Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #1 Skrevet 27. juli 2012 Min x har etter det ungene sier funnet seg en dame i nabobyen nå nettopp. De var hos faren sin 3 uker (kom hjem sist helg) og da har faren demmes dratt de med for å overnatte til "nydama" og hennes unger, samt vært på ei hytte ved en fornøyelsepark noen dager i lag. Mine unger er 7 og 3 år, og var visst ikke helt fornøyd med det iflg eldste. Jeg synes også det var tidlig å dra ungene inn i noe veldig ferskt bekjentskap og til og med unger. Kan dere med erfaring gi meg litt råd hva jeg evnt kan si til xen min? Han er forsåvidt helt blåst når han får "napp" hos det andre kjønnet:p
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 Vanskelig det der.... Er det alvorlig? eller bare en forelskelse som er dømt til å gå dårlig? Jeg hadde knapt vært sammen med min nye kjæreste i 1 uke før jeg tok med datteren min og sov hos han. Nå er vi gift:)
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #3 Skrevet 27. juli 2012 Nei, han går for alt han kan få for å si det slikt,hehe. Jeg aner ikke hvem hun er, bare at hun har to unger. Han har ikke sagt noe til meg, bare ungene. Nå er han borte på ferie så jeg må vel spørre når han kommer hjem. Er bare redd han skal dr ungene med til henne eller omvendt når de skal til faren. Han overser de jo bare da. (ja har erfaring fra ei annen han drev på med, ble mye barnevakt da...) hi
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #4 Skrevet 27. juli 2012 Om han hadde tatt med barna til en ny kamerat med barn og gjort ting sammen med denne kameraten og barna der ville du reagert da? Det kommer jo litt an på egentlig, om de oppførte seg som venner mens barna var våkne ikke gikk rundt å kysset og klinte og snakket om/forventet at nå skal vi leke lykkelig familie så er det ikke sikkert det er så ille. Om det derimot var nå er vi en familie, dette er deres søsken dette er stemor, masse klining foran barna også videre så syntes jeg at det helt klart burde vente til de var mer sikre på forholdet. Og gradvis bli vant til den andre personen og barna demmes. Jeg hadde en kjæreste i fjor som møtte barna ganske fort, Vi var også sammen på noen utflukter. Men mine barn visste ikke at det var noen forskjell på når han kom en når ei venninne av meg og vi gjorde ting sammen med henne. Og selv etter det ble slutt har vi fortsatt vennskapet og ser han innimellom. Barna har ikke tatt skade av å ha en annen hyggelig person i livet. Men ja han løp ikke rundt å lekte pappa for de også videre
Eeniemeenie Skrevet 27. juli 2012 #5 Skrevet 27. juli 2012 Min x har etter det ungene sier funnet seg en dame i nabobyen nå nettopp. De var hos faren sin 3 uker (kom hjem sist helg) og da har faren demmes dratt de med for å overnatte til "nydama" og hennes unger, samt vært på ei hytte ved en fornøyelsepark noen dager i lag. Mine unger er 7 og 3 år, og var visst ikke helt fornøyd med det iflg eldste. Jeg synes også det var tidlig å dra ungene inn i noe veldig ferskt bekjentskap og til og med unger. Kan dere med erfaring gi meg litt råd hva jeg evnt kan si til xen min? Han er forsåvidt helt blåst når han får "napp" hos det andre kjønnet:p Vanskelig det der. Man kan uansett ikke nekte eksen hvem han vil presentere ungene for vel, når det er han som har de? Min ex fikk seg dame relativt kjapt, de flyttet omtrent inn sammen på dagen de også. Men lite jeg fikk gjort med det gitt. Men hun er visst flink med datteren min, så da bryr jeg meg ikke stort mer om det :-)
Eeniemeenie Skrevet 27. juli 2012 #6 Skrevet 27. juli 2012 Min x har etter det ungene sier funnet seg en dame i nabobyen nå nettopp. De var hos faren sin 3 uker (kom hjem sist helg) og da har faren demmes dratt de med for å overnatte til "nydama" og hennes unger, samt vært på ei hytte ved en fornøyelsepark noen dager i lag. Mine unger er 7 og 3 år, og var visst ikke helt fornøyd med det iflg eldste. Jeg synes også det var tidlig å dra ungene inn i noe veldig ferskt bekjentskap og til og med unger. Kan dere med erfaring gi meg litt råd hva jeg evnt kan si til xen min? Han er forsåvidt helt blåst når han får "napp" hos det andre kjønnet:p Vanskelig det der. Man kan uansett ikke nekte eksen hvem han vil presentere ungene for vel, når det er han som har de? Min ex fikk seg dame relativt kjapt, de flyttet omtrent inn sammen på dagen de også. Men lite jeg fikk gjort med det gitt. Men hun er visst flink med datteren min, så da bryr jeg meg ikke stort mer om det :-) Forresten har man uansett ikke garantier for et forhold. Var selv sammen med en i noen mnd og han måtte selvsagt møte datteren min når det var jeg som hadde henne de helgene hun var min, og oss ble det slutt i mellom. Så det fins vel ingen fasit på hvor lenge man bør vente før man introduserer en ny kjæreste.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #7 Skrevet 27. juli 2012 En har aldri en garanti for om et forhold vil vare eller ikke! Men jeg mener at foreldre som har skilt lag, bør skåne barna litt i starten når det er snakk om nye forhold. En trenger ikke å presentere barna for den nye dama eller mannen på de første møtene. for det første så er det lurt for både mann og dame som møtes å bli godt kjent først, til det stadiet hvor dem vet om dem vil satse eller flørte. Altså om det er noe trygghet i forelskelsesfølelsene. For det andre, så har det nok vært tøft og kanskje spesielt for den eldste hos dere da mamma og pappa gikk fra hverandre. og hvis nå barna her skal knytte bånd til både dama og barna hennes så kan det gjøre fryktelig vondt for dem at pappa igjen skiller lag med en person dem har blitt trygge på. For det tredje så mener jeg at moren som det i dette tilfelle er skulle fått beskjed om at pappaen har funnet seg en ny dame, at han ønsker å presentere barna for denne damen, og også kanskje blitt litt fortalt av en voksen om hvordan det gikk. Som far i denne situasjonen burde han jo vise oppmerksomhet til sine barn selv om en ny dame er til stede. Og dette synes jeg du HI fint kan si til han, at du har blitt fortalt dette av deres sønn, at han ikke likte ferien på grunn av den nye damen og kanskje barna hennes også. Det er vanskelig når mamma og pappa møter en ny kjæreste, og det er viktig at barn skjønner at dette er greit og normalt. Men følelsene til barna er også viktig å passe på og det er viktig å snakke med barna om hva dem faktisk mener. selv små barn. Jeg snakker av erfaring som et barn som har hatt mange stefedre og stemødre opp gjennom årene. På det værste så flyttet min mor meg og min søster vekk fra skolen vi gikk på til en mann vi hadde møtt en gang før, til et sted med mer enn 2 timer kjøretid unna der vi kom fra og hadde alle våre venner. Jeg kunne i perioder ikke vite hvem "stemor" som møtte meg i døra når jeg kom til pappaen min annenhver helg. Jeg lot meg fort knytte til folk, men det gjorde fryktelig vondt hver gang det var en ny. Derfor så vil jeg anbefale deg til å prate med pappaen, på en rolig måte, og fortelle det som det er, rett ut! Pappaen min hørte aldri på mamma når hun sa ifra til han om at jeg ikke likte meg der, men så ble tonen noe helt annet den dagen jeg sa at jeg ikke likte å være hos noen av dem på grunn av mine steforeldre som til stadighet dukket opp og ble borte igjen.
Gjest sandyBay1 Skrevet 27. juli 2012 #8 Skrevet 27. juli 2012 Skulle nesten tro du snakket om ex mann min... Han mister "hodet" HVER J*** gang han får napp hos kvinnfolka. Og da menert jeg ikke hodet på toppen!!! Er bare noen mannfolk som er sann, dessverre!!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #9 Skrevet 27. juli 2012 Jeg flyttet sammen med samboer 2 uker etter vi traff hverandre. Hadde 2 stk fra før, ingen far med i bildet men likevel. Jeg hadde aldri barnevakt ergo ikke mulighet til å møte noen i flere måneder uten barna. Nå er vi forlovet, skal straks kjøpe hus og flytte nærmere svigerfamilien, gifter oss til neste år og har tenkt på egne barn etterhvert. Jeg kommer fra et land der det ikke er vanlig å ha sex i hytt og pine som singel og flørte og leke før man satser seriøst, ihvertfall ikke hvis man er voksne i hodet. Så begge var innstilt på et seriøst forhold helt fra dag 1. Jeg har aldri skjønt opplegget med å flørte og være usikker på mannen i måneder/år, og sååå flytte sammen. Når 55% av alle par går fra hverandre ser ikke ut som denne flørte/vente-taktikken virker noe særlig. Så lenge du passer på at barna dine behandles ordentlig av far og stemor kan du ikke diktere ham hvem han skal reise på tur med.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #10 Skrevet 27. juli 2012 Takk for mange fine svar:) Nei, altså jeg verken sjalu eller noe, men vil bare tenke på barna. Jeg har en jeg nettopp har møtt, og jeg vil ikke involvere han eller barna hans i livet til ungene mine før vi er blitt skikkelig kjent og vet at vi vil være i lag. Synes også at ungene skal få være litt alene med faren sin når de ser han så sjelden. hi
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2012 #11 Skrevet 27. juli 2012 Takk for mange fine svar:) Nei, altså jeg verken sjalu eller noe, men vil bare tenke på barna. Jeg har en jeg nettopp har møtt, og jeg vil ikke involvere han eller barna hans i livet til ungene mine før vi er blitt skikkelig kjent og vet at vi vil være i lag. Synes også at ungene skal få være litt alene med faren sin når de ser han så sjelden. hi Så du vil ikke la ham treffe dem som venn heller? Enn hvis han ikke liker dine barn og ikke finner kjemi med dem, og dere slår opp på grunn av det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå