Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Nå må jeg! Smertehelvete i mange tenner. Lurer på hvor dyrt dette blir, har så tannlegeskrekk at jeg nesten heller vil dø.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Det tok 20 år før jeg kom meg til tannlegen. En fyllning og puss kostet meg noen tusen.
Følelsesvims Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 Jeg har også tannlegeskrekk, men har heldigvis en super tannlege. Siden han er såpass ok kommer jeg meg faktisk dit en gang i året, slik at det ikke går for langt. Litt for ofte og ingenting som må gjøres er bedre for meg enn aldri og masse som må gjøres! Nå høres det jo ut som om du er mye mer plaget enn meg, og aldri har funnet en tannlege du stoler på/som tar tannlegeskrekken din på alvor? Mitt råd er: Ring noen tannleger, si ifra at du har forferdelig tannlegeskrekk, at du gruer deg, at du ikke vet om du klarer dette. Seriøse tannleger vil tilby deg enten lystgass eller beroligende medisiner. Noen tannleger tilbyr også full narkose, hvis det er bedre for deg? Noen har også finansieringsordninger, slik at du kan dele opp i flere betalinger over tid. Google litt om tannlegene i nærområdet ditt, spør venninner, spør her Lykke til kjære deg, finn en flink tannlege, ta medisiner, kom deg gjennom det, så kan du begynne på ny frisk uten vondt! Klem
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 Bestill time hos en tannlege som er spesialisert på tannlegeskrekk. Jeg var ikke skikkelig til tannlege på over 7 år før jeg var nå for et par måneder siden. Har også tannlegeskrekk. Forklarte problemet da jeg ringte og fikk time hos en som kunne dette. Opplevelsen ble helt utrolig bra rett og slett. Tannlegen brukte god tid, forklarte og viste osv nesten som til et lite barn, hehe... For meg er litt av skrekken at jeg ikke har kontroll og ikke takler å kveppe til av lydene og redselen for at det plutselig skal gjøre vondt. Så tannlegen skjønte det og forklarte hvert eneste sekund av veien for meg, det hjalp utrolig mye! Lykke til HI, det går sikkert bra, men skjønner godt at du gruer deg! Hvor dyrt det blir kommer jo an på hva som må gjøres.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #5 Skrevet 28. juli 2012 Jeg har ikke vært hos tannlegen på 3 år (mor er tannlege og kan sjekke tennene gratis). Grunn? Ingen tannlegeskrekk, men tannleger i Norge tar seg alt for godt betalt. Seriøst, TUSEN kroner for 5 minutters sjekk med 2 røntgenbilder? Og det skal man gjøre 2 ganger i året? Nei takk, vi har allerede en unødvendig og irriterende avgift på ca samme sum, TV-lisens heter den.
Zebra78 Skrevet 28. juli 2012 #6 Skrevet 28. juli 2012 Jeg har ikke vært hos tannlegen på 3 år (mor er tannlege og kan sjekke tennene gratis). Grunn? Ingen tannlegeskrekk, men tannleger i Norge tar seg alt for godt betalt. Seriøst, TUSEN kroner for 5 minutters sjekk med 2 røntgenbilder? Og det skal man gjøre 2 ganger i året? Nei takk, vi har allerede en unødvendig og irriterende avgift på ca samme sum, TV-lisens heter den. Hvorfor går du ikke da til din mor gratis? Finner det også merkelig at en tannlegemor ikke har fått inn gode rutiner MHz tannhelse hos sine barn. Tror derfor. Nesten at du tuller. Det er dessuten nok med kontroll en gang i året.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #7 Skrevet 28. juli 2012 2 ganger i året? Min tannlege sa til meg sist at det ikke var nødvendig med innkalling før om 1.5 år for min del, for andre var det nødvendig å gå opptil 6 ganger i året. Vanligvis er det vel 1 år som er regelen.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #8 Skrevet 29. juli 2012 Hva er verste scenario ang pris? Er ihvertfall 6 tenner som må fikses, grundig. HI
marsve Skrevet 29. juli 2012 #9 Skrevet 29. juli 2012 Med mindre du må bytte ut tenna, så er det vel evnt store hull som må rotfylles? 2500 ca er det vel for det tror jeg.. per tann.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2012 #10 Skrevet 29. juli 2012 Føler med deg HI! Jeg holder på med det samme, etter å ikke ha vært hos tannlegen på ca 10 år. Jeg begynte i desember å rydde opp. Fant en fantastisk tannlege, men han har desverre pappaperm, så har jobber bare 1 dag hver 14 dag, så det tar tid! Det koster penger, absolutt! Men det er verdt det! Jeg har hatt mye hull, men ikke hatt vondt før desember. Jeg totalt kommer alt på rundt 20 000, men jeg få dele opp, og betaler som det passer meg. Jeg har også blitt flinkere til å se hvor jeg bruker penger, og kjøper ikke så mye stæsj som før, betaler heller tannlegen.
Følelsesvims Skrevet 29. juli 2012 #11 Skrevet 29. juli 2012 Du trenger jo mest sannsynlig flere timer, så foreslår at du tar en rolig start. Bestill med god tid, si ifra at du har tannlegeskrekk, ta en første kontroll, og så får du et kostnadsoverslag og en god gjennomgang av hva som må gjøres. Det gjør alltid jeg, veldig sjelden jeg borer samme dag som de finner hullet. Som regel får jeg et kostnadsoverslag, diskuterer med tannlegen om jeg skal ta beroligende først, og bestiller time når det passer meg. Du må nesten bare finne en tannlege, og finne et system som passer for deg i samråd med ekspertisen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå