Gå til innhold

Hvordan har dere november-mammaer det i graviditeten så langt?


Rampegutt08+Bøllefrø12

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg jo faktisk ganske godt nå! November høres så lenge ut til men vipps! så er vi over i august måned og 6 måneder på vei :)

 

Her passerte jeg 25 uker på onsdag og har det veldig bra - bortsett fra et kranglete bekken, men det er vel bare sånn det er. Nyter det å kjenne spark daglig og begynner og bli rimelig spent på hvem som skjuler seg her inne :) Vi vet ikke om det er gutt eller jente siden det var så spennende sist gang. Svangerskapet har vært veldig ulikt sist gang, men det er vel fordi vi har en gutt på snart 4 år som skal følges opp, travel jobb og hus som skal se noenlunde ut. Har blitt forferdelig lat føler jeg siden jeg ikke går de vanlige turene mine nå pga. bekkenet, og matlysten er vel ikke akkurat på bunnen hehe...;) Vannet har kommet sånn smått og magen er veldig synlig gravid nå selv om mange sier jeg er mindre enn sist.

 

Har tatt det veldig med ro med "redebyggingen" foreløpig, men håper sannelig lysten til det kommer snart.

 

Hvordan går det med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 24 uker idag og kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til november, hehe :P Kroppen min liker ikke å være gravid, og jeg er plaget med ymse ting hele svangerskapet igjennom. Dette er tredje og siste runde for min del :)

Sliter med lavt blodtrykk, bekkenproblemer, armer som visner bort, kriblete ben som holder meg våken og null energi pga blodtrykket. Så joda, koser meg fælt! Hehe :P Men har en fantastisk mann som styrer og steller, tar seg av de to eldste gutta, vasker klær, lager middag og er rett og slett en herlig skapning :) Føler at jeg ikke får gjort noe fornuftig om dagen, har et vell av babyklær etter de to eldste som må vaskes gjennom snart før bekkenet takker for seg og krykkene må fram igjen, nyter egentlig sommeren med de to eldste og heier på at kalenderen kjapper seg til midten av november og vi får møte den lille fotballspilleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har er såvidt inne i uke 24 nå og formen er fin! :)

Har mine dager der jeg ikke orker annet enn å ligge på sofaen, men det lar jeg meg selv få lov til. Har ei suveren jente på 6 år og en herlig mann som tar godt vare på meg! <3

Ellers har jeg ingen plager, og føler meg veldig heldig. Er nærmest så jeg faktisk liker å gå gravid! :P

Men gleder meg nok alikevel veldig til november, og til å få lov til å hilse på lille magetrollet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i 24. uke nå, med tvillingjenter i magen. Her er det bekkenet som krangler mest. Har også mye halsbrann og er svimmel pga lavt blodtrykk. Har en jente på 2 år fra før, og da jeg gikk gravid med henne ble jeg medisinert mot høyt blodtrykk gjennom hele svangerskapet - vil heller være litt svimmel da! ;-)

 

Har hatt blandede følelser siden vi fikk beskjed om at vi ventet tvillinger på rutineultralyden i juni, men nå begynner jeg å glede meg veldig også! Synes likevel det er deilig at det fortsatt i alle fall er tre måneder til vi får hilse på dem.. Så får vi forberedt oss så godt det går, og brukt masse tid sammen med toåringen innen den tid. Ho må bli fort stor stakkar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26+3 og er i god form!! Får litt vondter nedentil innimellom men det bare minner meg om hva som er der inne :) Det har blitt litt mer energikrevende å gå 100% på jobb, med mye opp å ned av stolen (prøver å sitte så mye som mulig da jeg blir fortere trett i korsrygg) når det ikke er ståing og gåing resten av dagen.. får ta en uke av gangen:)

Jeg går ennå turer på alt fra 10-40 minutter daglig, det er deilig.

 

Har begynt å seriøst kjøpe vogn(syns ennå det er tidlig hehe). Det er jo et sabla arbeid hehe..hadde bestemt meg for Simo; stor å god til vinterpose, enkel å grei vogn. Så plutselig er den ikke fin lenger å bestemmer meg for Emmaljunga (den største typen,husker ikke navn). Men venter til september da en ny 2013 modell i svart skinn skal komme :) ....så plutselig var Simo vognen ikke så stygg likevel hahaha :) så jeg venter litt med å bestemme meg! Stellekommode må også i hus, men vi har litt liten plass så det gjelde å finne en liten snedden en som passer.. mye gøy gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Hva skal en si.. Etter forholdene har jeg det bra!

Kjenner det i bekkenet når jeg står/går ekstra, og får fort kynnere. Det er stress og for rask gange som utløser det.

 

Etter bekkenlåsning i første halvdel et jeg takknemlig for hver dag med mer "normale" gravideplager som faktisk er til å leve med. :)

Greit jeg er slapp men det er jo normalt det og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter forholdene er det ganske bra her også. Er 27 fullgåtte nå. Graviditeten har gjort meg hjertesyk, og det er litt stress. Blir hvertfall fulgt opp godt:) Noen som plutselig har fått trigget underliggende sykdommer av graviditet, eller er det bare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Jeg er i min 25. Svang.uke :)

 

Har egentlig en grei graviditet så langt.

Hvis jeg seR bort fra bekkenløsning både fremme og bak, som hemmer meg utrolig! :(

Vet ikke hva som gjemmer seg i magen min, så klarer derfor ikke begynne handling av småting :/ har 110% magefølelse på gutt, men siden en dum doktor uke 13 sa det var ei jente. Har han ødelagt alt! :) Hehe

 

Synes tiden går utrolig sakte og fort om hverandre! Men snaaart er vi i september, sommeren er over og vi er i rett årstid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

jeg slet veldig mye de første 5 månedene.

tror jeg fikk alle plagene i boka i starten.....

oppkast, kvalme, hodepine, neseblod, verking i ledd, sliten, trøtt, bekkenlåsninger ++++

men fra ca uke 25 så har formen kommet seg enormt, og nå storkoser jeg meg med å være gravid. Har fortsatt dager der bekkenet mitt og jeg ikke er venner, men følges godt av en fantastisk kiropraktor, og nå er formen ellers kjempefin! sover litt dårlig om nettene, men ikke verre enn at hvis jeg legger meg litt tidlig, så er det greit likevel...

redebyggingen min har vel vært litt ekstrem, så jeg er ferdig med det aller meste, og bare gleder meg til slutten av november når den lille snuppa vår kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nå 32 uker og det har endret seg ganske mye de siste 3 ukene; jeg sover dårligere, er delvis sykemeldt men det synes jeg bare er fint da jeg fungerer bedre.. litt kjedelig å gå så mye hjemme men alt for snuppa :).. får raskere kynnere nå enn før, og det er betydelig tyngre å gå de små turene mine ;)

Men i det hele synes jeg det går fint, og tiden flyr!! plutselig kan det jo skje noe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...