Gå til innhold

Hvordan forklare 4-åringen at bestevennen flytter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Disse to har vært ekstremt tette helt siden fødsel. Vi foreldre er også gode venner med foreldrene til dette barnet, så vi har tilbrakt så og si alle helger, fridager og ferier sammen.

De to guttene på 4 år har så og si aldri kranglet, de har gått i samme barnehage og de ser på hverandre som "tryggheten selv"..

Nå har venninnen min fått en svært god jobb, 40 mil unna. De flytter om et par uker. Vi har fortalt litt osv, men det er vanskelig for en 4 åring..

Jeg kommer til å savne venninnen min, men det er værst for meg dette med 4 åringen min. Hva skal jeg si? Han kommer til å miste sin aller, aller beste venn.. Til og med barnehagen har flere ganger påpekt at det vennskapet de har, er helt unikt..

Vi kommer selvfølgelig til å treffes, i ferier og slikt, men det blir jo langt ifra det samme..

Hvordan forklare dette på best mulig måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trenger råd.. Noen?

Skrevet

Bare lurer på en liten ting. Har gutten din andre venner, eller er det bare disse to for alle penga?

Jeg jobber i bhg.og opplevde to jenter som fikk et utrolig godt vennskap. Foreldrene dyrket dette vennskapet for alt det var verdt, og var sammen hele tiden.

Dette endte med at disse jentene ikke hadde noen andre enn hverandre.

Den ene familien flyttet etterhvert, og da ble det kjempe tungt for henne som var igjen. Hun og foreldrene hadde ikke sett behovet for og ha flere og spille på.

Det er nok viktig for din gutt nå at dere er flinke til og gi han mange venner og være sammen med. invitere venner hjem oll.

Det er vel ikke noe annen vei utenom enn å fortelle gutten at de skal flytte og at de nå vil se hverandre mye mindre, men likevel kan være gode venner.

Skrevet

Det er ikke noe spesielt du kan si for å skåne han, så er bare å forklare hele greia på nytt og på nytt til det går inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...