Gå til innhold

Kan man putte p-piller til katt i melka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det best å putte den i maten?

Når jeg legger den i bløtforet, hender det hu bare spiser rundt pilla liksom, så pilla blir liggenes igjen.

Hadde den oppi melka i går, og da tok hu den hvertfall.

Smuldrer den opp i melka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at det ikke er bra å gi melk til katter?

Skrevet

Det er heller ikke så bra å gi dem p-piller. Min fikk kreft av det, og det var etter bare ett år, selv om det liksom skal være trygt...

Hun måtte opereres og er i dag heldigvis helt frisk :)

Ikke for å være en megge her altså, men bare nevner det...

Skrevet

Kattemelk er da vel ikke farlig ?

Skrevet
Det er heller ikke så bra å gi dem p-piller. Min fikk kreft av det, og det var etter bare ett år, selv om det liksom skal være trygt... Hun måtte opereres og er i dag heldigvis helt frisk :) Ikke for å være en megge her altså, men bare nevner det...

Ja har hørt om det, om man ikke gir dem piller i mer enn 3 år.

Skal sterilisere henne til vinteren :)

Skrevet
Kattemelk er da vel ikke farlig ?

Kattemelk uten laktose er ikke farlig. Det er laktosen som de fleste kattene reagerer på og blir syke av. Så om du gir kattemelk så er det ok, men det beste for en katt er rent vann :)

Gjest Miryks
Skrevet

Stapp den inn i en bit leverpostei, eller en knø den inn i en bit bogskinke. Om hun ikke vil ta den da, og du ikke har råd/lyst til å sterilisere, så må du nesten bare tvinge den i henne.

Legg den langt bak på tunga, lukk igjen munnen og blås henne på nesen. Det "tvinger" henne til å svelge.

Skrevet
Stapp den inn i en bit leverpostei, eller en knø den inn i en bit bogskinke. Om hun ikke vil ta den da, og du ikke har råd/lyst til å sterilisere, så må du nesten bare tvinge den i henne. Legg den langt bak på tunga, lukk igjen munnen og blås henne på nesen. Det "tvinger" henne til å svelge.

Den katta her er så kresen. Har ikke prøvd leverpostei før.

Men de gangene hu ikke har tatt pilla , har jeg putta den i litt bløtfor og tvunget den i henne.

Takk, skal prøve det ```trikset`` neste gang. :)

Skrevet

Før hun ble syk så pleide jeg å knuse pillen mellom to skjeer og blande dette inn i litt våtfor. Hun er som din, slikker rundt pilla, men akkurat dette funket kjempebra.

Gjest Miryks
Skrevet

Det du også kan gjøre, er å knuse pilla, røre inn i bittelitt rømme/dressing og smøre det på forpoten hennes. Hun slikker det i seg da. Vil jo ikke være skitten, må vite! ;)

Skrevet

Knadd inn i en bit brunost var trikset her :)

Skrevet

Katta vår luket på at vi hadde p-piller i maten eller melken hennes så da ville hun ikke spise.

Hvis du skal gi katten p-piller er det tryggeste å se at hun faktisk svelger den for å være på den trygge siden. Hold henne bakover og bend opp munnen hennes. slipp tableten lang bak i halsen hennes da får hun den ikke ut igjen. Ellers kan du plutselig få en ubehagelig overaskelse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...