Gå til innhold

er mm fortsatt best ..?


Anbefalte innlegg

Skrevet

..dersom mor har veldig usunnt kosthold? eller er mme bedre for barnet da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsmelk er best uansett ;)

Selvfølgelig er det best om mor har et bra kosthold, men morsmelk er absolutt best uansett :)

Skrevet

Så lenge man ikke drikker alkohol eller bruker dop så er mm best. Mm er faktisk også best selv om mor røyker.

Skrevet

Babyen i magen og morsmelken tar det den trenger av næringsstoffer, så hvis ikke mor har et sunt kosthold så er det henne selv det går utover. Morsmelken er definitivt best og jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne amme mine...

Skrevet

Tja, jeg vet ikke helt jeg, for å være dønn ærlig. Søk "morsmelk" på sidene til forskning.no. Der står det en del om dette.

Skrevet

De anbefaler jo til og med folk som røyker å amme, så det er nok bra uansett ;)

Skrevet

Det beste er at moren bevarer sinnsroen og selvtiliten og klarer å ta seg av barnet på en god måte.

At barnet får nok mat, blir met.

Skrevet

Forskning kan vise så mye.. Både at mm er bra og at det ikke i alle tilfeller er like bra. Vil også si at forskning kan manipuleres dit hen den som skriver artikkelen vil. Den kan ta ut en del, evt en indikasjon, uten å ta med hele bildet. Når man ikke sitter med råmaterialet er det vanskelig å si noen ting egentlig.

 

Jeg velger jeg å bruke sunn fornuft å tro at mm er til det beste for barnet om mor har muligheten til det. Vi er jo tross alt laget for å gi barnet denne maten! Har også tro på at kroppen tar de næringsstoffene barnet trenger fra mor så om mor spiser usunt så er det ris til egen bak.

 

Men om mor ikke kan amme likevel så tror jeg at mor og far sin kjærlighet for barnet kan veie like mye opp for tapet av mm. Det viktigste er tross alt at barnet får den maten og omsorgen den trenger <3

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Det er ikke anbefalt å gå raskt ned eller slanke seg når man ammer. Så hvis mor utelukkende spiser sunt og lite og går ned i vekt, kan kvaliteten på mm være verre enn hos mor som er feitere og spiser mer sjokolade. Alt med måte selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...