Gå til innhold

Legge ut bilder av andres barn på Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde du reagert hvis din bror/søster hadde lagt ut bilder av barna dine på fb? Det er snakk om 2 bilder tatt på lekeplassen når barna leker (de er 9 og 12 år gml. Og et bilde sammen med søskenbarnet på 3 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vært helt ok for meg, så lenge barna er sømmelig påkledd. Men så legger jeg også ut bilder av barna mine selv også rett som det er.

Hvis du ikke liker det ber du vedkommende fjerne det, enkelt og greit,

Skrevet

Jeg synes de bør spørre om det er greit først!

Skrevet

Ikke noe problem så lenge de ikke er nakne. Og det bør jo ihvertfall være ok hvis du gjør det samma sjøl.

Skrevet (endret)

Jeg syns det er helt greit :)

Jeg la ut bilde av nevøen min her inne ( fra en HM katalog) og gud så mye kjeft jeg fikk for det av folk her inne.

Endret av Mamma`n til Will&Ailo.
Skrevet

Det hadde ikke vært greit for meg, men så har jeg tatt et valg om å ikke legge ut bilder av barnet mitt. Men hvis jeg drev og la ut bilder av henne selv, så hadde det sikkert vært greit.

Skrevet

Når jeg legger ut bilder av mine barn på Facebook har jeg kontroll på hvem som ser disse bildene. Når familie og venner legger ut har jeg ikke det. Har derfor gitt beskjed om at det kun er vi som legger ut bilder.

Merker at spesielt farmor blir sur for dette- men det får hun heller bare bli.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det hadde vært helt greitt så lenge bildene er sømmelige og i en setting som ikke er ubehagelig for mine barn, og at de er en del av en setting. Jo eldre barna blir, jo mer bevisst blir jeg på hva slags bilder jeg legger ut av dem, uansett hvor mye klær de har på seg.

Skrevet

Man skal spørre om lov først.. Det er faktisk ulovlig å legge ut bilde av andre uten deres samtykke. I slike tilfeller som dette, der det gjelder barn, skal foreldrene samtykke.

Skrevet
Hvordan hadde du reagert hvis din bror/søster hadde lagt ut bilder av barna dine på fb? Det er snakk om 2 bilder tatt på lekeplassen når barna leker (de er 9 og 12 år gml. Og et bilde sammen med søskenbarnet på 3 år.

Min søster hadde med barnet mitt på ferie i sommer og la ut en del bilder på facebook etterpå. Barnet var fullt kledd og det var flotte ferieminne bilder så jeg sa ingenting på det.

Men egentlig skal jo jeg som foreldre godkjenne det først,

Venninna mi har et bilde av datteren min eller av de to sammen da. Men hun spurte først om det var greit.

Det er nå slik at loven sier de må innhente tillatelse først enten fra foreldre om de er små eller fra personen selv når de er store nok til dette.

Men som sagt jeg ville sett an bildet før jeg reagerte på det.

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt det og bedt henne fjerne det. Vi har valgt å ikke legge ut bilder av barna våre, ei heller oss selv, og da skal selvsagt ingen andre gjøre det heller. Har jo null kontroll med hvem som kan se deres bilder.

Syns det er vanlig høfflighet å spørre om slikt jeg... hadde aldri fallt meg inn å legge ut bilder av andres barn, og heller ikke andre voksne uten å spørre! Syns nærmest det er litt frekt...

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Ett stort no-no! Iallefall ikke uten å ha spurt om lov! Jeg for min del mene at barn ikke har no å gjøre på Facebook da, påkledd eller ei. J kommer ikke å tillate det.

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Hvorfor må bilder av barna på død og liv på Facebook? Er det ikke hyggeligere med private album? Hjemme i egen stue?

Skrevet

Vi legger ut bilder på fb fordi vi har masse familie i utlandet som syns det er hyggelig å følge med på barna våres .

Skrevet
Hvorfor må bilder av barna på død og liv på Facebook? Er det ikke hyggeligere med private album? Hjemme i egen stue?

Vel mine barn har sine slektninger på mor og far siden spredt utover USA, England,Irland,Spania og andre siden av Norge.

Derfor er det rett og slett enklere å dele noen bilder der en å begynne å sende de i epost til hver og en. Mye lettere å holde kontakten slik i det daglige.Vi har da bildene i album her hjemme selv om vi legger ut noen få av de for at familien skal få se barna vokse opp.

Nå har jeg kun familie og noen få nære venner på min side da og innstillinger slik at kun disse menneskene får opp bildene.

Jeg vet at noen er veldig på at dette er feil bruk av facebook og man Må legge til gud og hverman som spør som har truffet deg en eller annen gang i livet men det bryr jeg meg ærlig talt veldig lite om :)

Skrevet

Jeg legger ut bilder fordi jeg så gjerne vil vise venner og famile de to flotte jentene våres. Om noen fremmede skulle komme til å se de så går det faktisk helt greit, for vet du hva? Fremmede kan se barna mine på gaten også! :o

Skrevet

For meg er det ikke greit, hvertfall ikke om de ikke spør først. Jeg vil i tilfelle vite hvaslags bilde det er, og hvem som har tilgang på å se det.

Jeg legger ut bilder av ungen min selv, men da har jeg full kontroll på hvilke bilder som ligger ute, og hvem som ser dem. Det har jeg ikke om andre gjør det uten at jeg har godkjent det først.

Gjest Mentha
Skrevet

Nei det er ikke greit, synes jeg. Vi legger ikke ut bilder av barn (våre egne eller andres) på nett, og har i alle fall ingen interesse av at andre skal gjøre det. Legger heller ikke ut bilder av andre voksne med mindre jeg har spurt først om det er greit. Synes det er en decent ting å gjøre, og har hatt flere runder med folk som legger ut 'morsomme' mobilbilder fra byturer ol uten å spørre.

Hadde noen lagt ut bilder av vårt barn på facebook eller lignende så hadde jeg reagert. Vårt barns privatliv er ikke andres til å dele på nett som de vil. Heldigvis vet våre venner og familie hvordan vi føler det, og respekterer det.

Hva andre gjør med bilder av sine egne barn er ikke min business, og jeg legger meg ikke opp i hvorvidt andre legger ut bilder av barna sine. Jeg er bare ikke interessert i å gjøre det selv.

Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke hatt noe problem med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...