Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Jeg skal til Kroatia og lurer på om andre gravide har vært der, isåfall hva dere spiste/fikk råd om å holde dere unna? Tenkte å ta med meg noen knekkebrød så jeg kan kjøpe pålegg som skinke og ost uansett. Er det noen som vet om det er vanlig praksis å pasteurisere melkeprodukter der?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #2 Skrevet 29. juli 2012 Har hørt at det er veldig rent, og veldig god hygiene i dette landet:) En fin plass for gravide.
maimora Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Jeg var i Kroatia 7 uker før fødsel. Veldig rent og greit ang mat. Holdt meg unna fisk, og ba om godt stekt kjøtt. Ellers spiste jeg det meste. God tur:)
Gjest sandyBay1 Skrevet 29. juli 2012 #5 Skrevet 29. juli 2012 Det finnes faktisk gravide i Kroatia også, vettu Men spis med måte og er lov å tenke hva en dytter i munn:) God Tur!!
marsve Skrevet 29. juli 2012 #6 Skrevet 29. juli 2012 Akkurat kommet tilbake derifra. Det er veldig rent og hygienisk stort sett overalt! God standard på det meste. Jeg, selv om jeg ikke er gravid, pleier alltid be om å få kjøttet godt stekt, dropper frisk salat og ber om å ikke få isbiter i glasset (vannet i kranene der er visst helt ok å drikke, men dog).
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #7 Skrevet 29. juli 2012 Haha ja jeg vet det er gravide der også, og noe må de jo leve av Tusen takk for svar, blir deilig med litt sol og sommer
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #8 Skrevet 29. juli 2012 Jeg var i Kroatia da jeg var ca 25 uker på vei med førstemann. Det var helt problemfritt, jeg spiste som jeg gjør hjemme som gravid - unngår myke oster, spekeskinke etc. Drikker kun flaskevann. Helt problemfritt. Jeg vet ikke hvordan sykehusene er der, hvis noe skulle skje. Reiseforsikring er uansett et must.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #9 Skrevet 29. juli 2012 Jeg var i Kroatia da jeg var ca 25 uker på vei med førstemann. Det var helt problemfritt, jeg spiste som jeg gjør hjemme som gravid - unngår myke oster, spekeskinke etc. Drikker kun flaskevann. Helt problemfritt. Jeg vet ikke hvordan sykehusene er der, hvis noe skulle skje. Reiseforsikring er uansett et must.
celen Skrevet 29. juli 2012 #10 Skrevet 29. juli 2012 Var i kroatia da jeg var gravid, fikk beskjed av legen å bare spise kjøtt som var gjennomstekt. Og holde meg unna salater og frukt uten skall. Husker ikke hvorfor, men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå