Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Ringte lege, de mente det ikke er noe å engste seg for siden h*n har drukket, spist litt og lekt litt. Men til tross for at jeg har gitt paracet, så har ikke feberen gått noe særlig ned, og nå før leggetid var den på det høyeste? Er dette normalt eller burde jeg ringe på nytt? Kjenner jeg er skikkelig redd nå altså.
Musemorbr / Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Hvis du synes at paraceten ikke virker, skal du selvfølgelig ringe. Det er ikke noe galt i å ringe for å få råd.
detverkeribakhodet Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 enig med Musemorbr at du skal ringe hvis du er usikker. men det er vanlig at feberen er høyest på kvelden. feber er ekkelt, men er heldigvis som oftest ufarlig.
anonymemammaen Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 Tok tempen nå igjen helt innerst inn under armen mens h*n sov, da var den på 38,2. Skal ta igjen om en halvtime.. Uff, fælt:(
detverkeribakhodet Skrevet 28. juli 2012 #5 Skrevet 28. juli 2012 hvordan går det? kan være lurt å kjøpe flytende paracet. det har mer effekt på mine unger.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 28. juli 2012 #6 Skrevet 28. juli 2012 Da datteren min var like gammel hadde hun en periode med masse høy feber (legene mente at det var infeksjoner av ymse slag). En natt dro vi på legevakten og ble sendt rett til sykehuset hvor de målte 41,2. Og paracet fungerte veldig dårlig. Etter dette fikk vi beskjed av barnelegen om å kun bruke flytende Ibux til henne. Rett og slett fordi han sa at paracet har dårlig effekt på endel barn. God bedring til den lille!
detverkeribakhodet Skrevet 28. juli 2012 #7 Skrevet 28. juli 2012 jeg har også god erfaring med flytende ibux.. (men jeg trodde ikke den kunne brukes på så små...., men nå er min jente lett så er kanskje derfor hun ikke kan bruke det?)
Gjest Kira med en av hver Skrevet 28. juli 2012 #8 Skrevet 28. juli 2012 jeg har også god erfaring med flytende ibux.. (men jeg trodde ikke den kunne brukes på så små...., men nå er min jente lett så er kanskje derfor hun ikke kan bruke det?) Det står nok at den ikke skal brukes til barn under 1 år (hvis jeg ikke tar helt feil). Men hvis paracet ikke har noen eller god virkning, så mente barnelegen vår at Ibux var tingen. Og vi har også alltid hatt en lett jente, veide kun litt over 8 kg da hun var 1 år). Men som alt annet, sjekk med lege før man bruker ting "annerledes" enn det som står på vedlegget
gull97ognurkfeb12 Skrevet 28. juli 2012 #9 Skrevet 28. juli 2012 Jeg fikk beskjed på legevakta at om ikke feberen gikk ned 0,6 etter en times tid etter at paracet var gitt, burde vi få sjekket det opp. Gutten min på 5 mnd. Hadde 39,6, og den gikk ikke noe særlig ned, dette var tredje dag med feber. Dro på legevakta og fikk konstatert urinveisinfeksjon. Allmenntilstanden hans var bra helt frem til jeg målte 39,6. Han både spiste, drakk og var i godt humør.
detverkeribakhodet Skrevet 28. juli 2012 #10 Skrevet 28. juli 2012 var sånn det var ja;) husker nå at vi fikk beskjed om at vi skulle bruke det på vår jente en gang hun hadde ørebetennelse og 40 i feber i mange dager. selv om hun var for liten og for lett.. hun hadde veldig god effekt av ibux den gangen. (merkelig hvor fort man glemmer de tingene der....)
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #11 Skrevet 28. juli 2012 Ikke se bare på feberen. Se på hvordan allmenntilstanden er også. 39.3 tåles fint... Gi Paracet som pakningsvedlegg sier, ta også å kle av barnet , vaske gjerne med en kald god klut... Viktigste er at det er gode våte bleier, og at du får i den lille rikelig med væske... DU kjenner barnet ditt best! Dersom du mener at det virker dårlig, så drar du til legevakt. Se på helheten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå