Anonym bruker Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Vi har veldig lite penger for tiden pga reparasjon på bil som kom i forkant på ferien og en del regninger som hopet seg opp mens vi var på ferie. Jeg vurderer nå å ta ut de usle 20 000 som jeg har på bsu kontoen min, bare for å ikke havne i en håpløs situasjon. De er låste, men vi skal snart kjøpe ny bolig så sier bare de er til det formålet.. Men da får jeg vel aldri ha bsu igjen?
Kliko Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 Nei dere vil aldri få bsu igjen + at dere kun kan ta ut det dere har satt inn i år. Jeg ville nok prøvd noe annet først. Hva som helst. Kanskje familien kan hjelpe til meg et lite lån
Arytai Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 (endret) Skal man ta penger ut av BSU-konto må man avslutte kontoen og får ikke opprette ny slik jeg forstår det. Da får man ut alt av penger. Hadde en venninne som måtte gjøre det pga økonomiske problemer. Hun angrer veldig den dag i dag! Endret 28. juli 2012 av Arytai
Høytoppåfjellet Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 Jeg ville aldri avsluttet BSU før jeg var for gammel til å ha den lenger! (35 år?) Det er den beste kontoen du noengang vil ha og du får den ikke tilbake når den først er avsluttet. Du kan egentlig avslutte den til hvilket formål du vil, men om den ikke avsluttes til boligformål vil du kanskje bli ansett som en risiko for banker som skal gi deg lån senere. At du sparer i BSU er en slags tillitsærklæring til banken Da vi kjøpte bolig i fjor bestemte vi oss for å ikke bruke BSUene våre og heller spare videre frem til neste eller kanskje neste bolig etter det. Det er bare penger og positive ting å hente på å beholde BSUen lengst mulig!
Høytoppåfjellet Skrevet 28. juli 2012 #5 Skrevet 28. juli 2012 En ting jeg glemte å si er at hvis du har satt inn penger på BSUen i år så kan de taes ut igjen helt frem til årssiftet uten at kontoen avsluttes. Disse pengene låses ikke på kontoen før 31.12
mummimamma27 Skrevet 28. juli 2012 #6 Skrevet 28. juli 2012 Pengene du har satt inn i år kan tas ut før 31.12. Dersom du avslutter kontoen uten at pengene går til bolig må du betale tilbake eventuelle skattefordeler du har hatt. Så hvis du har spart fullt i flere år blir det 4000 pr år i baksmell..
Arytai Skrevet 28. juli 2012 #7 Skrevet 28. juli 2012 En ting jeg glemte å si er at hvis du har satt inn penger på BSUen i år så kan de taes ut igjen helt frem til årssiftet uten at kontoen avsluttes. Disse pengene låses ikke på kontoen før 31.12 Dette visste ikke jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå