BellaSuz Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Vil dere si 0,5 %alkohol = alkoholfri? Jeg vet feks kefir gir en minimal promille, men hvilken alkoholprosent vil feks kefir eller andre alkoholfrie varer ha, ift 0,5 %? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Det er per definisjon alkoholfritt i Norge. Og på høyde med hva man finner i kefir, nystekt gjærbakst, godt moden frukt o.l. (men det er ikke gjort så mange studier på det).. og ifølge helsedirektoratet er alkoholfritt øl forresten helt stuereint om du er gravid
BellaSuz Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2012 Ja jeg er gravid og tenkte jeg skulle prøve det alkoholfrie ølet fra Carlsberg, men så ble jeg jo litt usikker da det er merket non alcoholic og allikevel 0,5 %...? Men uansett nå har jeg iallefall funnet min koselørdagsdrikk, ølet smakte nesten som vanlig øl, og jeg mener jeg er kresen på øl ;-)
Lille♥mitt Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 Jeg syns Freeze er et godt alternativ til vanlig øl! Og det er helt alkoholfritt også, så ingenting å bekymre seg for
BellaSuz Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2012 Freeze har jeg ikke hørt om? Er det en slags brus? Hvor får man kjøpe det? Fant meg noen forfriskende deilige limonader/drikker på kremmerhuset i går, ble nok litt påvirket av villapaprika som anbefalte dem. Men de smakte knall! Jeg som vanligvis koser meg med vin el cava i helgene må ha et godt alternativ nå i disse tider, og jeg hæler ikke Pepsi Max eller mye brus. Unner meg en skikkelig god eplemost kjøpt på polet, smaker ekte:))
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #6 Skrevet 28. juli 2012 Ja jeg er gravid og tenkte jeg skulle prøve det alkoholfrie ølet fra Carlsberg, men så ble jeg jo litt usikker da det er merket non alcoholic og allikevel 0,5 %...? Men uansett nå har jeg iallefall funnet min koselørdagsdrikk, ølet smakte nesten som vanlig øl, og jeg mener jeg er kresen på øl ;-) Da forstår jeg! Jeg rynker på nesa av at det står 0.5% på Carlsbergflaska og styrer unna den av hysterigrunner, men i utgangspunktet skal den jo være grei når den er merket non-alcoholic. Det er forresten en feilmargin på 0.5% også, så den kan teoretisk inneholde opptil 1.0%... Alkoholfritt i Norge er opptil 0.7%. Munkholm inneholder opptil 0.7% og Hansa 0% opptil 0.6%. Uansett er det jo snakk om veldig veldig små mengder. Den beste alkoholfrie ølen på smak er forresten San Miguel 0,0%
BellaSuz Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2012 Jeg er ikke hysterisk på sånt, men stusset litt da jeg så prosenten og lurte på om det var for mye til å drikkes:) takk for svar og tips! Skal prøve san Miguel !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå