Gjest Filifjonka Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 Sannheten, kortfattet og enkel. Jeg prøver å finne ut hva de _egentlig_ lurer på, for det er slett ikke alltid at de vil ha hele historien. Så svarer jeg på det. Babyer kommer fra mammas mage. Der vokser de i ni måneder i et eget rom, og så blir de født. Det er et greit svar til å begynne med. Lurer de på mer, spør de videre. Og da svarer man på samme enkle måte til de er fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #3 Skrevet 27. juli 2012 Min 4 åring spurte om hvordan babyer lages, hehe, helt utav det blå. Jeg sa at pappaen hadde et frø som smeltet sammen med mammaen sitt egg, og da ble det til en bitteliten baby som vokste inni magen til mammaen, tilde ble store og kom ut. Han konkluderte selv da med at mammaene og pappaene måtte kose med magene♥herlig, det kan han tro en stund til de mer utdypende spørsmålene kommer. Han lurte også på åssen jentetissen ser ut og ville se hvor tissehullet til mamma var, den var verre syntes jeg..,,forklarte bare lett, han godtok det:-) Men jøss hvor mange spørsmål som kommer i den alderen:-)
lettbrus Skrevet 27. juli 2012 #4 Skrevet 27. juli 2012 Vi har svart enkelt og greit når frøkna her i huset har spurt. "Mamma og pappa koser, og mammaen får frø fra tissen til pappa inn i tissen sin. Så blir det baby. Hun vet også hvordan babyen kommer ut. Når hun var 3.5 skulle søstern min få barn, og satt der med DEN magen. Så kommer datteren min bort og ser på tanta si med store øyne og sier; " Tante, den babyen du har i magen, den kommer til å komme ut av TISSEN din, og det kommer til å gjøre JÆVLIG vondt!!!" Holdte på å dø inni meg.....
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #5 Skrevet 27. juli 2012 Sønnen min er mye med faren sin på fisking så han har fått med seg hele konsepte med rogn og melke og hvordan det blir fiske yngel. Så når han spurte så sa jeg at jeg hadde egg som lignet på fiske egg i magen og pappa hadde melk i tisen sin og at det måtte blandes slik som fisken. Så sier sønnen min: Hvis jeg skal bli pappa må jeg putte tisen min i munnen til mamman da? Wath to say, wath to say...
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 27. juli 2012 #6 Skrevet 27. juli 2012 Jeg måtte forklare dette for naboungen etter at sønnen min ble født, hun var vel noe sånt som fire-fem år gammel da. Jeg forklarte at jenter har et tissehull og et bæsjehull, og i midten har vi et babyhull. For å lage en baby, må mannen putte tissen sin inn i babyhullet, og så kommer det et frø fra tissen hans, som må blandes med et egg inne i magen til mammen. Så bor babyen inni magen, til den fødes ut gjennom babyhullet. Foreldrene til denne jenta hadde sagt at man er aboslutt nødt til å ha en kjæreste for å lage baby, og babyer kommer ut av rumpa. Personlig synes jeg det er helt merkelig å fortelle dem noe annet enn sannheten når de spør om sånne ting. Man trenger jo ikke å være veldig detaljert, heller!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #7 Skrevet 27. juli 2012 Jeg måtte forklare dette for naboungen etter at sønnen min ble født, hun var vel noe sånt som fire-fem år gammel da. Jeg forklarte at jenter har et tissehull og et bæsjehull, og i midten har vi et babyhull. For å lage en baby, må mannen putte tissen sin inn i babyhullet, og så kommer det et frø fra tissen hans, som må blandes med et egg inne i magen til mammen. Så bor babyen inni magen, til den fødes ut gjennom babyhullet. Foreldrene til denne jenta hadde sagt at man er aboslutt nødt til å ha en kjæreste for å lage baby, og babyer kommer ut av rumpa. Personlig synes jeg det er helt merkelig å fortelle dem noe annet enn sannheten når de spør om sånne ting. Man trenger jo ikke å være veldig detaljert, heller! Jeg synes du kunne sagt: det kan du og mamma/pappa snakke om. Du synes det er merkelig at de har sagt det de har sagt, men jeg synes det er merkelig at du har på tatt deg å snakke om tisse hulle og babyhullet og pappa sin tiss oppi babyhullet til naboens unge
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 27. juli 2012 #8 Skrevet 27. juli 2012 Synes du det, anonym? Nå er dette ei jente jeg har kjent siden hun var nyfødt, jeg var "dagmamma" for henne på sommeren, og fast barnevakt mens jeg enda bodde hjemme hos foreldrene mine. Jeg følte etter hvert at jeg kjente henne og familien hennes veldig godt Min filosofi er at når noen spør, så skal de få svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå