Gå til innhold

Gravid i Kroatia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Kroatia og lurer på om andre gravide har vært der, isåfall hva dere spiste/fikk råd om å holde dere unna?

Tenkte å ta med meg noen knekkebrød så jeg kan kjøpe pålegg som skinke og ost uansett. Er det noen som vet om det er vanlig praksis å pasteurisere melkeprodukter der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at det er veldig rent, og veldig god hygiene i dette landet:) En fin plass for gravide.

Skrevet

Flotters, tusen takk :)

Skrevet

Jeg var i Kroatia 7 uker før fødsel. Veldig rent og greit ang mat. Holdt meg unna fisk, og ba om godt stekt kjøtt. Ellers spiste jeg det meste. God tur:)

Gjest sandyBay1
Skrevet

Det finnes faktisk gravide i Kroatia også, vettu :D

Men spis med måte og er lov å tenke hva en dytter i munn:)

God Tur!!

Skrevet

Akkurat kommet tilbake derifra. Det er veldig rent og hygienisk stort sett overalt! :) God standard på det meste. Jeg, selv om jeg ikke er gravid, pleier alltid be om å få kjøttet godt stekt, dropper frisk salat og ber om å ikke få isbiter i glasset (vannet i kranene der er visst helt ok å drikke, men dog).

Skrevet

Haha ja jeg vet det er gravide der også, og noe må de jo leve av :) Tusen takk for svar, blir deilig med litt sol og sommer

Skrevet

Jeg var i Kroatia da jeg var ca 25 uker på vei med førstemann. Det var helt problemfritt, jeg spiste som jeg gjør hjemme som gravid - unngår myke oster, spekeskinke etc. Drikker kun flaskevann. Helt problemfritt.

Jeg vet ikke hvordan sykehusene er der, hvis noe skulle skje. Reiseforsikring er uansett et must.

Skrevet

Jeg var i Kroatia da jeg var ca 25 uker på vei med førstemann. Det var helt problemfritt, jeg spiste som jeg gjør hjemme som gravid - unngår myke oster, spekeskinke etc. Drikker kun flaskevann. Helt problemfritt.

Jeg vet ikke hvordan sykehusene er der, hvis noe skulle skje. Reiseforsikring er uansett et must.

Skrevet

Var i kroatia da jeg var gravid, fikk beskjed av legen å bare spise kjøtt som var gjennomstekt. Og holde meg unna salater og frukt uten skall. Husker ikke hvorfor, men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...