Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Vurderer av flere årsaker å ta ulønnet permisjon i 1/2 - 1 år. Flere som har gjort dette? Hvorfor valgte dere dette? Hvordan har dere løst dette økonomisk?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #2 Skrevet 29. juli 2012 Noe du bør være klar over når du tar ulønnet permisjon er at du blir meldt ut av pensjos- og forsikringsordninger på jobb samt at du mister rettigheter ifht nav hvis du f.eks blir langvarig syk eller ufør. Du bør derfor ordne deg forsikring som ihvertfall dekker noe.
LuksusLiv Skrevet 29. juli 2012 #3 Skrevet 29. juli 2012 Jeg har gjort det. Valgte det fordi jeg syns ungen var for liten til å begynne i barnehage som 1.åring. Økonomisk gikk det helt fint.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Jeg har barn som er født i januar så jeg har vært hjemme til barnehagestart i august. Løste det økonomisk med å spare penger helt fra testen viste positivt, sparte litt hver måned, sparte bursdagspenger, feriepenger og skattepenger. Da månedene med ulønnet permisjon startet valgte vi å ha avdragsfri på boliglånet og betalte bare renter, levde sparsommelig på kontantstøtte og oppsparte penger. Jeg koste meg hjemme dette drøye halvåret, men var litt med hjertet i halsen. Jeg tenkte som så at om jeg noen gang i livet skulle bli langvarig syk, f.eks en kreftdiagnose e.l. som betyr månedsvis ute av arbeidslivet hadde det vært krise om det skjedde den perioden jeg ikke hadde krav på sykepenger.... Gikk heldigvis greit for meg da, men du bør ha det i bakhodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå