Gå til innhold

Noen med kunnskap om sår her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada jeg bør vel høre med legen min imorgen men kanskje noen her har litt peiling også ;)

Sydde 5 sting i leggen for ca 16 dager siden. Tok stinga etter 12 dager. Det så greit ut men når jeg kom hjem så åpnet det seg rett og slett, begynte å blø og såret sprikte skikkelig. Så jeg dro til legekontoret etter 2 dager og fikk de til å se på det. Etter litt om og men bestemte de seg for å stripse såret. Men nå idag så hadde det verket igjennom bandasjeplasteret..tok vekk stripsen og renset såret, og såret begynte å gape med en gang mens jeg så på.... Why!! Blir så lei..har ikke strips hjemme men klippet opp remser av et plaster og la på ny+plaster. Allerede har det verket igjennom...Hvorfor vil ikke driten gro? Hva må gjøres egentlig, sy på nytt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har verk i såret. Det eneste riktige er å få legen til å se på det igjen og fått det renset skikkelig. Og en antibiotikakur høres også ut som trengs.

Få deg en time hos din lege eller legevakta.

Skrevet

Høres ut som det såret må åpnes og tømmes for betennelse. Og en AB-kur trengs nok også.

Skrevet

Enig med de over - kontakt legen, dette må du får renset opp i og evt antibiotika også.

Unngå sukker helt, da dette er som mat for bakterier og i tillegg hemmer det immunforsvaret ditt. Ikke spis sukker før det er helt grodd igjen nå.

Jeg måtte fjerne en kul på leggen for noen år siden, og etter at stingene ble tatt ble dette såret bredere, tross strips i over en uke etter at stingene var tatt også. Blir mer press nede på beina enn høyere opp på kroppen, så er nok en ide å ikke jogge, hoppe osv før det er grodd. Sitt gjerne med beina opp et par tre ganger om dagen, da unngår du hevelse i beina, 5-15 minutter hver gang.

Har du sink og C-vitaminer i hus så ta dobbel dose noen dager fremover, det trenger immunforsvaret ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...