Gå til innhold

Ser ikke vitsen med brystvortekrem???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert fordi jeg ikke aner hva jeg går til, men nå har det seg sånn at jeg ikke kan tenke meg at det er noe særlig hjelp i å smøre på en krem, når babyen skal ha pupp hver time.

Kan vel ikke være noe godt å suge på en brystvorte som er full av kremrester??? Krem tørker vel ikke så fort og brystvortene bør vel heller få luft og tørke litt mellom slaga?

Så nå får dere overbevise meg her jenter ;) Trenger jeg dette? hehe

Eller er dette et salgstriks for å få lettlurte gravide førstegangsfødene til å bruke penger? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde i alle fall god hjelp av purelan salve når eg fikk såre brystvorter i starten av ammeperioden. Lufttørking og salve gjorde underverker. Men ingen vits i å kjøpe før du evt. har behov for det.

Skrevet

Jeg syns ikke den fungerte noe bra , men brystvortene mine ble bra med en gang omtrent når jeg smørte på min egen morsmelk på dem og lufttørket , det funka fett gjorde det i ca en uke og etter det ble det aldri noe mer problem :)

Skrevet

Brystvortekrem er jo smaksløs da. Og mange har god hjelp i det, amming er VONDT i starten altså!!

Selv følte jeg bare at problemene ble verre med kremen.. Helt til jeg fant en i sverige som var ok. Men ikke mellom hcer amming, trengte å la puppen tørke av og til...

Skrevet

Til meg funket albueskjell best.

Skrevet

hadde ikke klart meg uten den kremen! Men nå sleit jeg utrolig med amming til å begynne med. Kommer jo helt an på hvordan det går, noen får jo til ammingen med en gang...

Gjest Neriad
Skrevet

PureLan (ren lanolin-salve), som i hvert fall jeg fikk utlevert i små porsjoner på fødeavdelingen, var helt uunnværlig begge gangene!

Den er smakløs. Vet det godt, for da det endelig sluttet å være ømt og sårt på puppene, så brukte jeg resten av salven som leppepomade! Fungerte også helt supert mot tørre og såre lepper. Ble så blanke og fyldige, så!

Så der har du et argument: To i en-produkt!

Skrevet

Salve og albueskjell var toppen for meg for 6 år siden. Er med i bagen denne gangen også...:) det har kommet en ny krem på markedet som ikke er like feit. Trekker raskere inn i huden. Skal prøve den hvis nødvendig denne gangen.

Skrevet

Vent med å kjøpe krem til du evt. trenger det :) Og blir du sår på sykehuset, så har de fleste avdelinger purelan eller lignende.

Jeg hadde så mye problemer i starten av amminga, at her kjørtes det på med det aller meste av kremer. Til slutt så viste det seg at problemet mitt skyldtes atopisk eksem....ikke noe kjekt sted å ha det på :(

Så nå forebygger jeg så godt jeg kan for å slippe samme problemene igjen :)

Skrevet

Pleier å være en liten tube med brystvortekrem i startboksen du får fra Apotek 1. ;-)

Skrevet

Takk for svar jenter ;) Da venter jeg med å kjøpe dette. Håper jeg får en prøve i Apotek 1 sin pakke ;)

Skrevet

Pleier å være en liten tube med brystvortekrem i startboksen du får fra Apotek 1. ;-)

Det var med bare en reklamelappe denne gangen... Men det kan jo være forske ll fra plass til plass...

Skrevet

Brukte purelan konstant i 4 uker, da var det vonde og såre borte. Etter det trengte jeg ikke noe. Brukte salven sammen med små kompresser på brystvorten. Gullverdt synes nå jeg, men du kan jo få noen til å kjøpe den for deg hvis du trenger den da. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...