Gå til innhold

Hadde dere "reagert" dersom venninner glemmer barnets bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår ble 3 år igår og kom ikke en eneste melding fra tre av jentene i vennegjengen. Det stod på fb at hun hadde bursdag og jeg la til og med ut bilde av bursdagskronen hennes. (blir kanskje kjent igjen nå men).

LITT sårende egentlig, spesielt da jeg selv så en av dem var aktiv på fb i går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næh, ikke egentlig. Men det har vel mest med å gjøre at jeg er forferdelig dårlig til å huske bursdager selv.

Men nå vet jo ikke jeg hvor tett forhold disse venninnene dine har til dtteren din.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Nei, jeg orker ikke blir fornærmet, jeg innser at mitt barn ikke er sentrum for deres liv. Men jeg tenker at hadde de vært litt smartere hadde de sendt melding for å glede deg. Tør jeg tippe at de ikke har barn selv? :)

Skrevet

Venninner?

Nei, jeg forventer overhodet ikke at mine venner skal huske bursdagen til barna mine altså...

Har et vennepar med tre barn i samme aldersgruppe som våre fire og vi kjøper gaver til hverandres barn og inviterer hverandres barn i selskap, men ellers har ikke våre voksne venner noe med våre barns bursdager å gjøre.

Holder lenge med besteforeldre, tanter og onkler, de glemmer aldri bursdagene til våre små :)

Skrevet

Å herregud, nei det hÅper jeg ikke folk blir. Jeg har en skokk med venninnebarn jeg ikke er i nærheten av Å huske Årstallet pÅ en gang, sÅ hvis det er grunn til Å reagere er jeg i trøbbel...

Men hvis det stÅr pÅ facebook og jeg er innom boka den dagen, skriver jeg selvfølgelig gratulerer!

Skrevet

Jenta vår ble 3 år igår og kom ikke en eneste melding fra tre av jentene i vennegjengen. Det stod på fb at hun hadde bursdag og jeg la til og med ut bilde av bursdagskronen hennes. (blir kanskje kjent igjen nå men).

LITT sårende egentlig, spesielt da jeg selv så en av dem var aktiv på fb i går.

Jeg forventer overhode ikke at venninner skal huske mine barns bursdag. Om det var slik at det var en venninne som er fadder hadde det vært noe annet.

Jeg legger også ut bildet av barnet og skriver et eller annet som tenk hun er et år eldre.

Så får de som vil kommentere og de som ikke gjør det vel jeg tenker ikke over det egentlig.

Men siden jeg legger ut bare 5-6 bilder av barna i løpet av året så blir det gjerne en del kommentarer når jeg først gjør det.

Selv om det meste kommer fra familie.

Jeg har vanskelig nok å huske på alle tante barnas bursdager om jeg ikke skal huske venninners også. men klart står det noe på facebook og jeg ser det så slenger jeg inn en gratulerer da.

Skrevet

Har de barn selv? Er ikke sikkert de tenker på det på samme måten da. Skjønner det kan være litt leit, men tror ikke du skal tenke så mye på det.

Jeg har selv en sønn på to år og alle venninnene mine har småbarn. Kan godt være jeg har glemt å gratulere en og annen av barna når de har bursdag.. Dagene mine er hektiske og det er blitt så mange av jentene som har barn, klarer ikke å få med meg alle bursdagene. Men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg :-)

Skrevet

På ingen måte, er så mange barn i vennekretsen nå at jeg har ikke sjans til å huske alle. Er heller ekstra hyggelig hvis noen faktisk husker det.

Men hadde nok skrevet gratulerer eller likt bildet på facebook hvis jeg var innom den dagen.

Skrevet

Niks. Har ei venninne hvor jeg husker bursdagen til ungene og selv da tar jeg stort sett feil av hvem av dem som har bursdag når ;)

Skrevet

Jeg har nok med å huske alle bursdagene til de i familien så jeg går i alle fall ikke å husker på når venners barn har bursdag.

