Gå til innhold

Bruke egenmelding selv om jeg ikke er syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så deppa om dagen og har det så utrolig vondt. Men dette er kun psykisk, er jo ikke dårlig fysisk. Orker ikke tanken på å gå på jobb i morgen, er det greit å bruke egenmelding? Føler at jeg må ha ett par dager å komme meg på. Ligger nesten bare å gråter....:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du gått på jobb om du var uggen i magen, hatt intens hodepine? Egenmeldingen Må ikke brukes på fysisk sykdom - men kan også brukes når man er så psykisk utkjørt at det går utover arbeidet du skal gjøre.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Er så deppa om dagen og har det så utrolig vondt. Men dette er kun psykisk, er jo ikke dårlig fysisk. Orker ikke tanken på å gå på jobb i morgen, er det greit å bruke egenmelding? Føler at jeg må ha ett par dager å komme meg på. Ligger nesten bare å gråter....:(

Depresjon og psykisk ubalanse er også sykdom. Man må ikke ha brukket et bein for å ha rett til egenmelding. Vil tro at du ikke fungerer noe særlig på jobb hvis du bare sitter og gråter og har det vondt med deg selv? Hadde tatt egenmelding med god samvittighet.

Skrevet

Du er jo syk, så så klart kan du bruke egenmelding. Er man ikke syk når det er psykisk liksom? Samme greiene. god bedring.

Skrevet

Nei, jeg fungerer ikke noe særlig bra på jobb. Klarer ikke å få gjort noe særlig, og orker ikke å snakke med noen. Men hva sier jeg når jeg ringer jobben? Vil ikke si at jeg sliter psykisk og grunnen til det...

Skrevet
Nei, jeg fungerer ikke noe særlig bra på jobb. Klarer ikke å få gjort noe særlig, og orker ikke å snakke med noen. Men hva sier jeg når jeg ringer jobben? Vil ikke si at jeg sliter psykisk og grunnen til det...

Du sier at du er syk og blir hjemme idag. Punktum.

Noe mer har arbeidsgiver ikke krav på å vite ved egenmelding.

Skrevet

Det ble ikke tatt godt imot for å si det sånn. Tør ikke annet enn å gå på jobb i morgen, men Jeg føler meg faktisk også litt bedre i dag psykisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...