Gå til innhold

når mannen ødelegger tingene mine,..

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen blir fort sinna for lite. han har det med å ødelgge ting når han blir sint. han kaster ting fra seg. han går å får hjelp med dette.

men det jeg lurer på er mannen har ødelagt flere av mine ting det er riktig at han må kjøpe nytt til meg???

han har ødelagt flere ting jeg har arvet, noe som har såret meg veldig. i går ødela han enda mer. er så lei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal han erstatte det han ødelegger!

Også bør han gå på et sinnemestringskurs.

Skrevet

Hvor lenge har han fått hjelp for problemet?

Hjelper det?

Klart han må erstatte det han ødelegger.

Om ikke behandlingen hjelper må du nok vurdere å flytte fra han.

Skrevet

Selvfølgelig skal han erstatte det han har ødelagt som hører deg til!

Det er jo en slags demonstrasjon over deg når han kaster dine ting alle veier og ødelegger.. Det at han har ødelagt ting du har arvet og er glad i viser for meg at han er ute etter å såre deg mest mulig..

Unnskyld at jeg sier det..

Du får vurdere om dette er mannen for deg tross alt, han høres ut til å ikke respektere deg.,

Unnskyld om jeg virker sint, men har selv fått føle det tett på..

Klem..

Skrevet

Han får enten ødelegge sine egne ting i sinne, eller erstatte det han knuser, selvfølgelig!

Hjelper terapien han da? Håper ikke dere har barn som ser slike sinneutbrudd... Mannen min kan fortelle litt om hvordan det er å vokse opp med en far en er redd for reaksjonen til når det er noe, legger ikke akkurat grunnlag for et åpent og trygt forhold til foreldrene for å si det sånn.

Skrevet
Selvfølgelig skal han erstatte det han har ødelagt som hører deg til! Det er jo en slags demonstrasjon over deg når han kaster dine ting alle veier og ødelegger.. Det at han har ødelagt ting du har arvet og er glad i viser for meg at han er ute etter å såre deg mest mulig.. Unnskyld at jeg sier det.. Du får vurdere om dette er mannen for deg tross alt, han høres ut til å ikke respektere deg., Unnskyld om jeg virker sint, men har selv fått føle det tett på.. Klem..

takk for svar.

mannen og jeg går i parterapi,. han ødelegger ved å ta tak i det første og beste han klarer når han trenger noe å få ut sinnet.

Skrevet
Han får enten ødelegge sine egne ting i sinne, eller erstatte det han knuser, selvfølgelig! Hjelper terapien han da? Håper ikke dere har barn som ser slike sinneutbrudd... Mannen min kan fortelle litt om hvordan det er å vokse opp med en far en er redd for reaksjonen til når det er noe, legger ikke akkurat grunnlag for et åpent og trygt forhold til foreldrene for å si det sånn.

terapien hjelper ikke nå når det er ferie. ferie fra terapi og. + at han som mannen går hos var sykmeldt i noen uker. barna her er redd sin far.

Skrevet

Dette er faktisk vold; materiell vold, når han lar aggresjonen gå utover gjenstander. å være vitene til materiell vold kan være svært skremmende for barn. Du bør tenke over hva du utsetter barna dine for så lenge du bor sammen med denne mannen.

Skrevet

Parterapi har jo ingenting med sinnemestring å gjøre.

Sett som er forutsetning for å fortsette forholdet av han jobber med kontrollen sin. Man ødelegger ikke ting i sinne når man er eldre enn barneskolealder, da har man lært seg å tøyle sinnet sitt.

Forlang terapi eller sinnemestringskurs, kanskje han får det såpass mye bedre med seg selv at dere kan få en fin fremtid sammen.

Skrevet

Barna er redde sin far, likevel lar du de bo sammen med han?

Du bedriver faktisk grov omsorgssvikt her og er like ille som mannen din!

Det er jo ganske utrolig at du skriver et innlegg fordi du er irritert og lei deg for at han ødelegger TINGENE dine - men at han ødelegger barna, nevner du i en bisetning?

Ta deg sammen og bli den voksne omsorgspersonen barna dine trenger!

Skrevet

Han burde selvsagt erstatte det han ødelegger. Signerer de som mener han trenger hjelp til sinnemestring. Barna skal ikke være redd sin egen far. Om dette er et stort problem i ferien hadde jeg tatt med meg barna et annet sted. De skal ikke måtte tåle dette.

Skrevet
Parterapi har jo ingenting med sinnemestring å gjøre. Sett som er forutsetning for å fortsette forholdet av han jobber med kontrollen sin. Man ødelegger ikke ting i sinne når man er eldre enn barneskolealder, da har man lært seg å tøyle sinnet sitt. Forlang terapi eller sinnemestringskurs, kanskje han får det såpass mye bedre med seg selv at dere kan få en fin fremtid sammen.

mannen går i sinneterapi og vi går et annet sted i par terapi.

