Gå til innhold

Noen som har startet opp egen business under permisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber nå for en arbeidsgiver som jeg har liten lyst til å fortsette å jobbe for når jeg kommer tilbake fra permisjon. Har termin nå i oktober og ønsker å kjøre på med nummer to så raskt som mulig. Uansett om vi får til en nummer to, ser jeg at det mest trolig blir ubetalt permisjon en periode på meg pga utfordring på barnehageplass høsten om ett år.

Har nå kommet borti en spennende forretningside som gjør at jeg tenker å starte opp noe i permisjonen. Drømmen er å stable dette på bena og kunne leve av det slik at jeg ikke trenger å komme tilbake til jobben min.

Noen som har erfaringer med å ha startet opp noe for seg selv under permisjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg startet for meg selv, og har ikke angret ett sekund på det :)

Startet en interiørbutikk, med klær, pynt og noen møbler. Jeg brukte permisjonstiden på å finne forhandlere, merker, leste meg opp på interiør og mote, og laget et budsjett. Snakket med andre som hadde startet bedrifter, fant ut hvordan jeg skulle gå frem med markedsføringen ol. Det tok meg ca 7 mnd fra jeg startet planleggingen til butikken var åpnet (da var junior 13 mnd).

Det er MYE jobb å drive eget, og det er ofte man må bruke sene kvelder på jobben istedenfor hjemme. Er ikke bare en vanlig 8-4 jobb.

Jeg stortriver, og får jobbe med noe jeg elsker. Jeg har 4 ansatte, og har begynt tanken på å åpne en butikk til om ikke så alt for lenge. Om dette er noe du vet du klarer, at det er et marked for å gjennomføre det ville jeg ikke nølt! :)

Skrevet

Jeg startet også butikk, dog etter permisjon, da den minste var 2,5. Planleggingen, skaffe leverandører, budsjett, finne lokale og alt som følger med, gjorde vi unna på ca 6 mnd fra vi bestemte oss til vi åpnet butikken. Ufattelig morro, jobber ekstremt masse, og det har uten tvil gått utover barn og hjem i perioder, og jeg føler jeg er mye vekke fra barna selv om jeg også har det fleksibelt og kan ta korte dager flere ganger i uka. Jeg ELSKER jobben min, men vær forberedet på at det er Fryktelig masse jobb, masse sene kvelder og netter med jobbing, tanker som kverner hele tiden, masse ansvar og følelsen av at man ikke rekker over. Selvsagt avhengig av hva du vil starte. Men forbered deg på å jobbe mer enn du noensinne har gjort, og enda litt til. Mannen min har tatt hovdansvar hjemme, måtte ta alle dager med syke barn, plaleggingsdager og mange ettermiddager alene med de, viktig å forberede familen og. Men jeg er veldig glad for at jeg gjorde det og turde å satse. Nå som vi har drevet en liten stund begynner vi å kunne ha inn litt ekstrahjelper på lørdager og kvelder og det hjelper VELDIG:-)

Lykke til med ideen! Hopp i det:-)

Skrevet

Dytt! Flere med erfaring?

Skrevet

Har forsiktig startet opp en nettbutikk og selger for 500-2000 kroner dagen, og det er helt i startfasen. Bruker ikke alt for mye tid på denne butikken, så tror nok at tiden vil vise om det er grunn til å droppe min vanlige jobb etterhvert. Flere med erfaring med å drive nettbutikk i permisjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...