Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Det skal pusses opp på jobben min. Jeg tåler ikke pussestøv, sterke vaskemidler eller malingslukt. Jeg blir syk av det og kan ikke jobbe så lenge det er sånt i lufta. Sjefen min vet det, og han synes det er ille at det er sånn, men kontorene trenger sårt til litt shining. Problemet er at hverken sjefen eller jeg er sikre på hvordan denne situasjonen skal løses. Jeg kan ikke ha hjemmekontor, så den løsningen er utelukket. Sjefen mener at jeg skal be om sykemelding, men jeg er jo ikke syk. Jeg blir riktignok syk om jeg må være i lokalene under oppussinga, men man kan vel ikke sykemeldes forebyggende? Ulønnet permisjon er jeg ikke villig til å ta, for det er ikke min feil at jeg ikke kan komme på jobb. Er det noen som har vært i en lignende situasjon som har noen tips?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #2 Skrevet 29. juli 2012 Det er riktig å snakke med legen om dette, du får ta permisjon med lønn eller sykemelde deg. Hvilket annet valg er det liksom?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #3 Skrevet 29. juli 2012 Jeg mener arbeidsgiver må gi lønnet permisjon. Har du en dokumentert kronisk sykdom som gjør at du er så allergisk så kan det hende du kan få sykemelding likevel. Du skal ikke være nødt til å være der for å "bevise" at du blir syk. Ingen er tjent med at du skal bli syk av dette. Sjekk litt rundt lover og regler - er jo noe om at arb.giver har ansvar for arb.miljø også, selv om oppussing er nødvendig. Snakk også med legen. Hm... ikke enkel den der....
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Hvor lenge skal oppussingen foregå? Arbeidsgiver å jo uansett betale sykepenger i arbeidsgiverperioden på 16 dager om du blir sykemeldt, så hvis det er lett oppussing så holder de vel ikke på lengre enn det, og da vil det jo være det samme hvordan dere løser det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå