Gå til innhold

Lakserolje VS klyster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best i forbindelse med å prøve å starte fødsel?

Jeg vet det ikke hjelper om man ikke er moden, noe jeg ikke er så tenkte mest på å bruke det da jeg ABSOLUTT ikke kommer på do. Hva anbefaler dere? Har ikke klart å komme på do på mange dager og har mye luft og magesmerter.

Er det positive erfaringer med dette og å starte fødsel skal jeg nok prøve nærmere termin :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lakserolje setter igang peristaltikken (sammentrekninger) i tarmene. Klyster virker bare nederst i tarmen, og ikke på peristaltikken så kan ikke tro du vil få noen virkning av det iallefall.

Skrevet

Om du tar lakserolje så kan det ende i styrtfødsel, ikke anbefalt. Jeg fikk tips av jordmor å sette miniklyks, og det hjalp :) tok det ettermiddag ene dagen, gikk laaaaang tur, tok på formiddagen dag to, og da var riene i gang, 3-4 timer etter var gutten født :)

Skrevet

Styr unna lakserolje.. Snakker dessverre av erfaring.

Skrevet

Hva skjedde Tyrkisk Pepper?

Skrevet

Satt på do hele natten :s

Skrevet
Om du tar lakserolje så kan det ende i styrtfødsel, ikke anbefalt. Jeg fikk tips av jordmor å sette miniklyks, og det hjalp :) tok det ettermiddag ene dagen, gikk laaaaang tur, tok på formiddagen dag to, og da var riene i gang, 3-4 timer etter var gutten født :)

Jeg skal ikke starte fødsel nå, fremdeles noen få uker til termin, men vil starte prosjekt tarmtømning :P Nesten så jeg føler det lukter dritt av ånden min fordi jeg er forstoppa! Lakserolje kan vel ikke starte styrtfødsel om man ikke en gang er moden? Har ikke så veldig lyst å ta risken nei :/

Skrevet

Vent og se om ikke kroppen ordner opp i dette selv.

Jeg satt på driter`n nesten hele dagen før jeg fikk rier på kvelden og da var tarmen rimelig godt tømt ;)

Skrevet

Ta heller klyster, mye sikrere, og mindre innvirkning på evnt fødsel! Og det fungerer absolutt for forstoppelse:-)

Skrevet

Det kan starte fødsel uansett.... Drikk duchlolac, spis svisker og drikk myyyye vann :)

Skrevet

Tørka aprikoser, og masse vann:)

Skrevet

Takk for svar! Da skal jeg spise aprikos, svisker, lakris? og drikke ducholac samt masse masse vann! Hvis ikke det går, blir det klyster. For nå begynner jeg å bli litt nervøs for helt forstoppelse. Får jeg kjøpt klyster på apoteket?

HI

Skrevet

Nå var jeg ikke anonym men skitt au, bokstavelig talt. JEG VIL På DO :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...