Gå til innhold

Jeg har liksom ingenting å se frem til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utenom å håpe på at vi får et hus som vi har gitt bud på..og dette gjør meg deprimert! Når jeg ikke har hatt noe å glede meg til på over 3 år så blir jeg rett og slett deprimert... Livet går bare sin vante ganger... å at jeg er så lei og litt deprimert går jo utover mannen.. og føler ikke jeg eier noe livslyst.. Har gått til legen, men lite han kunne gjøre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bestille en ferie f.eks?:) Jeg gleder meg faktisk høst, rare meg! :P Mørketid, stearinlys og en ny jul i vente om noen mnd..Inviter til en venninnekveld på terassen med vin og mat? Finn på noe gøy med ungene? ( F.eks, dra til sverige e.l) Mange småting man kan glede seg over:)!!

Skrevet

Uff... Vet akkuratt hvordan du har det. Jeg også blir deprimert av sånt.. Nå har vi 3 tette små ( 2, 4 og 6 år), så livet har liksom stått på "vent" lenge synest jeg. Ser bare frem til at de blir større, for da er det enklere å dra på turer og sånn... Vi leier en bolig, så har ikke noe eget heller..og det gjør meg deprimert. Er liksom ikke noe å styre på med rundt huset og inni huset når det ikke er vårt. Vet ikke helt hva jeg har lyst skal skje, eller hva som må til for at jeg skal bli gladere og få mer livslyst. Akkuratt nå går livet kun i jobbing og barna. Men sånn er det jo når man har små barn...

Skrevet
Utenom å håpe på at vi får et hus som vi har gitt bud på..og dette gjør meg deprimert! Når jeg ikke har hatt noe å glede meg til på over 3 år så blir jeg rett og slett deprimert... Livet går bare sin vante ganger... å at jeg er så lei og litt deprimert går jo utover mannen.. og føler ikke jeg eier noe livslyst.. Har gått til legen, men lite han kunne gjøre..

du må lage dine egene ting å glede deg til. middagen på lørdagskvelden sammen din kjære. en tur på stranden med barna. ferie turen neste sommer.

livet går sin vandte gang for oss alle. sånn er det. det er ingen dårlig ting, man må bare nyte alt man har. de små stundene som livet gir.

Skrevet

Samme tenkte jeg over når ferien i vår var over...hva skulle jeg glede meg til nååå da? :P heldigvis skjer det noe ofte, også prøver jeg å invitere med familien på aktiviteter med ungene. Like barnselig enda, så jeg syns det er kjempe gøy med lekeland, dyrepark, badeland osv...

Skrevet

Tilværelsens uutholdelige letthet...

Hva med å glede seg over god helse, flotte barn etc?

Glede seg til det blir fint vær?

Til å dra ned på stranden og duppe tærne i vannet?

Et godt måltid?

Et glass vin på verandaen i din kjæres armkrok når barna er i seng?

Til høstvind og fine farger?

Det finnes utrolig mange ting å glede seg til/over hver eneste dag, også i den grå hverdagen. Du må bare åpne øynene :)

Skrevet

Hei. Jeg tror jeg vet litt om hvordan du har det. Det er slitsomt og blir en sirkel der bare negative tanker får plass. Så jeg gjorde noe for å bryte sirkelen, jeg kjøpte en bok som heter mindfulness-en vei ut av depresjon og nedstemthet og den har hjulpet meg veldig mye. Den hjelper deg med å forstå på en folkelig måte hvordan du selv kan endre tenkemåten din til det bedre. Det følger også med en cd som inneholder meditasjon og avslappningsøvelser.

Jeg anbefaler deg å prøve den på det sterkeste, sånn at du kan få livet ditt tilbake igjen. :-)

Skrevet

Hi her. Takk for gode tips, også er det litt godt å vite at jeg ikke er alene.. Høres nok ut som et sytete innlegg, men jeg føler bare ingen livsgnist lenger.. Synes det er slitsomt med det meste, f.eks bare det å ha litt besøk..

Skrevet

Ditt sinn monne flyve så vide omkring,

det er som du glemmer de nære ting,

det er som du aldri en time har fred,

du lengter bestandig et annet sted.