Skrevet

Jeg hadde seriøst forlangt at han bodde for seg selv til sinnemestringskurs var gjennomført og han kunne gjennom handling bevise at han var blitt bedre.

Du aner ikke hvor ødeleggende det er for et barn å vokse opp i et hjem hvor de er redde, hvor de ikke kan utfolde seg, gjøre "rampestreker", komme hjem å fortelle om ting som har skjedd osv fordi de er redd for reaksjonen.

Som sagt tidligere her i tråden er jeg gift med en mann som har vokst opp med en slik far, og jeg kan ikke råde deg til annet enn å redde barna dine. Få barna vekk før det er for sent!

Når mannen har jobbet tilstrekkelig med seg selv og viser at han kan takle å bli sinna, irritert osv uten å miste kontrollen, da kan dere begynne i parterapi og evt revurdere forholdet.

Gjest Mentha
Skrevet (endret)

Hvis barna er redd faren sin hadde jeg ikke lagt to fingre imellom for å ta de med meg og reise til min egen familie til han klarer å ta seg sammen. Hvis han skal være familiefar må han vise at han kan ta noen grep for å forbedre atferden sin, så ikke barna (og du selv) skal utvikle traumer i tiden som kommer. Dette er spesielt viktig ift barna, som er avhengig av at foreldrene velger det som er best for de, samtidig som de er veldig lett påvirkelige.

Høres ut som en skummel mann når han blir sint, som kaster og ødelegger ting. Forstår ikke helt den biten med at han har ferie fra terapi, det kan vel neppe være gunstig.

Og ja, det er en selvfølge at han skal erstatte det han ødelegger. Men jeg hadde også pakket bort tingene jeg var mest glad i så han ikke fikk fingrene i dem når han ble sint.

Endret av Mentha
Skrevet

Har også en mann som har opplevd dette i barndommen, og det har preget han mye både da og nå. Når de i tillegg viser at de er redd han, hadde jeg ikke vært i tvil om å ta de vekk derifra, så kan de heller se faren sin innimellom. På denne måten kan de få et godt forhold til far + at de får en god barndom.. noe jeg vil tro at du synes barna dine fortjener?

Også for deg vil jeg tro at dette er det beste akkurat nå? Det kan jo ikke være noe særlig for deg som voksen heller å måtte veie sine ord og handlinger for å unngå slike situasjoner? Vil tro du blir litt på vakt.

Skjønner jo selvfølgelig at du elsker han, men barna må komme foran. De har jo tross alt ikke valgt å være i denne situasjonen.

Så kan du heller gi han EN sjans til å vise om han klarer å håndtere sinnet sitt etter et slikt kurs.

Skrevet

Er det slik at han klandrer andre for at han blir så sint at han ødelegger ting?

At han angrer for at han har gjort det, men det ville jo heller ikke ha skjedd hvis ikke du eller noen andre hadde gjort eller sagt noe som utløste det? Fordeling av skyld.

Alle sier jo og gjør dumme ting iblandt, men det er ikke ok å reagere slik uansett. Han sier og gjør sikkert ting som han selv ville ha klikket for dersom det hadde vært rettet mot han

Skrevet

Han er ikke bare far og ektemann, han er også rollemodell for barna deres. De lærer hans reaksjonsmønster.

Mannen til ei venninne av meg vokste opp med en bråsint og uberegnelig far. Faren kunne gjøre som din mann. Slenge maten i veggen om den ikke var varm nok, kaste, knuse, trampe på ting, ødelegge, skrike og bære seg. Sinnet kom brått og de ante ikke når neste utbrudd kom eller for hva. Mannen til venninnen har hatt som et mantra gjennom hele livet at han aldri skal bli som sin far. Likevel, etter en periode med stress på jobben, lite søvn og en unge som trasset, så reagerte han akkurat som sin far. Han grep bamsen til ungen som ikke ville legge seg og heiv den i peisen så den brant opp!

Han ble like redd for sin egen reaksjon som det kone og barn ble, og søkte umiddelbart hjelp. Nå går det bra og han håndterer sinnet sitt på en helt annen måte.

Vil du at ungene skal bli som sin far? Ta dem ut av det miljøet som er skadelig for dem. Du og ungene skal ikke tåle slik oppførsel.

Skrevet

Betenkelig at du er mer opptatt av tingene dine enn av at barna vokser opp i hjem hvor de er redde.

Skrevet

Og du blir med denne mannen fordi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...