Gå til innhold

Ok, dette er litt pinlig men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Jeg har nesten ikke melk i puppene i det hele tatt, men vil gjerne få i gang ammingen igjen.

Har lest at ammete gir mere melk, så jeg har kjøpt NAF ammete.

Men jeg trenger en dummies-forklaring på hvordan jeg tilbereder den...

"En halv teskje til en kopp kokende vann. Trekkes i 10 min. og siles" står det.

Altså, skal jeg blande det med nykokt vann, og etter 10 min. skal jeg helle blandingen oppi en kopp gjennom en sil?

Huff, nå er jeg håpløst dum..

Er det noen her som har erfaring med denne ammeteen? Hjalp den på melka? Blir skikkelig skuffa om den ikke hjelper meg, vil så gjerne amme igjen!

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha
Skrevet (endret)

Kok opp vannet, og når det koker har du teen oppi, mens du drar kjelen av plata. La det stå med lokk på i 10 minutter, og så heller du blandingen gjennom en sil og oppi koppen :)

..og for min del så tror jeg ammeteen hjalp godt. Jeg drakk den de første mndene etter fødsel pga magevondt hos junior (fennikel hjelper mot luftsmerter), og jeg hadde mer enn nok melk. Kunne til og med fryse ned en del. Da jeg sluttet med teen gikk det et par-tre måneder, så sluttet amminga av seg selv, mer eller mindre (junior var da 8 mnd).

Kan ikke garantere hva slags virkning teen hadde, men kan i alle fall si at det ikke var noen negativ virkning!

Endret av Mentha
Skrevet

Ha te og vann i en kopp, om du ikke har tesikt da, la det trekke i ti min, og velg om du vil drikke den med teen liggende i bunnen eller sil det over i en annen kopp. Ikkeno pinlig med dette, er en ikke vant med å drikke løste er det ikke automatisk at en vet hvordan.

Skrevet

Kjøp kloster. den er i teposer og fungerer godt her. anbefaler sukketter daf den du har synes jwg smakte grønnsåpe :P Jeg brukte sånn te-klype som jeg hadde i koppen når jeg hadde løs-te. Men den med pose fungerer best til mwg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...