Gå til innhold

Gastric sleeve/binding vs. fettsuging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til konsultasjon. Ligger akkurat over grensen på bmi for å få gastric sleeve/binding. Noen med erfaringer som kan gi meg tips på hva jeg skal velge? Blir mye fettsuging kanskje isåfall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ikke sammenlignes i det hele tatt! Fettsuging er rent kosmetisk, der man kun fjerner fett. Jeg kan ikke så mye om gastric sleeve eller binding, men har foretatt en gastric bypass selv. Fellesnevneren er jo at magesekken blir mindre så man orker mindre mat og dermed går ned i vekt. Vil du gå ned i vekt er hvertfall ikke fettsuging et godt alternativ, det er mer noe man gjør hvis man har et problemområde, f.eks. at man absolutt ikke klarer å slanke vekk den siste bulken på magen etter å ha gått ned i vekt.

Skrevet

Ok. Anbefaler du operasjon da?

Skrevet

Jeg jobber med de pasientene som tar gastric sleeve og gastric bypass. De fleste pasientene som tar sleeve går som regel opp igjen i vekt etter noen år, og da mener jeg helt tilbake til hvor de var når de var kandidater for operasjon. Fettsuging blir noe helt annet. Anbefaler deg gastric bypass om du ikke går på noen medisiner som du ikke kan risikere å ikke bli tatt opp i tarmen.

Skrevet

Jeg er ikke stor/tung nok for bypass.har bli på 30-31...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...