Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Kan man slanke seg litt når man er gravid? Med moderat lavkarbo f.eks? Da tenker jeg ikke på slutten av sv.skapet, men i starten?
<3 2G <3 Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Bruk sunn fornuft angående mat og hold deg aktiv så er det ikke sikkert du legger pålegg like mye som hvis du ikke gjør det. Jeg er for kvalm til å tenke "diett", bare fornøyd om jeg får i meg mat.
BellaSuz Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 Jeg gikk ned i kroppsfett da jeg gikk gravid pga jeg startet trene spinning og pilates + styrke da jeg ble gravid og at jeg fikk lyst på mer sunne matvarer enn vanlig (lite hvitt mel og sukker). Fin vekstkurve og fødselen gikk lett så jeg har trua på å kunne kutte ut litt usunne karbohydrater i svangerskapet uten å kalle det slanking? Har trua på å trene, noe som kan gi enklere fødsel, ta masse omega-3 og spis sunt og variert. Pass på å få i deg alle næringsstoffene:) Hadde masse vann i kroppen som resulterte i at da vannet forsvant etter noen dager var jeg 4 kg lettere enn da jeg ble gravid:)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 Jeg er ikke gravid, men planlegger å bli det. Er altfor feit som det er nå, men kan ikke vente til jeg har slanka meg ferdig med å bli gravid heller. Er ikke snakk om pyntekilo her, hehe. Jeg sliter så med å holde vekta når jeg kommer meg ned, pluss at alle gravidekiloene sitter som støpt når ungene har kommet ut. Så orker ikke et år med slanking nå, så bli gravid og legge på meg alt igjen... HI
<3 2G <3 Skrevet 28. juli 2012 #5 Skrevet 28. juli 2012 Da kan lavkarbo være en fin ting, prøv å kutt hvitt mel, stivelse og sukker, funker godt på formen, og merkes fort bedring.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #6 Skrevet 28. juli 2012 Jeg var litt overvektig da jeg ble gravid, men fulgte noe alla grete roede i svangerskapet. På denne "dietten" gikk jeg opp totalt 10 kg
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #7 Skrevet 28. juli 2012 Jeg er mer enn bare "litt" overvektig Men var omtrent samme vekta når jeg ble gravid med førstemann, men klarte å gå ned ca 40 kg til jeg ble gravid med andremann. Nå er de kiloene tilbake (ja, det er en kamp hver dag) og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke orker å kjempe mot kiloene i lange lange tider når jeg vil/må bli gravid nå om jeg skal ha flere barn.... Lavkarbo kan jo uansett ikke skade, med tanke på hvor mange diabetikere som lever sånn uavhengig av graviditet eller ei HI
Mrs. Bouquet Skrevet 28. juli 2012 #8 Skrevet 28. juli 2012 Lavkarbo er helt flott (ikke av ekstremvariantene selvsagt), da er du rimelig safe for å ikke utvikle svangerskapsdiabetes også.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #9 Skrevet 28. juli 2012 Lavkarbo er helt flott (ikke av ekstremvariantene selvsagt), da er du rimelig safe for å ikke utvikle svangerskapsdiabetes også. Ja, det har jeg ikke tenkt på... Takk! Tror jeg skal starte rimelig asap. Har gått på ketolyse før med hell, men orker ikke tanken på fett mer Får begynne til mandag da (igjen).
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #10 Skrevet 28. juli 2012 Det du må passe på er at du ikke går raskt ned i vekt mens du er gravid. Bla tungmetaller vi har i kroppen lagres i fettcellene og når man går ned i vekt vil de frigjøres og da kan fosteret få de i seg og det er selvfølgelig ikke bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå