Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Er så usikker her, og spør for dere her inne hva dere mener.. Jeg er gravid med nummer to - 30 uker! Har ferie i en uke til, men må innrømme at ferie i 4 uker med en toåring hjemme ikke akkurat er rolig og avslappende. Og om jeg var sliten før ferien startet så føler jeg meg helt utslitt nå.. Har vond rygg, vondt i bekkenet, sover dårlig og de siste ukene har jeg fått mye vann i kroppen.. Venner og kjente sier jeg bare må be legen om en sykemelding.. Men jeg er så i tvil.. Hvis jeg tvinger meg selv så klarer jeg sikkert å jobbe i noen uker til - men det vil jo nødvendigvis gå utover toåringen og hus og hjem (selv om samboer er veldig flink til å hjelpe meg - han gjør sin halvdel og vel så det). Hva mener dere? Er det 'greit' å bli sykemeldt i denne situasjonen? Og hva med å be legen om en sykemelding? Jeg tenker liksom at det er et forslag som må/bør komme fra legen.. Ikke noe jeg ber om..
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #2 Skrevet 29. juli 2012 Tilrettelegging skal prøves før sykemelding så du må snakke med sjefen din om tilrettelegging først
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #3 Skrevet 29. juli 2012 Du kan jo be om litt sykmld, altså at du ikke sykmelder deg 100% men kanskje 40 % el noe? så trapper du evnt mere ned på jobbingen frem til permisjon. og kjenner du om et par uker at det virkelig ikke går, så får du be om 100 %. Og såklart må du be om det, legen vet jo ikke hvordan det er å være i din kropp så det spm må komme fra deg Jeg gikk på krykker og kastet inn håndkle i uke 32, men måtte jo be om sykmeldingen selv. legen visste jo ikke fra sitt kontor hvor vondt jeg hadde..
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Lite som kan tilrettelegges i en kontorjobb.. Han allerede veldig fleksibel arbeidstid, noe hjemmekontor osv.. Jeg forventer selvfølgelig ikke at legen skal plutselig tenke at jeg trenger en sykemelding..men jeg skal til kontroll neste uke, og kommer jo da til å fortelle at jeg er veldig sliten, har vondt i ryggen osv.. Men jeg synes det er vanskelig å skulle selv foreslå at jeg bør sykemeldes - men kanskje det bare er teit av meg.. HI
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #5 Skrevet 29. juli 2012 Ja hva er viktigst for deg? jobben eller hjemmet? hvorfor i all verden betyr jobben så fryktelig mye når du er i denne situasjonen? Gi slipp,nyt dagene og prøv å slapp av.Jeg slet lenge og ville ikke sykemelde meg,kjempedeilig når jeg først gjorde det.Kollegane klarer seg sikkert fint uten deg,det gjorde mine og;) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #6 Skrevet 29. juli 2012 Jeg ville startet på jobb 100% for å se om det fungerte, hvis ikke hadde jeg tatt det opp med legen når du skal dit neste gang. Jeg hadde en periode rundt uke 30 i svangerskap nr2 hvor jeg var helt utslitt uten at jeg hadde gjort noe ekstra, men fordi andre hadde ferie på jobb (liten arbeidsplass, så en borte gjorde mye) tenkte jeg at jeg skulle vente til de var tilbake igjen før jeg spurte legen. Da jeg endelig hadde time hos legen, så var jeg på langt nær så sliten og så kunne jeg jobbe 100% frem til permisjonen likevel. Er man utslitt, så er det helt greit å spørre om en sykemelding, men det er ekstremt kjedelig å gå hjemme også og da får man også gjerne mer tid til å kjenne på "vondtene", derfor er det lurt å se om det er greit å jobbe og om man evt kan jobbe halve dager/annenhver dag el.
Lille♥mitt Skrevet 29. juli 2012 #7 Skrevet 29. juli 2012 Er du utslitt, så sykemelder du deg. Det er ingen som takker deg for innsatsen når helsa ryker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå