Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Ja, jeg er egentlig ganske nysgjerrig. Hva er egentlig deres syn på det? Leste det innlegget om hun som ruser seg som venninnen har funnet ut av og at noen kommenterer at det er akseptabelt å røyke hasj etter ungene er i seng. Whaaat? Mener noen virkelig at hasj ikke er verre enn litt alkohol? Jeg var forelsket i en som jeg fant ut røyka hasj. Først var det en sjelden gang han gjorde det, så var det fort 5 ukedager han gjorde det. å drikke seg full 5 dager i uken er jo minst like ille, men hasj er jo attpåtil ulovlig.. Nei, er en smule sjokkert jeg.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Absolutt ikke bra hverken å røyke hasj eller å drikke alkohol med barn i hus!! Synspunktet har kanskje noe med at de som røyker hasj gjerne gjør det oftere enn de som drikker litt. Drikker man hver dag mener jeg det er minst like ille som å røyke hasj hver dag. Vil tro at det kan føles værre for barn med alkohol (om de ser det), fordi foreldrene da blir mer utagerende enn om de hadde røyka hasj. Alkohol er mer "godkjent" i det norske samfunn, kanskje derfor mange mener at dette er bedre.. jeg er ikke enig i at alkohol er bedre
PintSizedDictator Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 Jeg er ikke motstander av hasj sånn generelt. Men for meg er det helt uakseptabelt at det røykes rundt barn. Jeg røyker ikke selv, har prøvd det i min ungdom og liker ikke rusen det gir. Det er en viss forskjell på å ta seg en øl eller ett glaass vin med barn til stede enn å fyre opp en joint...
CaptainHindsight Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 Hasj er for meg uakseptabelt, rett og slett fordi jeg gjennom jobb og i privatlivet mitt har sett hvor utrolig skadelig dette stoffet er. Jeg er heller ikke for alkohol, er avholds selv, men det er vanskelig å rette på skadene lovligheten har skapt. Derfor er det for meg så viktig å ikke legalisere hasj, siden vi da mest sannsynlig vil bare lage flere problemer.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #5 Skrevet 28. juli 2012 Jeg er ikke motstander av hasj sånn generelt. Men for meg er det helt uakseptabelt at det røykes rundt barn. Jeg røyker ikke selv, har prøvd det i min ungdom og liker ikke rusen det gir. Det er en viss forskjell på å ta seg en øl eller ett glaass vin med barn til stede enn å fyre opp en joint... Helt nysgjerrig spurt, hvilken rus gir hasjen? Jeg ble tilbudt en joint engang, men takket nei.. Turte liksom ikke å prøve det. Spør bare siden jeg lurer på hvorfor noen liker den hasjrøykinga, føler de seg som i himmelen? Regner med man merker en joint laaaangt bedre enn et glass vin! HI
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 28. juli 2012 #6 Skrevet 28. juli 2012 Med fare for å bli skutt på åpen gate nå, men hasj er ulovlig og skal da pr definisjon verken sidestilles eller sammenlignes med alkohol. Selv om begge deler gjør store skader med hyppig bruk over lengre tid. MEN: I mine øyne er hasj narkotika og røyker du hasj er du narkoman.. Rett og slett.. Svart-hvitt, I know, men det er MIN personlige mening. Sammenligner ikke en joint med ei sprøyte heroin, men dere skjønner hva jeg mener. Jeg er ikke interessert i å oppholde meg i samme rom som hasj, så blir det røyket på en fest så drar jeg heller fra festen. Samme gjelder kokain. Har ikke noe imot personen, men som sagt, jeg vil ikke være i nærheten av narkotika..
Gjest Hercule Poirot Skrevet 28. juli 2012 #7 Skrevet 28. juli 2012 Hasj er narkotika, og narkotika er ulovlig i Norge. Enkelt og greit. Dessuten gjør hasj mye mer skade enn hva mange tror. Alkohol gjør også enorme skader, men er tillatt i Norge. Grei bruk av alkohol er veldig greit og gjør ingen skade, men det skjer fort at også alkohol misbrukes og da kan følgene bli grusomme.
PintSizedDictator Skrevet 28. juli 2012 #8 Skrevet 28. juli 2012 Jeg er ikke motstander av hasj sånn generelt. Men for meg er det helt uakseptabelt at det røykes rundt barn. Jeg røyker ikke selv, har prøvd det i min ungdom og liker ikke rusen det gir. Det er en viss forskjell på å ta seg en øl eller ett glaass vin med barn til stede enn å fyre opp en joint... Helt nysgjerrig spurt, hvilken rus gir hasjen? Jeg ble tilbudt en joint engang, men takket nei.. Turte liksom ikke å prøve det. Spør bare siden jeg lurer på hvorfor noen liker den hasjrøykinga, føler de seg som i himmelen? Regner med man merker en joint laaaangt bedre enn et glass vin! HI Jeg ble veldig sløv og lattermild av det for det meste. Noen ganger ble jeg bare stup trøtt og ville sove. Ofte fikk jeg skikkelig matkick og kunne spist meg ihjel. Jeg liker ikke følelsen den rusen gir. Like greit å bare la det vere. Så flott at du takket nei Hvorfor noen liker hasjen aner jeg ikke. Jeg tror folk opplever rusen forskjellig.
PintSizedDictator Skrevet 28. juli 2012 #9 Skrevet 28. juli 2012 Alt som misbrukes kan vere skadelig. Hasj brukes noen steder i medisinske tilfeller der bla. kreft er involvert. Det fungerer da som en smertelindring. Morfin brukes som smertestillende og hjelper fantastisk godt. det er heller ikke farlig når det brukes i den sammenhengen, under kontrollerte forhold. Alkohol brukes innen helse til å desinfisere. Det aller meste har et helt annet bruksområde enn det som det brukes til av de som misbruker stoffet.
Studine mevik Skrevet 28. juli 2012 #10 Skrevet 28. juli 2012 Hva folk ødelegger seg selv med kan jeg ikke gjøre noe med, men når det er barn involvert så har jeg nulltoleranse for misbruk uansett hva slags stoff det er. Vet om flere som røyker hasj på fest, men de har ikke egne barn. Her i huset er det null toleranse for hasj så selv om barna er borte så slipper vi ikke folk inn dersom de har røyka og vi vet om det.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #11 Skrevet 28. juli 2012 Jeg tilhører vel de som har et ganske liberalt syn på hasj, selv om det nå er over 10 år siden jeg røyka sist. Det var mens jeg levde det glade studentliv, hvor vi røyka med jevne og ujevne mellomrom. Ikke blei det hasjnarkoman av meg, og jeg hadde nok fortsatt takket ja til et trekk og to i godt lag. Jeg tilhører sågar de som finner på å ta seg et glass vin når barna sover. Ikke på en daglig basis riktignok, men likevel. Men jeg kunne ALDRI funnet på å røyke hasj med barna i huset, og det tror jeg ikke at andre normale, oppegående mennesker ville gjort heller.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #12 Skrevet 28. juli 2012 Studerte i USA og har omtrent fler amerikanske venner enn norske, og å bo der har virkelig fått frem hasj-motstanderen i meg. Skadene man ser på unge der er helt ufattelig tragiske. Hasj blir jo i områder sett på som helt ufarlig. Kjenner en som røyker hasj med foreldrene, de sender jointen rundt bordet... Det syns jeg er ufattelig trist og tragisk. Så nei, hadde aldrialdrialdri sluppet slike mennesker blant barna mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå