Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Sønnen min på 6 år produserer utrolig mye ørevoks, og nå ser jeg at det er en propp med voks langt inni begge ørene. Burde jeg gå til lege og få skylt det ut? Hehe, alt man skal lure på...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #2 Skrevet 29. juli 2012 Hvorfor ikke? Det skader jo ikke å få fjernet store propper ørevoks - kan være bra irriterende Det kan være lurt å dryppe ørene med litt olje noen dager på forhånd - det løsner mye lettere da og gutten din slipper å sitte der så veldig lenge.
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 29. juli 2012 #3 Skrevet 29. juli 2012 Ha jordnøtt-olje i ørene hans hver kveld i ei lita uke, bruk bomullsdott for å holde det oljen i øret. Og deretter prøv å skylle... De har sikkert noe lurt på apoteket du kan skylde med vil jeg tro. Er vant med å bruke 1gangssprøyte og Natriumklorid jeg, men det er på sykehjemmet det da... ;-)
Love my kidz Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Ja dette må du få skylt ut, og det gjøres jo gjerne av "kontorsøstrene", så ikke sikkert du trenger legetime. Når det er mye voks så kan det gå utover hørselen, og det kan også danne seg bakterier. Man kan også gjøre det hjemme, med utstyr fra apotek. Jeg har ikke prøvd det selv for jeg synes det er tryggest å få det gjort av fagfolk. En tredje måte er å få ut voksen med ørelysbehandling. Det koster litt og man anbefaler det vel ikke til små barn, husker ikke hvor små.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #5 Skrevet 29. juli 2012 Dersom han ikke er et ørebarn og har dren er det ingenting i veien for å dryppe matolje noen dråper matolje inn dit, ørevoksen løses opp og renner ut. Vær raus med bading og dusjing, friske ører har ikke vondt av vann.
Von Hertelhofen Skrevet 29. juli 2012 #6 Skrevet 29. juli 2012 Dette kan du gjøre hjemme, ja. Drypp med olje morgen og kveld i en uke. Så skyller du med vann. Men ikke bruk så mye trykk når du spyler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå