Gå til innhold

Stelleveske eller ikke stelleveske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på om jeg skal kjøpe stelleveske til vogna eller ikke. Jeg leser og hører så mye forskjellig angående om det er nødvendig å kjøpe stelleveske eller ikke, derfor lurer jeg på hvilke erfaringer dere har? Jeg har jo ikke lyst å bruke masse penger på ei stelleveske hvis det ikke er nødvendig.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..Eventuelt hvilke type stelleveske har dere i så tilfelle kjøpt? :)

Skrevet

Jeg tenkte som deg da jeg var gravid med førstemann. Alle stelleveskene jeg hadde lyst på var så himla dyre!! Derfor droppet jeg å kjøpe det.

Men så kom svigerinna mi med en stelleveske hun hadde hatt, og som jeg kunne få. Ikke matchet den vogna, og jeg tenkte "jaja, jeg kan alltids ta i mot den, så får vi se om den blir brukt....".

Det endte med at den ble brukt omtrent hver gang vi var ute på tur, og den brukes enda :) Lurer litt på hvor jeg skulle ha hatt all ting og tang hvis jeg ikke hadde hatt den stelleveska?

Det går sikkert bra uten også, men dette var i alle fall min erfaring :) Jeg har ikke satt meg nok inn i hvilke vesker som finnes på markedet, så jeg vet ikke hvilken jeg ville ha valgt om jeg skulle kjøpe. En som passer vogna litt bedre i alle fall... hehe

Skrevet

Enig med Adrianne1. Det er utrolig mye som er kjekt å ha med seg i en stelleveske. Men du bør undersøke at du har ei vogn som tåler den "ballasten". Noen vogner tipper lettere enn andre med ei stelleveske hengende på. Men har du en stødig 4- hjuling er det jo ikke noe problem. Stellevesker er hvertfall veldig lurt å ha, det blir fort mye man skal ta med seg når man skal noen plass.

Du kan jo lage en stelleveske selv, google oppskrift på nettet. Eller du kan kjøpe brukt. Jeg synes hvertfall ikke at ei stelleveske er verdt 1000,- eller mer.

Skrevet

Takk for svar :) Ja, jeg tenker jo også at det er en del som kan være lurt å ha med seg når en skal ut med den lille, og derfor er det jo greit å ha en fast bag som man har alle tingene i, derfor skjønner jeg ikke hvorfor det står noen plasser at det ikke er nødvendig..?

Jeg har kjøpt ei kjempe fin brukt emmaljunga duo vogn, og jeg ser at stelleveskene som hører til disse vognene koster fra 750 kroner og oppover, kanskje ikke så veldig mye men kan jo se om jeg finner en til rundt 500 kroner som også passer til vogna :)

Skrevet

Vet av mange som bruker helt vanlige vesker også, eller bager for den saks skyld, i stedet for det som er en typisk stelleveske.

Har vurdert det denne gangen selv, for jeg syns stelleveskene oftest er dyre i innkjøp!

Skrevet

Alt blir enklere med ei stelleveske hvor d alltid ligger bleier, våtservietter, sinksalve, ekstra skift, helsekortet og et håndkle klart. Så er d bare og ta den med når du skal ut, og slipper å løpe rundt og samle inn alt for hver gang. Hvordan skal du ellers gjør d når du skal på feks helsestasjonen og må parkere vogna i ganga? Du trenger jo bleier og slikt inne på helsestasjonen....

Skrevet

Jeg var helt avhengig av stelleveske den første tida med mi lille. Hadde den med overalt!

Kjøpte en jujube all og angrer virkelig ikke selvom den var dyr i innkjøp. Den ser like fin ut nå som for tre år siden og kommer til å bruke den til nestemann også. Den er i et så utrolig bra materiale som er veldig lett å rengjøre. Og garantert den mykeste stellematta som fins. I tillegg til mange finesser for mammaen. :)

Men når snuppa ble eldre savnet jeg veska mi og begynte å ta med en liten mappe som kunne foldes ut til stellematte med lommer for bleier og skift som fikk plass i mi veske.

Skrevet

Jeg liker stellevesker. Men kjøper dem på Finn.no. Så nå har jeg flere lekre som matcher vogn eller pose eller hva det måtte være til en billig penge;)

Skrevet

Eg fekk stelleveske i ein av desse mange gratispakkane ein kan få som gravid.

Anar ikkje korleis den er eigentleg, men har i alle fall sett fleire som brukar akkurat den veska (blant anna ei god venninde av meg), så eg vil tru den funkar greit?

Verdt eit forsøk, om du tenker litt økonomisk? :)

Skrevet
Eg fekk stelleveske i ein av desse mange gratispakkane ein kan få som gravid. Anar ikkje korleis den er eigentleg, men har i alle fall sett fleire som brukar akkurat den veska (blant anna ei god venninde av meg), så eg vil tru den funkar greit? Verdt eit forsøk, om du tenker litt økonomisk? :)

Jeg ble nysgjerrig, hvilken pakke fikk du dette i? Jeg har også lyst på gratis stelleveske, men har ikke sett dette i noen gratispakker.

Skrevet

Jeg kjøpte Brio sin stelleveske på salg, ga 150,- :) Tror nypris var 399,-. Det er ikke en sånn hard veske som man kan "brette" ut, men dyp veske med flere rom oppi til småting. KJekt å ha den, iallefall når baby er liten og man trenger fler ting. Nå når mini har blitt over året slenger jeg ofte et par bleier og en pk våtservietter enkelt oppi min egen veske.

Skrevet

Jeg liker stellevesker. Men kjøper dem på Finn.no. Så nå har jeg flere lekre som matcher vogn eller pose eller hva det måtte være til en billig penge;)

Samme her! Hatt og har mange forskjellige. Lett å få solgt igjen og ligger masse ute på finn. Stelleveske som matcher vogna er et must mener jeg:)

Skrevet

Huskar ikkje kva pakke det var altså. Lure på om det var den der bokklubben som er reklamert for overalt? Ehm...

Veska er i alle fall kvit med svarte blomster på.

Skal skrive her viss eg kjem på kor den stelleveska kom frå! :)

Skrevet

Takk for mange svar :) Det å sjekke finn var jo ingen dårlig ide!

Skrevet

Fikk en i en gavepakke fra bokklubben Babyglede, men ser de har endret pakkene nå. Synes den så fin ut, tenkte bruke den.

Hadde jeg ikke fått den hadde jeg sydd en selv, eller brukt en annen veske, ikke søren om jeg hadde kjøpt en til 700 kr +

Finnes mange enkle oppskrifter om man søker etter noen :)

Skrevet

Stelleveske har vært et must for meg. Babybjørn hardbag er genial, og har mange rom i. De er dyre, men du kan sikkert få tak i en brukt (på finn eller evt sider på facebook) :)

Skrevet
Eg fekk stelleveske i ein av desse mange gratispakkane ein kan få som gravid. Anar ikkje korleis den er eigentleg, men har i alle fall sett fleire som brukar akkurat den veska (blant anna ei god venninde av meg), så eg vil tru den funkar greit? Verdt eit forsøk, om du tenker litt økonomisk? :)
Jeg ble nysgjerrig, hvilken pakke fikk du dette i? Jeg har også lyst på gratis stelleveske, men har ikke sett dette i noen gratispakker.

Det var Babyglede, men den pakka er borte nå. Lagt merke til den, fordi den ligner veldig på min fra Gaia & Ko.

Anbefaler deg å titte på Finn.no - jeg har brukt min MYE, og den skal også brukes på nestemann. Den er i tillegg brukt som reiseveske når vi er på tur. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...