Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Jeg jobber i et engasjement som går ut september, samtidig går overgangsstønaden ut den mnd (har vært alene 3 år da)). Jeg lurer på om jeg får arbeidsledighetstrygd av os og vanlig lønn? Håper jeg klarer å finne ny jobb innen da, men jeg er jo bekymret..
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #2 Skrevet 29. juli 2012 du kan søke om forlenget os mens du søker jobb.Også må du søke dagpenger, regner med du har tjent nok til at du har rettigheter på dette?Dagpengene vil jo da være 64% av inntekten du har hatt.
Regnbuemamma Skrevet 29. juli 2012 #3 Skrevet 29. juli 2012 Dessverre var jeg i samme situasjon for 7 måneder siden, og vist begge deler går ut då så går de ut... Jeg ble stående på bar bakke uten noe inntekt... Viss du ikke har tjent nok til videre dagpenger,så står du uten noe.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #4 Skrevet 29. juli 2012 Ja, altså jeg har hatt lønn tilsvarende 50% stilling og redusert os, ganske lenge. Blir os regnet med når dagpenger skal regnes ut? Og om jeg får videre os pga arbeidsledighet, får jeg også arb.ledighetspenger i tillegg? Håper inderlig jeg klarer å få napp på en jobb snart, men det er ikke lett her jeg bor... hi
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #6 Skrevet 29. juli 2012 på overgangsstønad skal en kunne få forlenget i inntil 6 mnd dersom man må søke jobb. For å få dagepenger må du ha hatt over 120000 (CA) og det har du vel hatt i din 50 %.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #7 Skrevet 29. juli 2012 Ja, altså jeg har hatt lønn tilsvarende 50% stilling og redusert os, ganske lenge. Blir os regnet med når dagpenger skal regnes ut? Og om jeg får videre os pga arbeidsledighet, får jeg også arb.ledighetspenger i tillegg? Håper inderlig jeg klarer å få napp på en jobb snart, men det er ikke lett her jeg bor... hi Nei OS regnes ikke med som grunnlag siden et er en ytelse og ikke inntekt.
Regnbuemamma Skrevet 29. juli 2012 #9 Skrevet 29. juli 2012 D må d være opptil hver enkelt behandler Im de gir deg videre os, for d fikk ikke jeg.. fikk bare beskjeden æt jeg ikke hadde rett på noen av delene...
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #10 Skrevet 29. juli 2012 Noen som vet om noen paragrafer for disse reglene? Saksbehandlere kan da ikke bare gjøre som de selv vil, de må jo forholde seg til regler...Hvor står det feks at os ikke regnes med, det fant ikke jeg. Og forlenget os kan du få om du er i nødvendig utdannelse står det på nav.no.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #11 Skrevet 29. juli 2012 os kan du lese om i folketrygdloven kap 15.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #12 Skrevet 29. juli 2012 Noen som vet om noen paragrafer for disse reglene? Saksbehandlere kan da ikke bare gjøre som de selv vil, de må jo forholde seg til regler...Hvor står det feks at os ikke regnes med, det fant ikke jeg. Og forlenget os kan du få om du er i nødvendig utdannelse står det på nav.no. Leste du ikke første setningen under dagpenger? Dagpenger er en delvis erstatning for tapt arbeidsinntekt.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #13 Skrevet 29. juli 2012 Ja, og da lurer jeg på hva som regnes som arbeidsinntekt? Fant ikke noe som omtalte os. Jeg betaler jo skatt på os, så da er det skattbar inntekt. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå