enn et par timer bak rattet.

Skrevet

Jeg kunne aldri hatt en jobb der man måtte være ute i all slags vær - altså snekker, fisker, veiarbeider osv.

Ikke noe innen økonomi og administrasjon - da ville jeg nok gått på veggen.

Ikke helsefagarbeider o.l. - helt ærlig synes jeg det er et nedverdigende yrke, som jeg dessuten ikke passer til overhode (har hatt praksis innenfor det feltet)

Jeg kunne heller aldri vært flyvertinne, siden jeg har maks flyskrekk, eller politi, fordi jeg er såpass konfliktsky at jeg helt sikkert hadde delt ut sjokolade fremfor å konfrontere noen.

Jeg kunne ALDRI vært kokk, uansett hvor mye jeg elsker å lage mat - jeg takler stress dåårlig.

Nå ser jeg at jeg sikkert er litt vanskelig, men tror det er mest fordi jeg har sett meg ut ting jeg absolutt VIL jobbe med, og da er det kun innenfor det! ;)

- Er fortsatt student, da.

Skrevet

Lege, tannlege, sykepleier og det meste som er litt i nærheten. Jeg har ikke tolmodighet til å høre om hvor vondt og ille alle andre har det. (eller de som syter og klager som egentlig ikke er syke. Jeg hadde ikke klart å jatte så mye med. Ser det er veldig stor forskjell på meg og min mann når vi må lappe sammen ungene, jeg er "detta går så bra!" mens min mann som er sykepleier "så, så... skal vi se hva vi kan gjøre. Gjør det vondt? stakkars....." Selv om det er meg ungene kommer for å bli lappet sammen med plaster, så vet jeg at jeg absolutt ikke har noe å gjøre i helsevesen eller slike ting å gjøre)

Jeg har utdannelse i en kontorjobb, men jeg har funnet ut at jeg ikke har ro i kroppen til å sitte bak en pc-skjerm hele dagen. Så jeg har funnet meg det mange kaller en lavstatus jobb, og jeg stortrives! Bedre lønn har jeg også enn hva jeg hadde hatt i kontorjobben jeg er utdannet til.

Skrevet

Kunne i hvertfall aldri jobbet innenfor helsesektoren, og hadde ikke taklet å jobbe i bhg heller. Er veldig mange yrker jeg ikke kunne tenke meg, som å jobbe i butikk, renholder osv (har prøvd begge de to), men de to første var det som slo meg umiddelbart.

Gjest Miryks
Skrevet

Jobber hvor en sitter i ro. Jeg er, til tross for størrelsen min, en som liker og MÅ være fysisk aktiv for Å ikke gÅ pÅ veggene.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Kunne nok ha levd med det meste over en viss tid, til og med som snekker (men spørs om etterspørselen hadde vært så stor, da). Men det er helt klart mange yrker jeg ikke hadde passet så veldig godt i: sykepleier, lege, helsesøster, hjelpepleier, vernepleier +++, renholdsarbeider, rørlegger, snekker, tømrer, elektriker, butikkmedarbeider, hudpleier, bilselger, flyvertinne, kokk, yrkessjåfør. Tja, spørsmålet er vel mer hva jeg kunne ha tenkt meg, for det er ikke så mye. ;)

Skrevet

Jeg kunne aldri vært slakter.

Skrevet

Parkeringsvakt, bonde, viktige jobber, men er nok utakknemlige jobber å ha!

Drosjesjåfør, elendig betalt, laang arbeidstid.

Skrevet

Jeg kunne ikke hatt et typisk gutteyrke som elektriker, snekker, mekaniker osv.

Kunne aldri vært lærer. Eier ikke tålmodighet til å lære vekk..

Kunne heller ikke jobbet i renovasjon, eller med renhold. Eller i matbutikk.

Det er ikke noe galt med de yrkene, men jeg passer ikke inn.

Skrevet

Ville aldri blitt sykepleier, helsearbeider, hjelpepleier etc - ikke min greie. Og heller ikke noe veldig praktisk som snekker, rørlegger eller flislegger.

Er økonom, og passer veldig godt som akkurat det.

Skrevet

Er utdannet jurist, men kunne godt også vært utdannet til mekaniker og andre sånne typiske manneyrker. Det jeg IKKE skal være igjen, er telefonselger. Drittjobb, rett og slett. Parkeringsvakt og lisenskontrollør er heller ikke noe jeg kunne ha vært.

Og selvfølgelig, flyvert eller flyvertinne - har så flyskrekk at jeg smådauer hver gang jeg setter meg ombord i et fly.

Skrevet

PARKERINGSVAKT!

Siste sort mennesker.

Skrevet

Oj,den listen blir lang..:)

Ikke utearbeid,da jeg ikke liker å fryse

Ikke kontorarbeid,kunne ikke sittet i ro hele dagen

Ikke tømrer,eller annet tungt fysisk

Ikke butikk,kjeder meg fort

Ikke barnehage,da jeg blir sliten av å levere og hente mtp lyd og aktivitet :)

Ikke fotpleier,liker bare ikke føtter

Ikke tannlege,altfor konsentrasjonsavhengig

Og sikkert mer som jeg ikke kommer på i farten :)

Er selv hjelpepleier og sykepleierstudent og elsker jobben min ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...