Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Hva burde vi si når 4 åringen lurer på hvorfor søskenbarnet har 2 bestemødre. Men 4 åringen har bare 1. Ikke pga død eller noe. Rett og slett fordi vi ikke vil. Hvordan forklare på ett enkelt vis for en 4 åring?
Gjest Filifjonka Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Det kommer helt an på hvorfor dere ikke ønsker kontakt med henne. Du trenger selvsagt ikke fortelle noe om det her hvis du ikke vil, men jeg mener at du skal ikke lyve for barnet. Ikke si at hun er død når hun fremdeles lever, for eksempel. Fortell sannheten, så enkelt og lettfattelig dere kan. Forenkle gjerne historien, men for all del, hold dere til sannheten.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 Dere vil ikke ha kontakt med bestemoren til barnet? Jeg ville fortalt sannheten tilpasset barnets nivå. Faren til mannen min stakk av rett etter at mannen min ble født. Når vår 4-åring spør hvor farfar er, så sier vi at farfar ikke ville være pappan til pappa, så vi kjenner ikke han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå