Gå til innhold

Abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 6uker på vei! Midt i lærlinge tiden min, har igjen 1år. Har ingen bolig, bor i er lite hus på 25 km utenfor til svigers. Ett start soverom. For å spare mest muligpenger. Nå fant jeg ut at jeg er gravid, er 21 år gammel. Noen av mine venner har barn, men ikke de nærmeste! Hadde bestemt meg for å beholde, men nå har jeg tenkt litt. Det er vanskeligere å få lån med barn, jeg må utsette lærlingetiden min, jeg kan ikke være spontan lengre med venner, hadde det skjedd 2 år senere hadde det passet mye bedre! Men liker ikke tanken på å ta bort barnet heller, veit jo jeg/vi klarer alt dette med et barn også, men bare ed mere planlegging, Hva ville du ha gjort i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
25kvm*

jeg var i din situasjon da jeg var 20... jeg tok abort... hadde det skjedd 2 år senere hadde jeg nok beholdt...

jeg angrer på aborten, selv om jeg aldri vil inrmme det for noen!

Skrevet

Jeg ville ikke tatt abort.

kanskje blir du ikke ferdig med lærlingetiden som planlagt, men den kan du ta senere. Baby trenger ikke så mye plass, man får det til om man vil. Og når du er ferdig med utdannelsen begynner du å jobbe. Dere er to stykker og kommer til å få lån.

Jeg har aldri tatt abort selv, så jeg dømmer ingen, men jeg er motstander av det. Man får til det man vil. Jeg hører bare andre si at man kan angre på en abort, men aldri på et barn man har fått...

Lykke til med valget!

Skrevet

Takk for svar, godt å høre andres meninger og om dere har vært i samme situasjon :)

Skrevet

Har ikke sansen for at folk tar abort fordi det ikke "passer" å få barn.

Du får det til hvis du vil.

Skrevet

Tenk deg nøye om.. Man angrer aldri på et barn, men man må være forberedt på at det er en hard 27/7 jobb man stort sett aldri får fri fra. Men herlighet, det er den beste jobben i hele verden.

Skrevet

Jeg var i "samma" situasjon for tre år siden. Men jeg hadde igjen ett år på vgs. I graviditeten bodde jeg sammen med ei venninne og hennes sønn. Jeg jobba hver helg og i alle ferier for å kunne leie egen leilighet og ha penger under permisjonen. Vi bodde i starten på 25 kvm,og det var ikke noe problem. Men dere/du må selvfølgelig tenke over at dere ikke kan være like spontane og være med på alt av fester om dere får barn. Om dere ønsker barnet så ordner det seg. Jeg har hvertfall aldri angra på mitt valg.

Lykke til uansett:)

Skrevet

Fikk baby som 20 år jeg da! ( En uke før bursdagen min) Hadde etter barselpermen 9 mnd igjen av lærlingtiden som skulle fullføres og det gikk fint. Nå har du jo opparbeida deg rett til fødselspenger, og det er jo fint? 25 kvm er ikke stort, men det kan man da alltids fikse. Leie andre steder f.eks. Nei man kan ikke være spontan mere, men sånn er det for alle i alle aldre som blir foreldre, dessverre ;-)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Helt umulig å si hva jeg hadde gjort, men jeg tenker at mange av de problemene du har, er noe som ordner seg. Du finner vel fort et større sted å bo, lån får du med tiden, og det er ikke krise å utsette lærlingtiden et år. Sosial klarer du å være uansett (og så spontant er vel aldri ting etter en viss alder, de fleste har jo studier, jobb +++ som fyller opp mye tid, og som krever planlegging). Det er nok større sannsynlighet for at man angrer på en eventuell abort enn et barn som kommer til verden, men det er jo ikke selvsagt. Jeg var yngre, beholdt, og har uten problemer (snart) fullført studiene mine (har vel å merke ikke hatt noen friår, har hele tiden tatt fag, men det har heller ikke vært problematisk), og i løpet av den tiden kom det også en til. Det har jo noen ganger lagt lokk på friheten, men det er jo så mange andre ting enn bare barn som gjør det.

Skrevet

Takk for mange gode svar :)

Trur jeg velger å beholde dette barnet! Som dere sier så ordner leilighet, lån, penger, utdanning osv seg uansett. Legen på fredag, så tenkte å ha det klart til da.

Alle som jeg har sagt det til, støtter meg uansett.

Men føler meg ikke klar om folk støtter meg selv om jeg tar abort:/ vil min mor skal si "dette ordner vi, behold barnet". Men slik er det ikke:/ Hun støtter begge dele hun...

Skrevet

Behold barnet! Når du er så usikker, virker det som du ønsker å beholde barnet, og da kommer du til å angre om du tar abort. Kanskje ikke med en gang, men senere. Jeg ble gravid 3-4 mnd inn i læretiden min, og det gikk helt fint!:) Tok opp igjen læretiden etter permisjonen. Dette kommer til å gå kjempefint og du kommer ikke til å angre om du beholder!:) Jeg lover deg!!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...