Gå til innhold

HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg har ei jente på 5,5 Mnd. Da hun var liten hadde hu kolikk og vi slet ganske mye på natten. Våken hele natta. Så da hu bar rundt 3-4 Mnd roet det seg og hun kunne sove fra 19.00-01.00 fra 01.00-04.00 fra 04.00-08.00. Siden hu har hatt kolikk har hun ikke lært seg å sovne selv og bi må vugge henne i søvn å faktisk holde henne en liten stund så hu kommer i en litt dypere søvn før vi la henne i sengen. Dette var jo så mye bedre enn da hun hadde kolikk og vi var oppe hele natta. Men skulle fremdeles ønske vi lubne legge henne rett i senga å at hun sovnet av seg selv.

Men uansett nå til problemet.. De sisste to ukene har hun vært umulig! Våkner med en gang vi legger henne ned. Når hun endelig sovner når hun legges ned våkner hun hver halvtime-45 minutt. Hele natten! Frem til rundt kl 00.00 klarer vi å få henne til å sovne igjen. Men etter det griner hu hver gang og klarer bare å roe henne med pupp! Hver gang hun våkner.

Har tenkt at det er tenner som er på vei, så har smørt med Dentinox og gitt mye bitering på dagen. Men ser ikke ut til at set hjelper..

Har noen noen gode råd og tips? Mor og far er helt utslitt av å bære våken så å si hele natten. Og stakkars lille mini som heller ikke finner natteroen.

HJELP! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er sikre på at hun ikke er sulten?

Skrevet

Hun får grøt kl 18.00 og blir ammet igjen kl 19.00. Og siden jeg ammer henne hele natten hver halvtime skulle jeg ikke tro hun var sulten.

Og vi gjorde det samme før hun begynte med dette og da gikk det jo greit.

Føler puppen er mer for kos og at hun vil ha meg i nærheten. Men vet ikke?

-hi

Skrevet

Vi legger henne ca halv 8. Glemte å si det.

-hi

Skrevet

Har du prøvd med litt grøt eller en skvett mme på kvelden? kan være at hun er sulten :) men du kan og prøve med en kosekut som lukter mamma, det hjalp mi og sove alene;) siden hun er vant med at dere bysser henne så tenker jeg at det er separasjonsangst, så da kan koseklut/ et el annet som lukter mamma hjelpe.

Skrevet

Smokk er og en ting som kan hjelpe.

Skrevet

Du sier det jo selv, hun kan ikke sovne selv. Dvs dere må lære henne det ;) I løpet av natten har baby maaaange små oppvåkninger, eller lettere søvnaser. Dersom hun er avhengig av dere for å sovne, kommer hun ikke til å klare å sovne igjen på egenhånd. Min jente var avhengig av puppen for å sovne, så jeg måtte på et tidspunkt venne henne av med dette og "lære" henne å sovne selv (her ved bruk av smokk). Fikk en ny verden etter dette!

Les deg litt opp på dette, feks www.sovlillebaby.com/assosiasjon eller www.barnogsøvn.com kan være verdt å ta en titt på. Lykke til ;)

Skrevet

prøv mme på kvelden, det skal mette mer :-)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...