Har vel ingen timg med om man har egne unger eller ikke å gjøre.

Har vel heller mindre tid å huske på slikt nå som jeg har egne barn.

Skrevet

Det er drøyt å forvente at venner skal huske barna dine sine bursdager. Når folk glemmer bursdager, bør man ikke bli fornærmet. Det kan være mange grunner til at bursdager går i glemmeboken, noen er totalt rotehuer på bursdagsdatoer og andre er mer strukterte og har full oversikt. Det betyr ikke at de er bedre venner fordet!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hadde ikke tenkt noe på det og jeg hadde verken blitt fornærmet eller såra

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Nå er de fleste venninnene mine utrolig flinke til å huske bursdager, så jeg føler vel heller et forventningspress på å huske deres barn sine bursdager ;)

Ellers er facebook genialt for å huske slike ting!

Men er enig i at det er litt spesielt at du ikke fikk en hilsen der, ettersom du hadde lagt ut bilde og info om dagen og du så at venninnene dine var aktive der samtidig.

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet (endret)

Forventer ikke at venner skal huske bursdagen til barnet mitt. Jeg har heller ikke plotta ned venninners barns bursdager i bursdagskalenderen min, så håper ikke de forventer at jeg skal huske på deres heller. Husk at selv om du la ut noe på facebook, så er det ikke sikkert at de var innom din profil den dagen, kanskje har de til og med "blokkert" informasjon fra deg på hjem siden hvis du er av den typen som fyller hjem siden deres med mange nye kommentarer osv ;) Høres jo rart ut at de ikke ville sagt noe om de så det.

Endret av lillemor og lillefrøken
Skrevet
Jenta vår ble 3 år igår og kom ikke en eneste melding fra tre av jentene i vennegjengen. Det stod på fb at hun hadde bursdag og jeg la til og med ut bilde av bursdagskronen hennes. (blir kanskje kjent igjen nå men). LITT sårende egentlig, spesielt da jeg selv så en av dem var aktiv på fb i går.

Jeg hadde reagert ja. Men så er mine nærmeste venninner gudmor til jenta min! Men de har aldri glemt bursdagen hennes heldigvis :-) Spørs hvor nære venner dere er ja?

Skrevet

Nei, jeg forventer ikke at de husker fødselsdagene, og om de husker det hadde jeg ikke forventet noen gratulasjon til meg. Om jeg hadde invitert til selskap hadde det selvfølgelig vært noe annet.

Skrevet

Nei, det forventer jeg ikke. Er så vimsete at jeg glemmer av og til venners bursdag til og med:) Det viktigste er vel at familien din husker datteren din sin bursdag?

Skrevet

Har ingen venninner, så hadde ikke blitt overrasket nei.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg forventer ikke at noen utenom den nærmeste familie skal huske våre merkedager. Om jeg skriver noe på FB, får jeg selvsagt gratulasjoner, men om de uteblir reagerer jeg heller ikke.

Det må være grenser for hva man kan følge med på ;)

Skrevet

Nei det ville jeg ikke reagert på,mer eller mindre de var noe spesielt for barnet(gudmor/fadder etc).

Stort sett så husker mine nærmeste venner mitt barns fødselsdag og jeg husker deres, men blir det glemt så blir det glemt. Man kan jo ikke huske alt og de fleste har nok med seg selv:-)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Nei, jeg forventer ikke at noen skal huske bursdager til min barn. Besteforeldrene husker alltid dagene, holdt på å si selvfølgelig, og vanligvis husker tanter og onkler dagene, men jeg blir ikke fornærmet om noen glemmer det eller glemmer å sende en gratulasjon selv om de husker dagen et øyeblikk eller to.

Skrevet

Nei, forventer ikke det.

Syns du skal tenke på svarene her og se at du egentlig ikke bør være så skuffet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...