Du syns dine dager er usle og grå,

hva er det du søker, hva venter du på?

Når aldri du unner deg rast eller ro,

kan ingen ting vokse og intet gro.

Gå inn i din stue, hvor liten den er,

så rommer den noe ditt hjerte har kjær.

På ropet i skogen skal ingen få svar,

finn veien tilbake til det du har.

Den lykken du søker bak blående fjell,

kan hende du alltid har eiet den selv.

Du skal ikke jage i hvileløs ring,

men lær deg å elske de nære ting.

Skrevet

Tror mange sitter å venter på at noe skal skje, men det gjør det ikke uten egeninnsats. Som noen andre her sier; Inviter noen på grilling, finn på noe med unga, sett et mål med ferie neste år e.l.

Ikke sitt der å vent på at livet skal starte. Du må jobbe for dette selv! :)

Skrevet

Jeg har heller ikke noe å glede meg til men heller masse å grue meg til.

Jeg vet jeg vil bli sykere og få mer vondt for hvert år.

Jeg vet det blir vanskeligere å ta meg av mitt barn som er handikappet pga av min egen helse og kropp som svikter for hvert år som går.

Jeg vet jeg vil ha mindre energi og ork til å ta seg av andre barna.

Jeg vet jeg mest sannsynlig aldri får gleden av å jobbe og ha kollegaer igjen.

Ikke skaffe nye venner for barna og holde orden på huset er alt jeg har av energi. Av samme grunn som de gamle har blitt borte. :(

Kjæreste/partner samme sak, når man ikke har energi til ting så kan man glemme det.

Ferier er ikke noe jeg ser fram imot, ei heller helger fordi de betyr merarbeid på dagen og samme ensomhet som ellers på kvelden. men ensomheten er verre å bære når man vet det er dager hvor andre koser seg med venner og koser seg som familie.

Den dårlige samvittigheten ovenfor friske barna som ikke får alle utfordringer og opplevelser man ønsker å gi de blir verre og verre hvor større de er.

Men man er bare en person og man strekker ikke til selv om man prøver alt man kan.

Aldri vil jeg kunne ha sikkerheten i å eie mitt eget hjem slik at jeg vet at vi ikke bare plutselig må flytte. Så jeg kan pusse opp slik jeg liker det.

Aldri vil jeg kunne helt si at jeg står på egne bein og klarer meg helt selv igjen uten støtte fra staten.

aldri vil jeg kunne gå med hevet hode, for alle fordommer som tynger en ned.

Man får det livet man får sånn er det bare og man må gjøre så godt man kan.

Hi om du ikke har noe å se fram imot prøv om du kan finne noe å se fram imot da.

Snakk med mannen din kan dere lage planer bare dere to eller dere og barna om ting som kunne være moro?

Og prøv å snu det og heller fokuser på hva har jeg som jeg kan glede meg over, en god partner (?), barna, gleden av å etterhvert eie deres eget hjem (om det ikke blir dette blir det et annet.)

har du en god familie, svigerfamilie, venner?

jobb?

dyr?

Skrevet

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Jeg har selv perioder hvor jeg er deprimert og ikke klarer verken å se fremover eller glede meg over de små gledene i hverdagen. Der livet er mer arbeid enn glede.

Mitt beste råd til deg, er å tenke igjennom hva du klarer å glede deg over... føler du deg litt bedre av å høre musikk, lese en god bok eller lage fotoalbum til ungene? Er det noe som engasjerer deg? Hvis du finner noe her som kan gi litt glede eller engasjement, så er mitt beste råd å gjøre MER av dette. Sett av tid, og belønn deg selv med noe du liker hver eneste dag. Gjør det så mye at livsgnisten etter kan få komme tilbake.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Kjære Hi hva mangler du i livet som vil gi deg ro og lykke?

økonomisk frihet?

Mer egentid?

Flere venninner?

Mer tid med mannen?

finn ut hva du mangler så er det alltid en mulighet for å opnå det :)

Skrevet

Jeg gleder meg til de små tingene i hverdagen. For eks. at jeg får besøk av en venninne, en bedre middag på lørdagen med mannen, at hele familien skal ut å gå tur i skogen osv. Du må finne de små tingene i hverdagen du kan glede deg over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...